Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przywódcy skrytykowali Transpennine Express i Avanti West Coast

Przywódcy skrytykowali Transpennine Express i Avanti West Coast

  • Napisane przez Rebeccę Wern i Duncana Leatherdale’a
  • wiadomości BBC

Źródło obrazu, Ekspres transpeninowy

podpis pod zdjęciem,

TransPennine Express to jedna z firm, które spotkały się z krytyką polityków z Północy

Politycy twierdzą, że odwołanie zepsuło życie pasażerom pociągów w północnej Anglii.

TransPennine Express i Avanti West Coast znalazły się pod ostrzałem, a ten pierwszy anulował około jednej czwartej swoich usług w pierwszych dwóch miesiącach 2023 roku.

Północni przywódcy polityczni spotykają się w Newcastle, aby omówić problemy.

Firmy kolejowe i rząd przyznały, że są problemy, którymi próbują się zająć.

TransPennine Express, który kursuje między głównymi miastami i miastami, w tym Liverpoolem, Manchesterem, Leeds, Yorkiem, Middlesbrough, Newcastle, Glasgow i Edynburgiem, odwołał 1781 usług w ostatnim czterotygodniowym okresie sprawozdawczym, zgodnie z oficjalnymi danymi Urzędu Dróg i Kolei.

Wspólna Komisja West Yorkshire stwierdziła, że ​​stanowiło to prawie jedną czwartą wszystkich ich pociągów między 8 stycznia a 4 lutego oraz 10% wszystkich odwołań w Anglii i Walii.

podpis pod zdjęciem,

Tracy Brabin powiedziała, że ​​pasażerowie cierpią z powodu odwołania

Burmistrz West Yorkshire, Tracy Brabin, powiedziała, że ​​jeśli ta tendencja się utrzyma, w 2023 r.

„To przerażające, a rząd musi wysłuchać naszych modlitw iw końcu przejąć kontrolę nad tą sytuacją” – powiedziała pani Brabin.

„Bez działania ludzie stracą pracę, nasza młodzież straci ważne możliwości, a gospodarka Północy zostanie wykolejona”.

Brabin powiedział BBC, że był to „codzienny kryzys” o „katastrofalnym” wpływie na całą Anglię, nie tylko na północ, dodając, że jest to „kwestia narodowa”.

„Jeśli zainwestujesz w koleje i transport na północy, będziesz mieć wzrost produktywności, wzrost i inwestycje, a to jest zdecydowanie dobre dla kraju” – powiedziała.

„Jeśli tak się stanie na południu, nastąpi rewolucja”.

Pasażer dojeżdżający do pracy Robert Barnston wskazuje na ścianę na stacji Birchwood w Warrington.

„To jest moje ulubione miejsce do walenia głową” – żartował, dodając: „Używam go regularnie, kiedy przyjeżdżam tutaj, kiedy nie mogę znaleźć pociągów”.

Pan Barnston przeprowadził się z Londynu w kwietniu 2022 r. i wybrał lokalizację, która jego zdaniem zapewniałaby dobry transport.

Birchwood jest oferowane przez Northern i TransPennineExpress oferujące szybkie połączenia z Warrington, Manchesterem i Liverpoolem.

podpis pod zdjęciem,

Robert Barnston powiedział, że pociągi są bardzo zawodne

Ale to nie było jego doświadczenie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

„W Essex jeździłem pociągiem co pięć lub dziesięć minut” – powiedział.

„Teraz czasami doświadczam godzin bez pociągów, co utrudnia planowanie życia.

„Zaledwie dwa tygodnie temu siedziałem w pociągu, który miał odjechać o 06:40, a został odwołany o 06:30 i wszystkich wyrzucili.

„Wszystko, czego chcę, to niezawodne połączenie kolejowe co 30 minut i naprawdę nie sądzę, żeby to było przesadą”.

Uderzył go wyraźny podział między północą a południem w usługach kolejowych, dodając: „Myślę, że gdyby to się działo na południu, doszłoby do zamieszania, myślę, że doszłoby do rewolucji.

„Ale tutaj wydaje się to akceptowalne”.

Rzecznik TransPennine Express powiedział, że firma „ciężko pracowała”, aby zaradzić brakowi personelu, ale była „głęboko rozczarowana”, że związek zawodowy maszynistów Aslef odrzucił umowę dotyczącą wynagrodzenia za nadgodziny dla maszynistów.

„Wiemy, że poziom usług w ciągu ostatniego roku nie był wystarczająco dobry i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby poprawić sytuację” – powiedział.

Sekretarz generalny Aslef Mick Whelan odrzucił twierdzenia TransPennine Express i powiedział, że firma nie ma wystarczającej liczby kierowców, dodając: „[TransPennine Express] Konsekwentnie nie zatrudniała i nie zatrzymywała kierowców potrzebnych do świadczenia usług, które powinna.”

Rzeczniczka Avanti West Coast, która obsługuje trasy na głównej linii zachodniego wybrzeża przez Kumbrię i północno-zachodnią Anglię, powiedziała, że ​​zwiększyła liczbę usług od czasu rozpoczęcia nowego rozkładu w grudniu.

Firma poinformowała, że ​​przygotowuje się na przyjazd 23 nowych pociągów, co powinno skutkować „redukcją emisji dwutlenku węgla o 61%”, oferując jednocześnie „lepszą obsługę klienta”.

Rzecznik Departamentu Transportu powiedział, że usługa świadczona przez TransPennine Express była „nie do przyjęcia”.

Dodał: „Ściśle współpracujemy z operatorami, aby zapewnić ograniczenie zakłóceń do minimum i wprowadzić długoterminowe rozwiązania dla pasażerów na północy, w tym szybką rekrutację i szkolenie nowych kierowców”.

Pociągi jadące na konferencję zostały odwołane

Dzisiejszy dzień był doskonałym przykładem tego, jak szkodliwe może być dla osób dojeżdżających do pracy koleją w północnej Anglii – szczególnie tych korzystających z usług TransPennine Express.

Miałem spotkać się z Tracy Brabin w Yorku o 08:30, żeby polecieć z nią do Newcastle, ale obie nasze usługi TransPennine Express zostały odwołane.

Była wściekła, ja po prostu żyłem tą historią.

Każdej nocy TransPennine Express publikuje listę usług, które nie będą działać następnego dnia. Wstępnie dostosowany harmonogram to fantazja.

TransPennine Express twierdzi, że stara się poprawić i zaoferował kierowcom dodatkową gotówkę za nadgodziny i dni odpoczynku.

Ale dla osób dojeżdżających do pracy, na przykład w Huddersfield, gdzie 7 z 12 pociągów jadących w godzinach szczytu do Leeds zeszłej nocy nie było w rozkładzie jazdy, nie miało to znaczenia.

To był kolejny poranek strasznych, wyczerpujących opóźnień. Tutaj robią zdjęcia tablic odlotów, aby udowodnić pracodawcom, dlaczego znowu się spóźniają. Ludzie muszą zmienić pracę.

Rząd znajduje się pod rosnącą presją, aby coś zrobić. To będzie?

Oprócz pociągów w raporcie przygotowanym na konferencję stwierdzono, że przy odpowiednich inwestycjach gospodarka północy może stworzyć milion nowych miejsc pracy do 2050 r., a zarobki będą średnio o 10 000 funtów wyższe niż w 2019 r.

Przewodniczący Transport for the North, Lord McLoughlin, powiedział, że dalsze szczegóły dotyczące poprawy tego obszaru zostaną ujawnione w 2023 r., Ale wypełnienie tej luki z południem wymagałoby „cierpliwej, długoterminowej inwestycji”.

Powiedział: „Im dłużej czekamy na zrozumienie pokrzyw, tym trudniejsze i droższe będzie podniesienie Północy o krok.

„Ale dowody pokazują również ogromną nagrodę dla naszego kraju, jeśli podejmiemy wyzwanie i przekształcimy Północ, wykorzystując siłę zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego, aby zmienić przedsiębiorstwa i społeczności na północy”.