Jeszcze przed nadejściem pandemii oczekiwana długość życia w Anglii utknęła w martwym punkcie, a nierówności w zakresie zdrowia pogłębiły się.12 Pandemia zaostrzyła problem, a ludzie na obszarach w najbardziej niekorzystnej sytuacji i niektóre mniejszości etniczne odnotowują nieproporcjonalnie wysokie wskaźniki śmiertelności z powodu wirusa, jak wynika z danych ONS opublikowanych w zeszłym tygodniu.34
Znajdujemy się teraz w krytycznym momencie. Wraz z ogromną presją wynikającą z popytu, z którą NHS musiała się zmierzyć tej zimy, która zaczęła bardzo nieznacznie słabnąć, a Trusty rozpoczęły zadanie przywrócenia standardów wydajności pilnej i pilnej opieki, nadszedł czas, aby zapewnić, że ożywienie będzie trwałe i sprawiedliwe.
Nowy plan odbudowy w nagłych wypadkach i pilnej opiece wyznacza ambitne, ale realistyczne cele, aby skrócić czas oczekiwania na kluczowe oddziały ratunkowe i pogotowie ratunkowe do poziomu sprzed pandemii.5
W perspektywie krótkoterminowej właściwym podejściem jest skupienie się na pilnej kwestii skrócenia czasu oczekiwania i zagwarantowaniu społeczeństwu pewności, że służby ratownicze będą tam, kiedy będą ich potrzebować. Wiemy jednak również, że presja i wymagania stawiane funduszom są bardzo zróżnicowane. Na przykład frekwencja na pogotowiu ratunkowym jest dwa razy wyższa wśród osób znajdujących się w najbardziej niekorzystnej sytuacji niż wśród najmniej potrzebujących.6
Ludzie na obszarach w najbardziej niekorzystnej sytuacji doświadczali pogorszenia stanu zdrowia przed pandemią i w jej trakcie, a teraz muszą czekać dłużej na leczenie. Istnieje realne ryzyko, że przełoży się to na dalsze pogłębianie się nierówności zdrowotnych, dotykając nie tylko osoby i rodziny, których to dotyczy, ale także zwiększając zapotrzebowanie na usługi w nagłych wypadkach.
Potwierdzają to nowe dane Urzędu Statystyk Narodowych, z których wynika, że przy liście oczekujących NHS liczącej ponad 7 milionów osób mieszkających w najmniej uprzywilejowanych obszarach jest bardziej prawdopodobne, że znajdą się na liście oczekujących i będą musieli stawić czoła wyjątkowo długiej Czekać.4 Ten długi czas oczekiwania może przełożyć się na zły stan zdrowia; Prawie jedna trzecia osób na liście oczekujących NHS twierdzi, że ich stan pogorszył się lub podczas oczekiwania rozwinął się inny stan.
Obecnie obserwujemy pierwsze etapy ożywienia w NHS – chociaż popyt utrzymuje się na rekordowym poziomie, czas oczekiwania zarówno na opiekę doraźną, jak i planową jest bardzo długi, liczba łóżek jest bardzo niska, a obłożenie bardzo wysokie. Wszystko to jest podważane przez fakt, że NHS ma niedobór siły roboczej wynoszący ponad 133 000.7
Przywrócenie czasu oczekiwania na pilną i pilną opiekę będzie długim i żmudnym zadaniem. Zwiększenie poziomu aktywności na oddziałach ratunkowych i budowanie dodatkowej pojemności poprzez zwiększenie liczby łóżek pomoże skrócić czas oczekiwania w nadchodzących miesiącach. Ale bez zajęcia się systemowymi niedoborami siły roboczej i wdrożenia strategii ograniczania popytu – poprzez poprawę zdrowia i zajęcie się nierównościami – ożywienie nie będzie ani trwałe, ani sprawiedliwe.
Krótko mówiąc, bez tych elementów układanki te same wyzwania szybko powrócą. Poprawa stanu zdrowia ludności i zmniejszenie dysproporcji zdrowotnych to dwa główne cele NHS. Istnieje jednak ryzyko, że jeśli dominować będzie bezpośrednia presja finansowa i operacyjna, można stracić koncentrację na nierównościach i poprawie zdrowia.
Aby temu zapobiec, potrzebna jest długoterminowa strategia opieki pilnej i doraźnej: taka, która wykracza poza działalność oddziałów ratunkowych i skupia się na poprawie zdrowia ludności i zmniejszeniu dysproporcji zdrowotnych, a także na zapobieganiu popytowi – zwłaszcza w społecznościach o nieporównywalnie gorszy stan zdrowia proporcjonalny. Fundusze NHS, które ściśle współpracują ze swoimi partnerami w systemie, odgrywają tutaj bardzo ważną, choć niedostatecznie wykorzystywaną rolę.
Aby naprawdę odnieść korzyści z roli NHS w zmniejszaniu dysproporcji zdrowotnych, należy nadać jej taki sam priorytet i znaczenie, jak skrócenie czasu oczekiwania w ogóle. Liderzy zaufania odgrywają tutaj ważną rolę, a nasza praca pokazała wyraźną chęć rozpoczęcia prawdziwego postępu.8 Jednak na wszystkich poziomach należy ustalić krajowy cel, jasny kierunek i obowiązki, aby pomóc w osiągnięciu rzeczywistego i trwałego postępu, gdy NHS rozpoczyna długi proces zdrowienia.
przypisy
-
Konflikt interesów: Nie zadeklarowano
-
Źródło i recenzowane: nie zostało zlecone ani nie zostało zrecenzowane.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków