Kanclerz potwierdził, że HS2 zakończy się w Euston po doniesieniach, że linia dużych prędkości może zostać zatrzymana, zanim dotrze do centrum Londynu.
Jeremy Hunt powiedział, że nie widzi „żadnych wyobrażalnych okoliczności”, w których pierwotny plan nie zostałby zrealizowany, i że jest „niezwykle dumny”, że prace poszły do przodu.
punkt końcowy linii podano w pytaniu Po raporcie w The Sun stwierdzono, że ostatnia odnoga HS2 może zostać złomowana i zastąpiona nowym hubem w Old Oak Common na obrzeżach północno-zachodniego Londynu.
Polityka na żywo: „Najlepszą obecnie obniżką podatków jest niższa inflacja” – mówi Hunt.
Spowoduje to, że osoby dojeżdżające do pracy będą musiały zakończyć podróż do centrum stolicy nową linią metra Elizabeth.
Rząd nie zaprzeczył doniesieniom ani temu, że rozważane jest opóźnienie całego projektu o dwa do pięciu lat, który obecnie ma zostać ukończony w latach 2029-2033, ze względu na wysoką inflację wpływającą na koszty.
Jednak zapytany, czy on i rząd trzymają się linii kończącej się w Euston zgodnie z planem, pan Hunt powiedział: „Tak, jesteśmy”.
Kanclerz dodał: „Nie widzę żadnych możliwych okoliczności, w których nie skończyłoby się to w Euston, a faktycznie HS2 otrzymało pierwszeństwo w Jesienne oświadczenie.
„Nie mamy w tym kraju dobrych wyników w szybkim dostarczaniu złożonej i drogiej infrastruktury, ale jestem bardzo dumny, że po raz pierwszy w ostatniej dekadzie pod konserwatywnym rządem mamy łopaty w ziemi, jesteśmy budujemy HS2 i zamierzamy to zrobić”.
Później rzecznik premiera Rishi Sunaka potwierdził, że jest on na tej samej linii z panem Huntem i że rząd jest „zaangażowany w zintegrowany plan kolejowy”.
Projekt HS2 spotkał się z krytyką ze względu na jego wpływ finansowy i środowiskowy.
W październiku 2021 r. Sekretarz rozliczeń Michael Gove zaproponował przegląd inwestycji kapitałowej dla linii.
Ale po tym, jak został zainstalowany pod numerem 11, pan Hunt później poparł projekt.
Docelowy koszt pierwszej fazy między Londynem a Birmingham wyniósł 40,3 mld funtów w cenach z 2019 r., pomimo całkowitego budżetu w wysokości 55,7 mld funtów ustalonego zaledwie cztery lata temu.
Penny Gaines z grupy kampanii Stop HS2 powiedziała, że „wcale nie jest zaskakujące”, że koszty wymknęły się spod kontroli.
„Te raporty pokazują tylko, że istnieje wiele problemów z HS2” – dodała. „Jest coraz bardziej opóźniany, a więc koszt rośnie, powinien zostać całkowicie anulowany tak szybko, jak to możliwe”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa