Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Badanie dostawców energii w sprawie zmuszania Brytyjczyków do przedpłaty za liczniki |  przemysł energetyczny

Badanie dostawców energii w sprawie zmuszania Brytyjczyków do przedpłaty za liczniki | przemysł energetyczny

Firmy energetyczne są badane przez regulatora Ofgem Po gwałtownym wzroście liczby rodzin w trudnej sytuacji, które musiały przedpłacić liczniki.

Ofgem może rozważyć podjęcie kroków prawnych, jeśli stwierdzi, że wzrost liczby domów zmuszanych do korzystania z liczników przedpłaconych pokazuje, że firmy nie zwracają należytej uwagi na rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji.

Krok podjęty przez regulatora, który wymaga również „Poważna ocena” tańszej taryfy socjalnej Dostępny dla niektórych rodzin o niskich dochodach, pojawia się po tym, jak sekretarz biznesowy Grant Shapps powiedział dostawcom Przestań praktykować lub spotkaj się z „etykietowaniem i wstydem”.

Shapps napisał do dostawców energii, że tak Nie robi wystarczająco dużo, aby pomóc potrzebującym rodzinom I musisz oferować porady dotyczące kredytu lub zadłużenia, z ustaleniem przedpłaty jako ostateczności.

wcześniej w tym miesiącu, Strażnik ujawniony Według danych Citizens Advice, 3,2 miliona ludzi – czyli mniej więcej jedna osoba co 10 sekund – zostało pozostawionych w zimnych, ciemnych domach w zeszłym roku po wyczerpaniu przedpłaconego kredytu.

w liście Przemawiając w poniedziałek w Instytucie Rządowym, dyrektor generalny Ofgem, Jonathan Brearley, powiedział: „Jestem zaniepokojony gwałtownym wzrostem liczby gospodarstw domowych, które mają trudności z płaceniem rachunków i przechodzeniem na liczniki przedpłacone, czasem nawet o tym nie wiedząc, i pozostawionymi bez ogrzewania.

„Słyszałem z pierwszej ręki od osób, które spotkały się ze złymi praktykami dostawców. Po prostu niedopuszczalne jest pozostawianie wrażliwych klientów w ciemności i zimnie w zimie.”

Brearley powiedział, że Ofgem rozpoczyna ogólnobranżowy przegląd procesu konwersji przedpłaconych przeprowadzanego przez dostawców energii.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami przedsiębiorstwa energetyczne nie mogą na siłę instalować liczników przedpłaconych ani zdalnie konwertować inteligentnego licznika gospodarstwa domowego na taryfę przedpłaconą bez zbadania oferowanej pomocy finansowej lub dokonania odpowiednich ocen, w tym zidentyfikowania wszelkich słabych punktów.

READ  Polska jest liderem i nadal będzie liderem na rynkach ICT w Europie wschodzącej

Jednak regulator nie ma uprawnień prawnych, aby całkowicie zakazać dostawcom konwersji domów na liczniki przedpłacone.

„Ta recenzja skupi się w szczególności na samodzieleniu, zdalnym przełączaniu, wymuszonych kombinacjach oraz kontrolach i równowadze, jakie firmy mają wokół każdej decyzji o umieszczeniu klienta na liczniku przedpłaconym” – powiedział Brearley. „Jeśli stwierdzimy, że nie dołożyli należytej staranności w tym procesie, podejmiemy przeciwko nim dalsze kroki prawne”.

W ostatnich miesiącach setki tysięcy gospodarstw domowych przeszło na droższe liczniki przedpłacone, często nieumyślnie i bez oferowania dotacji, po tym, jak nie nadążały za rosnącymi opłatami za energię.

Lider Partii Pracy, Sir Keir Starmer, oskarżył rząd Wielkiej Brytanii o „patrzenie w inną stronę”, jeśli chodzi o rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji, które są zmuszane do płacenia droższych liczników energii.

Przemawiając podczas wizyty w Octopus Energy w Slough, powiedział: „To jest szokujące. Pomysł, że ludzie borykający się z rachunkami są zmuszani do przedpłacania liczników, które są droższe – wystarczy powiedzieć, że postrzeganie jest błędne. Rząd po prostu patrzy w inną stronę.” W tym względzie.

Jeśli chodzi o rząd laburzystowski, będziemy mieli natychmiastowe zamrożenie w związku z tym. To jest po prostu niedopuszczalne, aby te firmy działały w ten sposób.

„Całkowicie niedopuszczalne jest, aby premier powiedział: „Nie widzisz tu nic, czego nie chciałbyś wiedzieć”. Musi działać – wykazać się przywództwem w tej sprawie”.

W zeszłym tygodniu Scottish Power, który ma prawie 5 milionów klientów, powiedział, że przestał odzyskiwać zaległe długi od osób, które zostały zabrane do liczników przedpłaconych. British Gas powiedział, że już się nie zmieni Klienci zdalnych inteligentnych liczników do taryfy przedpłaconej Tej zimy, chyba że poproszą.