Brytyjskie firmy zainstalowały rekordową liczbę uniwersalnych ładowarek do pojazdów elektrycznych w 2022 r., ścigając się o dominację na szybko rozwijającym się i potencjalnie lukratywnym rynku.
Według firmy danych Zap-Map w Wielkiej Brytanii zainstalowano ponad 8700 publicznych ładowarek w ciągu roku do 22 grudnia, co daje łączną liczbę dostępnych ponad 37 000. Stanowiło to wzrost o 30% rok do roku, wolniejszy niż 38% roczny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych z akumulatorami w okresie do listopada.
Rząd Borisa Johnsona ogłosił cel udostępnienia publicznie 300 000 urządzeń ładujących do 2030 r., kiedy Zakazana będzie sprzedaż nowych samochodów na benzynę lub olej napędowy. Do osiągnięcia celu wystarczyłby 30% roczny wzrost liczby zainstalowanych ładowarek, choć może to oznaczać więcej niż podwojenie rocznych instalacji do 19 000 do 2025 r. i przyspieszenie stamtąd.
Według Bena Nelmsa, dyrektora generalnego think-tanku New Automotive, pomimo skali wyzwania, wielu w branży uważa cel 300 000 za realistyczny. Firmy spedycyjne mają więcej inwestycji, niż są w stanie udźwignąć, ale problemy mogą pozostać Gdzie władze lokalne działają wolnoPowiedział.
Chris Pateman-Jones, dyrektor naczelny Connected Curb, który planuje zainstalować 190 000 ładowarek na ulicach do 2030 roku, powiedział, że spodziewa się kolejnego dużego wzrostu liczby ładowarek do 2023 roku, ale „trzeba zrobić więcej, jeśli kraj chce być tak jest gotowy na pojazdy elektryczne na rok 2030”.
Powiedział, że władze lokalne muszą zainstalować „setki, a nawet tysiące punktów ładowania na swoim obszarze – nie tylko garstkę”, podczas gdy rząd centralny ma również do odegrania rolę w miejscach takich jak NHS.
„Rozmiar pozostaje największym wyzwaniem dla branży pojazdów elektrycznych, ale krytyczne znaczenie ma również instalacja we właściwych miejscach, w których istnieje największe zapotrzebowanie” – powiedział. „Współpraca między rządem centralnym, władzami lokalnymi, przedsiębiorstwami i operatorami punktów ładowania jest warunkiem wstępnym odblokowania funduszy potrzebnych do pełnej transformacji, podobnie jak zdobycie serc i umysłów społeczności wokół korzyści płynących z pojazdów elektrycznych”.
Niektórzy właściciele pojazdów elektrycznych zgłaszali linie do ładowania ładowarek między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem, w jednym z najbardziej ruchliwych okresów na długie podróże. Jednak współzałożycielka i dyrektor generalna Zap-Map, Melanie Shufflebotham, powiedziała, że szybkie i ultraszybkie ładowarki „w drodze” „działają w bardzo dobrym tempie” z prawie 1000 dodatkami do 2022 roku.
Szybkie i ultraszybkie ładowarki są w stanie dostarczyć odpowiednio ponad 25 kW i ponad 100 kW mocy, co daje do 200 mil ładowania w pół godziny.
Niezwykle szybki rynek przyciągnął znaczne fundusze od firm, w tym producentów samochodów Tesla i Instavolt oraz firm naftowych Shell i BP. Wysyłka w ruchu oferuje obietnicę stałego strumienia użytkowników gotowych zapłacić wyższą cenę za szybsze przesyłki – plus Zniewolony tłum sklepów i restauracji w usługach.
Jednak Shufflebotham powiedział, że liczba wolniejszych ładowarek na ulicach rośnie „bardzo szybko, ale sporadycznie”, po części z powodu bardzo różnych podejść władz lokalnych.
W 2022 roku pojawi się 7 tysięcy nowych „wolnych” lub „szybkich” ładowarek o mocy do 22 kW. Ładowarki uliczne, które mogą tanio ładować z dnia na dzień, będą niezbędne dla milionów gospodarstw domowych, które nie mają prywatnego parkingu poza ulicą.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji