Puchar Ameryki
Uszkodzenia nowozelandzkiego AC40 są jasne.
Team New Zealand poważnie uszkodził swoją łódź testową podczas szybkiego nurkowania dziobowego i wywrócił się w zatoce Hauraki.
Uszkodzenia dziobu i części przedniej są oceniane, ale mogą mieć wpływ na flotę AC40 połowy zasięgu, które będą używane przez drużyny młodzieżowe i kobiece. Puchary Ameryki oraz regaty Barcelona 2024.
Zespół z Nowej Zelandii niedawno wyłączył AC40 z trybu pojedynczego projektowania, aby przetestować osprzęt, żagle i inne konfiguracje.
Zespół testował pod ręcznym sterowaniem, lecąc na północ od wyspy Waiheke z prędkością około 15-20 węzłów przy północno-zachodnim wietrze i dużych falach w poniedziałek, kiedy doszło do wypadku.
Czytaj więcej:
* Puchar Ameryki dołącza do Hollywood w zakulisowej serii Barcelona 2024
* Puchar Ameryki: Stara łódź nowozelandzkiego zespołu otrzymuje nowy wygląd w obcych barwach
* Puchar Ameryki: Barcelona będzie niesamowita, obiecuje zespół NZ
Płynąc z wiatrem z prędkością ponad 40 węzłów od łodzi, załoga straciła kontrolę nad wysokością jazdy, powodując wysunięcie steru i steru wysokości z wody. Doprowadziło to do niekontrolowanej przerwy przy dużej prędkości i głębokiego nurkowania dziobowego, po którym nastąpiło przewrócenie.
Kapitan Nowej Zelandii, Peter Burling, opisał to jako „naprawdę ciężki dzień dla nas jako zespołu”.
„Naprawdę pchaliśmy rzeczy na wysokim końcu spektrum i mieliśmy dobre załamanie z tyłu fali” – powiedział Burling.
Zespół z Nowej Zelandii powiedział w oświadczeniu, że wynikające z tego uderzenie ciśnienia wody zawaliło dziób statku na dziobie AC40.
Co istotne, wodoszczelna przegroda rufowa, w miejscu uszkodzenia, zachowała integralność strukturalną, skutecznie służąc do kontrolowania przedostawania się wody. Łódkę można wyprostować i holować do bazy na jej florecie.
Projektanci i budowniczowie mistrzowskiego zespołu natychmiast oceniali uszkodzenia, proces naprawy i wyciągali wnioski. Ale szef Team New Zealand, Grant Dalton, zasugerował, że we flocie AC40 zbudowanych w McConaghy Boats w Chinach mogą być potrzebne pewne zmodyfikowane kadłuby.
„Wygląda na to, że kiedy dziób przechylił się, co zrobiliśmy najlepiej, wysokie ciśnienie wody i boczne obciążenie zawaliły pokład dziobowy, powodując uszkodzenie powstałego dziobu” – powiedział Dalton.
„Projektanci analizują wypadkowe sytuacje załadowania i chociaż może być za wcześnie, aby to stwierdzić, prawdopodobnie będziemy potrzebować zmodyfikowanych kadłubów dla naszej łodzi i całej floty AC40. Ale zrozumiemy to dokładniej w nadchodzących dniach. ”
Team New Zealand ma świetnych budowniczych łodzi w swoim zakładzie w Auckland, którzy powinni być w stanie naprawić szkody.
Puchar Ameryki
Po wyczerpującym dniu w Auckland gwiazdy z Nowej Zelandii podnoszą kciuki w Pucharze Ameryki.
Ale każda awaria strukturalna będzie niepokojąca, ponieważ Puchar Ameryki rozpocznie się za mniej niż dwa lata.
Pierwsze AC40 są dostarczane do twardych związków zawodowych.
Zespół z Nowej Zelandii ma otrzymać w grudniu drugi AC40, który pozwoli im przetestować dwie łodzie.
Niektóre zespoły zbudowały własne łodzie testowe, aby pływały obok AC40 w ramach swoich programów projektowania i rozwoju, zanim przystąpiły do budowy pełnowymiarowych AC75 do żeglowania w Barcelonie.
W zeszłym tygodniu włoski zespół Luna Rossa poważnie uszkodził maszt, który został podniesiony na pokład łodzi testowej w Cagliari na Sardynii.
Każda strata czasu na wodzie w tym momencie jest ogromnym ciosem dla procesu projektowania.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”