Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Koszty utrzymania: najpopularniejsze markowe produkty spożywcze, których ceny wzrosły w ciągu ostatnich 2 lat |  Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Koszty utrzymania: najpopularniejsze markowe produkty spożywcze, których ceny wzrosły w ciągu ostatnich 2 lat | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Ceny niektórych najpopularniejszych marek żywności w Wielkiej Brytanii wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat – według nowych badań, niektóre produkty kosztują teraz dwa razy więcej.

śledztwo przez kogo? Przyjrzało się 79 markowym produktom, porównując ceny w sześciu supermarketach (Asda, Morrisons, Ocado, Sainsbury’s, Tesco i Waitrose) w okresie 30 dni od 21 września do 20 października zarówno w 2020, jak i 2022 roku.

Aldi i Lidl nie zostały uwzględnione w badaniu, ponieważ nie miały wystarczającej liczby porównywalnych artykułów.

Najświeższe w temacie koszty życia

Spośród pozycji na ich liście zakupów ketchup Heinz Tomato Ketchup – od góry do dołu (460 g) – odnotował największy ogólny wzrost procentowy, rosnąc o 53% (91 punktów) w sześciu sklepach detalicznych.

Jednak u jednego sprzedawcy wzrosła ona aż o 70%, co stanowi wzrost o 1,06 GBP.

Drugim co do wielkości wzrostem średniego odsetka wymienianych produktów markowych był Który? to sos Dolmio Lasagne (470 g), którego cena wzrosła o 47% lub 61 pensów w sześciu supermarketach w ciągu ostatnich dwóch lat.

W jednym supermarkecie cena wzrosła aż o 107% – czyli 1,09 GBP.

Jeden z największych skoków nastąpił w przypadku markowego masła. Paczka 500 g masła firmy Anchor wzrosła średnio o 1,31 GBP (45%) we wszystkich sześciu supermarketach w ciągu dwóch lat.

Tymczasem opakowanie 500 g Lurpak Lightly Soloted Spread odnotowało średni wzrost o 1,17 GBP (35%).

Spread pojawił się na pierwszych stronach gazet na początku tego roku po tym, jak w niektórych supermarketach stwierdzono, że opakowanie kosztuje ponad 7 funtów.

Twinings of London Everyday 100 torebek z herbatą odnotowało największy pojedynczy wzrost w wartościach bezwzględnych w pojedynczym supermarkecie – dodatkowe 2,33 GBP (64%) w 2022 r. w porównaniu z ceną bazową w 2020 r. W sześciu sklepach detalicznych ceny torebek z herbatą wzrosły średnio o 64 pensy ( 17%).

READ  Założycielka Kester Black ujawnia, jak zmieniła swoje hobby w markę kosmetyczną o wartości 20 milionów dolarów

Ale nie tylko markowe produkty odnotowują wzrost cen – ceny tanich towarów codziennego użytku wzrosły o 17% w ciągu 12 miesięcy do września, czyli więcej niż średnia stopa inflacji żywności i napojów.

Liczby, oparte na danych z supermarketów internetowych dotyczących 30 codziennych artykułów spożywczych, pokazały, że koszt artykułów wzrósł już o 7% w ciągu roku do kwietnia.

W ciągu ostatniego roku herbata wzrosła o 46%, chipsy o 39%, pieczywo o 38%, a herbatniki o 34%.

Ogólnie rzecz biorąc, stopa inflacji artykułów spożywczych wyniosła 14%, a gospodarstwa domowe sobie z tym poradziły 643 £ w ich średnim rocznym rachunku.

Sue Davies, która? Szef polityki żywnościowej powiedział: „Nasze badania pokazują szokującą stopę inflacji w przypadku niektórych ulubionych markowych produktów spożywczych w kraju, która znacznie przekracza średnią krajową, i podkreśla, dlaczego tak ważne jest, aby sprzedawcy detaliczni zapewniali ludziom wybór produktu zakresy.

„Supermarkety powinny zapewnić, aby artykuły budżetowe na zdrowe i niedrogie artykuły pierwszej potrzeby były szeroko dostępne w ich sklepach, w tym w sklepach ogólnospożywczych. Promocje powinny być skierowane do tych, którzy najbardziej ich potrzebują i którzy są wspierani, aby mogli łatwo porównać ceny produktów, aby uzyskać najlepszą wartość. „

Przeczytaj więcej o kosztach życia:
Kate Winslet pokrywa 17 000 funtów rachunków za energię dla mamy Scotta
Radzenie sobie z rakiem dziecięcym w kryzysie związanym z kosztami życia
Kufel ceny do 9% w ciągu roku

Zawiera dane znalezione w zeszłym miesiącu Miliony rodzin pomijały posiłki Albo walcz o to, by na stole pojawiła się zdrowa żywność.

Około 85% ludzi w Wielkiej Brytanii wydaje mniej na żywność w wyniku koszty utrzymania Squeeze, najczęściej wyszukując pozycje związane z promocją, wyszukując według jakiej grupy konsumenckiej? Ona sugeruje.

Spośród 9% osób, które stwierdziły, że bardzo trudno jest im przetrwać, połowa stwierdziła, że ​​ich rodzina pomija posiłki, podobnie jak jedna czwarta osób, które uważają obecną sytuację za bardzo trudną.

30 najdroższych marek:

READ  Jak „oszust-miliarder” dysponujący flotą Rolls Royce’ów ścigany przez FBI Dozi Mmobusi oszukiwał inwestorów i „rabował” firmy, podając się za wybawiciela borykającego się z trudnościami Sheffield United

Heinz Ketchup Sos Pomidorowy – Top Down 460 g (53%)

Sos Dolmio Lasagne 470g (47%)

Heinz Klasyczny Krem Z Kurczaka 400g (46%)

Dolmio Bolognese Oryginalny Sos Do Makaronu 500g (46%)

Masło Anchor do smarowania 500g (45%)

Heinz Zupa Krem Z Pomidorów 400g (44%)

Colman’s Klasyczny Sos Miętowy 165g (44%)

Sos chrzanowy Colman’s 136g (44%)

Bachelors Super Noodles BBQ Wołowina 90g (43%)

Hovis Pełnoziarniste Ziarno 800g (43%)

Charwood’s Butter Chicken Sos x 420g (39%)

Cravendel Mleko Półtłuste 1000ml (38%)

Sos Charwood’s Balti Cooking 420g (38%)

Sos Charwood’s Korma 420g (38%)

Lurpak Basin Spread Low Salt 500g (35%)

Hellmann’s Real Squeezy Majonez 750ml (35%)

Mueller’s Corner Waniliowe Kuleczki Bananowo-Czekoladowe 6 x 130g 780g (34%)

Chipsy McCain Prosto Krojone 1000g (34%)

Ptasie Oko 10 Oryginalnych Wafli 567g (33%)

Green Giant Naturalna Słodka Kukurydza Bez Soli 198g (30%)

Restauracja Dr. Oetker – Pizza Mozzarella 335 g (30%)

Mrożony groszek ogrodowy Bird’s Eye 375g (28%)

Cathedral City Dojrzałe 350g (26%)

Walcherry Chipsy Ser I Cebula 6 x 25g 150g (26%)

Boca All Stick Pie 209 g (26%)

Magnum – Lody Migdałowe 4 x 100ml 400ml (26%)

Bochenek miękkiego grubego białego chleba Hovis 800g (24%)

Mcvites – herbatniki imbirowe 250g (22%)

Bochenek Chleba Białego Miękkiego Hovis 800g (22%)

Power and Shine środek do czyszczenia łazienki w sprayu 700ml (22%) marki Cif