Malarstwo holenderskiego artysty abstrakcyjnego Piet Mondrian Historyk sztuki odkrył, że jest zawieszony do góry nogami w różnych muzeach, odkąd po raz pierwszy pokazano go 75 lat temu, ale ostrzega, że może się rozpaść, jeśli teraz zostanie powieszony prawą stroną do góry.
Fotografia z 1941 roku, misternie przeplatająca się sieć czerwonej, żółtej, czarnej i niebieskiej taśmy izolacyjnej, zatytułowana First New York City, została po raz pierwszy pokazana w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku w 1945 roku, ale została zawieszona W zbiorach sztuki niemieckiego kraju związkowego Nadrenii Północnej-Westfalii w Düsseldorfie Od 1980 roku.
Sposób, w jaki obraz jest obecnie utrzymywany, pokazuje grubość wielokolorowych linii na dole, sugerując bardzo uproszczoną wersję horyzontu. Jednak kiedy na początku tego roku kuratorka Susanne Meyer Bowser zaczęła badać nową ekspozycję muzealną dla awangardowego holenderskiego artysty, zdała sobie sprawę, że obraz musi być odwrotny.
„Grubość sieci powinna być u góry, jak ciemne niebo” – powiedział Meyer Boozer. „Kiedy wyjaśniłem to innym kuratorom, zdaliśmy sobie sprawę, że było to bardzo jasne. Jestem w 100% pewien, że zdjęcie jest błędne.”
Wskazania wskazujące na niepoprawny komentarz są wielorakie. Obraz olejny o tej samej nazwie i rozmiarze, Nowy Jork, który jest Wystawiana w Paryżu w Centre Pompidouma grubsze linie na górze.
Zdjęcie pracowni Mondriana, zrobione kilka dni po śmierci artysty i opublikowane w amerykańskim magazynie lifestylowym Town and Country w czerwcu 1944 roku, pokazuje to samo zdjęcie siedzące na sztalugach w przeciwnym kierunku.
Meyer-Büser powiedział, że możliwe jest, że Mondrian pracował, rozpoczynając swoje skomplikowane szwy od linii w górnej części opony, a następnie schodząc w dół, co również wyjaśnia, dlaczego niektóre żółte smugi zatrzymują się kilka milimetrów od dolnej obręczy.
„Czy to źle, że ktoś wyjął pracę ze swojej klatki piersiowej? Czy ktoś był niechlujny, gdy praca była w drodze?”, powiedział kustosz.
Częściowo problem polega na tym, że w przeciwieństwie do większości poprzednich prac Mondriana, Nowy Jork nie nosi podpisu artysty, być może dlatego, że nie uważał go za ukończony.
Pomimo wszystkich dowodów na to, że praca jest obecnie pokazywana do góry nogami, zostanie ona pokazana w stanie zawieszonym na 75 lat w New Mondrian. Pokaz ewolucji rozpoczynający się w Dusseldorfie w sobotę.
„Ma skłonność do apatii. Rozwiązuje problemy. Miłośnik Twittera. Pragnący być orędownikiem muzyki”.
More Stories
Wokalista Radiohead Thom Yorke schodzi ze sceny, gdy fan skanduje w proteście przeciwko Strefie Gazy
Molly Mae Hague wygląda zupełnie nie do poznania w swoim kostiumie Babci Wilczy z Czerwonego Kapturka, gdy rzuca uroczą kulą bougie na Halloween dla swojej córki Bambi.
Recenzja historii Christophera Reeve’a – „Kompleksowa i afirmująca życie”