Polski producent ciastek, niegdyś część Groupe Poult z Francji, został przejęty przez unijną grupę fokusową Bridgepoint za nieujawnioną kwotę w październiku 2013 r. Firma jest obecnie wyceniana na 1000-1, 200 crore, chociaż jedna osoba powiedziała może wynosić nawet 200-300 milionów euro (około 1600-2400 crore rupii).
Bridgepoint wyznaczył Houlihana Lockeya na odejście z doktora Gerarda na początku tego roku, ale trwająca wojna rosyjsko-ukraińska i wstrząsy geopolityczne w Europie znacznie spowolniły ten proces. Ludzie mówili, że nadal nie ma gwarancji, że negocjacje Parleya doprowadzą do porozumienia.
Bridgepoint odmówił komentarza w sprawie szczegółów, ale potwierdził, że oficjalny proces sprzedaży trwa. Jęczmień nie skomentował.
„Odbyło się kilka wstępnych rozmów, a on (Jęczmień) nie przedstawił jeszcze niczego znaczącego” – powiedział wysoki rangą urzędnik bliski rozwoju, który odmówił podania nazwiska.
Uruchomiony w 1993 roku dr Gerard jest właścicielem ponad 200 ciastek, słonych przekąsek i zakładów produkcyjnych w Polsce. Jej głównym przedmiotem działalności są ciastka i wyroby czekoladowe. Jej produkty eksportowane są do 30 krajów.
Ludzie mówili, że wstępne rozmowy z Barley koncentrowały się na możliwościach produkcji kontraktowej, ale potem Bridgepoint zdecydował się wprowadzić firmę.
Jeśli się powiedzie, będzie to pierwsze przejęcie Parle, konserwatywnej firmy, która koncentruje się na budowaniu marek, a nie ich kupowaniu.
„Wytwórcy ciastek starają się ulepszyć swoją ofertę o premię. Parle jest nadal głównie marką na dużą skalę, a przejęcie pomoże osiągnąć gotowy portfel. Dr Gerald był celem od dawna, ponieważ jest własnością PE ale Parle nigdy tego nie kupił”, powiedział bankier inwestycyjny z Bombaju i specjalista ds. transakcji konsumenckich: „Wszystko w Indiach, zostaw to w spokoju za granicą. Byłoby więc interesujące”. „Zdecydowanie mają bilans, ale historycznie byli bardzo konserwatywną grupą”.
Według raportu Kantar India, od 10 lat z rzędu Parle zajmuje czołowe miejsce w rankingach najbardziej wybranych marek FMGG. Następnie Amul, Britannia, Clinic Plus i Tata Consumer Products w najnowszym raporcie z 2021 r., który plasuje najczęściej wybierane marki FMCG na podstawie punktów dostępu konsumentów.
Firma, która sprzedaje takie marki jak Parle G, Monaco i Melody, odnotowała sprzedaż w wysokości 13 682 crore rupii w marcu 2021 r., wyprzedzając rywali, w tym Britannię i Nestle, stając się największą firmą spożywczą w kraju pod względem rocznych przychodów.
Dr Gerrard działa na rozdrobnionym, ale rosnącym rynku, który jest otwarty na dalszą konsolidację i pasuje do strategii ekspansji Parly poprzez strategię „selektywnego kupowania i budowania” w Polsce i innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Źródła branżowe podały, że kategoria ciastek wzrosła o 11-12% pod względem wartości w FY22 w Indiach i około 4-5% pod względem wzrostu wolumenu. Jęczmień odnotowuje wzrost wzrostu od pierwszego kwartału roku i mocno stawia na dwie nowo wprowadzone kategorie pakowanych atta (mąka) i płatki zbożowe.
Po dwóch latach ciągłych podwyżek, firmy produkujące dobra konsumpcyjne zaczęły obniżać ceny i oferować rabaty. Na przykład Parle Products oferuje zniżki od sierpnia, ale nie obniżyło maksymalnej ceny detalicznej. Big Biscuit oferuje 10-15% rabatu na większe opakowania. Potrwa to do końca sezonu wakacyjnego.
Firma spodziewa się 20-25% wzrostu eksportu dzięki rządowemu programowi motywacyjnemu związanemu z produkcją (PLI) w sektorze produkcji żywności, który uzyskał aprobatę, według dyrektora wyższego szczebla firmy. Firma, która eksportuje swoje produkty do ponad 100 krajów, uważa, że program PLI pomoże jej stać się konkurencyjną pod względem kosztów, a także zwiększyć konkurencyjność za granicą dzięki wysokiej jakości ofertom produktów.
Według raportu BlueWeave Consulting, indyjski rynek ciastek rośnie w tempie 12,4% rocznie i do 2027 r. ma osiągnąć 11,7 mld USD.
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu