Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dr Gerrard: Paarl chce ugryźć producenta ciastek dr Gerrarda w Polsce

Dr Gerrard: Paarl chce ugryźć producenta ciastek dr Gerrarda w Polsce

Parle Products, największa indyjska firma produkująca ciastka, prowadzi rozmowy z firmą private equity Bridgepoint, aby rozważyć zakup dr Gerarda, drugiego co do wielkości producenta ciastek w Polsce.

Polski producent ciastek, niegdyś część Groupe Poult z Francji, został przejęty przez unijną grupę fokusową Bridgepoint za nieujawnioną kwotę w październiku 2013 r. Firma jest obecnie wyceniana na 1000-1, 200 crore, chociaż jedna osoba powiedziała może wynosić nawet 200-300 milionów euro (około 1600-2400 crore rupii).

Bridgepoint wyznaczył Houlihana Lockeya na odejście z doktora Gerarda na początku tego roku, ale trwająca wojna rosyjsko-ukraińska i wstrząsy geopolityczne w Europie znacznie spowolniły ten proces. Ludzie mówili, że nadal nie ma gwarancji, że negocjacje Parleya doprowadzą do porozumienia.

g 1

Bridgepoint odmówił komentarza w sprawie szczegółów, ale potwierdził, że oficjalny proces sprzedaży trwa. Jęczmień nie skomentował.

„Odbyło się kilka wstępnych rozmów, a on (Jęczmień) nie przedstawił jeszcze niczego znaczącego” – powiedział wysoki rangą urzędnik bliski rozwoju, który odmówił podania nazwiska.

Uruchomiony w 1993 roku dr Gerard jest właścicielem ponad 200 ciastek, słonych przekąsek i zakładów produkcyjnych w Polsce. Jej głównym przedmiotem działalności są ciastka i wyroby czekoladowe. Jej produkty eksportowane są do 30 krajów.

Ludzie mówili, że wstępne rozmowy z Barley koncentrowały się na możliwościach produkcji kontraktowej, ale potem Bridgepoint zdecydował się wprowadzić firmę.

Jeśli się powiedzie, będzie to pierwsze przejęcie Parle, konserwatywnej firmy, która koncentruje się na budowaniu marek, a nie ich kupowaniu.

„Wytwórcy ciastek starają się ulepszyć swoją ofertę o premię. Parle jest nadal głównie marką na dużą skalę, a przejęcie pomoże osiągnąć gotowy portfel. Dr Gerald był celem od dawna, ponieważ jest własnością PE ale Parle nigdy tego nie kupił”, powiedział bankier inwestycyjny z Bombaju i specjalista ds. transakcji konsumenckich: „Wszystko w Indiach, zostaw to w spokoju za granicą. Byłoby więc interesujące”. „Zdecydowanie mają bilans, ale historycznie byli bardzo konserwatywną grupą”.

Według raportu Kantar India, od 10 lat z rzędu Parle zajmuje czołowe miejsce w rankingach najbardziej wybranych marek FMGG. Następnie Amul, Britannia, Clinic Plus i Tata Consumer Products w najnowszym raporcie z 2021 r., który plasuje najczęściej wybierane marki FMCG na podstawie punktów dostępu konsumentów.

Firma, która sprzedaje takie marki jak Parle G, Monaco i Melody, odnotowała sprzedaż w wysokości 13 682 crore rupii w marcu 2021 r., wyprzedzając rywali, w tym Britannię i Nestle, stając się największą firmą spożywczą w kraju pod względem rocznych przychodów.

Dr Gerrard działa na rozdrobnionym, ale rosnącym rynku, który jest otwarty na dalszą konsolidację i pasuje do strategii ekspansji Parly poprzez strategię „selektywnego kupowania i budowania” w Polsce i innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Źródła branżowe podały, że kategoria ciastek wzrosła o 11-12% pod względem wartości w FY22 w Indiach i około 4-5% pod względem wzrostu wolumenu. Jęczmień odnotowuje wzrost wzrostu od pierwszego kwartału roku i mocno stawia na dwie nowo wprowadzone kategorie pakowanych atta (mąka) i płatki zbożowe.

Po dwóch latach ciągłych podwyżek, firmy produkujące dobra konsumpcyjne zaczęły obniżać ceny i oferować rabaty. Na przykład Parle Products oferuje zniżki od sierpnia, ale nie obniżyło maksymalnej ceny detalicznej. Big Biscuit oferuje 10-15% rabatu na większe opakowania. Potrwa to do końca sezonu wakacyjnego.

Firma spodziewa się 20-25% wzrostu eksportu dzięki rządowemu programowi motywacyjnemu związanemu z produkcją (PLI) w sektorze produkcji żywności, który uzyskał aprobatę, według dyrektora wyższego szczebla firmy. Firma, która eksportuje swoje produkty do ponad 100 krajów, uważa, że ​​program PLI pomoże jej stać się konkurencyjną pod względem kosztów, a także zwiększyć konkurencyjność za granicą dzięki wysokiej jakości ofertom produktów.

Według raportu BlueWeave Consulting, indyjski rynek ciastek rośnie w tempie 12,4% rocznie i do 2027 r. ma osiągnąć 11,7 mld USD.