Kampania sir Jima Ratcliffe’a mająca na celu spowodowanie, że konkurent Land Rovera Defendera poniesie duże straty w związku z trudnościami w uzyskaniu części z powodu zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw.
Straty przed opodatkowaniem w Ineos Automotive, spółce zależnej miliardowego konglomeratu chemicznego, podwoiły się w zeszłym roku do 212 milionów euro (186 milionów funtów), jak wynika z rachunków prowadzonych w programie Companies House. Od momentu powstania w 2017 r. poniosła łączne straty w wysokości 506 mln euro, a w zeszłym roku zaciągnęła dodatkową pożyczkę od spółki dominującej w wysokości 944 mln euro, oprócz 471 mln euro w 2020 r. Planuje spłatę pożyczki z przyszłych przychodów z pojazd terenowy.
Ratcliffe, jeden z najbogatszych Brytyjczyków, planuje zbudować SUV-a – nazwanego Grenadier na cześć jego ulubionego londyńskiego pubu – który, jak twierdzi firma, połączy „silnego brytyjskiego ducha z niemiecką rygoryzmem inżynieryjnym”. W kwietniu uruchomiła pełną broszurę cyfrową, a od połowy maja otrzymuje zamówienia sprzedaży i depozyty, z planami rozpoczęcia produkcji jeszcze w tym roku.
Jednak data premiery – wstępnie zaplanowana na początek 2022 r. – Może się wielokrotnie poślizgnąć W obliczu problemu z pozyskiwaniem niektórych części z powodu pandemii Covid-19 i zakłócenia światowego handlu.
Menedżerowie firmy i kadra kierownicza wyższego szczebla byli na bieżąco z warunkami dostaw, aby zrozumieć główne obawy i [are] Przejrzyj opcje, aby przezwyciężyć potencjalne opóźnienia.
Wyższe ceny surowców i komponentów elektronicznych w szczególności grożą wzrostem kosztów spółki i wskazują, że nie zabezpiecza ona aktywnie ryzyka wzrostu cen komponentów elektronicznych surowców.
Ratcliffe, jeden z najwybitniejszych zwolenników Brexitu, planował zbudować samochód w Bridgend, Południowa Walia Jednak nadzieje na odrodzenie tamtejszych samochodów zostały rozwiane, wybierając fabrykę inteligentnych samochodów w hambach we wschodniej Francji.
Silnik terenowy będzie początkowo wykorzystywał silnik spalinowy, ale Ineos poszukuje również technologii wodorowych ogniw paliwowych, która mogłaby ostatecznie zostać wykorzystana do napędzania ciężarówek i sprzętu budowlanego. W latach 2019-20 otrzymał od rządu Wielkiej Brytanii 124 000 funtów za studium wykonalności dla wodorowych ogniw paliwowych, które nie emitują żadnych spalin poza wodą, i zawarł umowę z Hyundaiem na wykorzystanie technologii południowokoreańskiego producenta samochodów.
Według Sunday Times majątek osobisty Ratcliffe’a wynosi ponad 6 miliardów funtów. Wliczając jego interesy biznesowe, uważa się, że jest wart 13 miliardów funtów. Jednak idź Do Monako w 2020 roku w celach podatkowych Chociaż jest zdeklarowanym zwolennikiem wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
W sierpniu miliarder pochodzący z Greater Manchester Zainteresowanie kupnem Manchesteru United Z oblężonych właścicieli klubu rodzina Glazerów. Wcześniej chciał kupić Chelsea od Romana Abramowicza.
Ineos nie można uzyskać komentarza.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa