Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Rząd planuje zamknąć wszystkie kasy biletowe” – mówi szef RMT

„Rząd planuje zamknąć wszystkie kasy biletowe” – mówi szef RMT

Wraz z rozpoczęciem największego strajku kolejowego od czterech dekad sekretarz generalny związku RMT zaatakował to, co, jak mówi, jest rządowymi planami kolejowymi.

Mick Lynch twierdzi, że ministrowie planują zamknąć wszystkie kasy biletowe w Wielkiej Brytanii i usunąć strażników z pociągów.

Szef związku kolejowego powiedział: „Nie możemy wracać do pociągów niestrzeżonych, bo… [former transport secretary] Zadzwonił do niej Grant Shapps.

Nie możemy zaakceptować zamknięcia wszystkich kas biletowych w Wielkiej Brytanii. To jest na stole. Nie będzie kasy biletowej w krajowej sieci kolejowej, jeśli plan Grant Shapps zostanie zrealizowany.

Departament Transportu nalegał: „Nie podjęto ostatecznej decyzji w sprawie kas biletowych”.

Pan Lynch przemawiał w pikiecie na stacji Euston w Londynie, która została zamknięta z powodu strajku przemysłowego czterech związków.

Kierowcy pociągów związkowych Asleef i członkowie związków TSSA i Unite koordynowały przystanki, które zdaniem RMT „skutecznie zatrzymają kolej”.

W rzeczywistości kursuje około jeden na dziewięć pociągów – głównie na połączeniach międzymiastowych między Londynem a miastami takimi jak Leeds, Sheffield, Bristol i Southampton.

„Firmy będą próbowały prowadzić ustrukturyzowaną usługę, ale z tego, co widzimy, nie będzie to nic, na czym może polegać opinia publiczna” – powiedział sekretarz generalny.

Przywódcy związkowi spotkali się z nową sekretarz ds. transportu, Anne-Marie Trevelyan, na tym, co Lynch określił jako „dobre i pozytywne spotkanie”.

Pani Trevelyan powiedziała: Wieczorny Standard: „Mam nadzieję, że moje spojrzenie na świat i umiejętność zjednoczenia wszystkich to coś, co sprawi, że wszyscy zgodzą się, że możemy znaleźć strefę lądowania, z którą wszyscy będziemy mogli żyć”.

Rzecznik Train Delivery Group, reprezentujący przewoźników kolejowych, powiedział: „Nie podjęto ostatecznej decyzji w sprawie kas biletowych.

„Zastanawiamy się, jak przenieść personel zza szklanych okien w kasach biletowych, aby zapewnić bezpośrednią pomoc w innym miejscu terminalu, gdzie są bliżej klientów i mają lepszą pozycję, aby im pomóc.

READ  Zwycięskie liczby z dzisiejszej loterii: Wyniki loterii krajowej z soboty 25 listopada

Dziś tylko 13 procent biletów kupowanych jest obecnie w kasie – a liczba ta stale spada. Kiedy branża została sprywatyzowana, 82 procent biletów kupowano w kasach – dziś technologia znacznie się posunęła i mniej niż jeden na osiem biletów jest obecnie kupowany w kasach.

„Personel zawsze będzie świadczyć usługi twarzą w twarz na kolei, co może mieć kluczowe znaczenie dla tych, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia i nie mogą lub nie chcą korzystać z biletów mobilnych lub zbliżeniowych. Prawda jest taka, że ​​kasy biletowe odnotowały znaczny spadek wykorzystanie pasażerów w ciągu ostatniego dziesięciolecia.

„Zmiany znacznie poprawią naszą zdolność do zapewnienia personelu we właściwym miejscu i czasie, aby pomagać klientom na różne sposoby, a nie tylko sprzedawać bilety. Poziomy personelu będą nadal uwzględniać bezpieczeństwo i ochronę klientów i pracowników. ”

Sekretarz generalny RMT powiedział, że będzie również szukał znacznych podwyżek płac.

„Nie jesteśmy w [the point of addressing] powiedział pan Lynch. „Nie dostajesz podwyżki, jeśli nie masz pracy, to takie proste. A jeśli pracujesz 24/7, warunki są bardzo ważne.

„Kiedy nad tym pracujemy, przechodzimy do tego, czym jest umowa płacowa. Wszyscy wiemy, że inflacja jest bardzo wysoka. Ci członkowie pochodzą z więcej niż jednej firmy, która nie otrzymała wynagrodzenia od trzech lat. I co pokazano w sieci Kolej tego nie rozwiąże, to 8 procent w ciągu trzech lat.

Kto wie, czym jest inflacja? Za kilka tygodni będziemy mieli numer, ale będzie to jego nastolatek i może wzrosnąć. Tak więc za wynagrodzeniem jest dużo pracy, ale jeszcze nie doszliśmy do punktu, w którym to omawiamy”.

W porównaniu z sytuacją sprzed pandemii koronawirusa przychody z biletów kolejowych spadły o około 20 procent – ​​prawie 2 miliardy funtów rocznie.

Tim Schoeeffler, główny negocjator Network Rail Radio Times: „Koleje ponoszą ogromne straty finansowe.”

READ  OpenAI zatrudnia byłego szefa Twitcha Emmetta Sheara na następcę Sama Altmana

Sobotni strajk przemysłowy, powiedział, „ma na celu jedynie zapewnienie, że nasi pracownicy niepotrzebnie zrezygnują z większej ilości swoich pensji, jak również spowodowanie większych zakłóceń dla naszych pasażerów i dalsze niszczenie linii kolejowych po pandemii”.

Premier powiedział słońce„Będziemy utrzymywać żelazny uścisk nad finansami krajowymi”, podczas gdy sojusznik Liz Truss – podnoszący rangę sekretarza Simona Clarka – powiedział, że administracja Whitehall powinna „odciąć tłuszcz”.

Ministerstwo Transportu powiedziało: „Nie zapadła ostateczna decyzja w sprawie kas biletowych. Personel stacji ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pasażerów, a pasażerowie zawsze będą korzystać z bezpośredniej pomocy na stacjach kolejowych.

„W rzeczywistości kasy biletowe odnotowały ogromny spadek wykorzystania w ciągu ostatniej dekady, a dzięki zwiększeniu elastyczności personelu stacji będziemy mieli lepszą linię kolejową dla osób dojeżdżających do pracy i podatników”.

Rok temu pani Trevelyan prowadziła kampanię przeciwko proponowanym zmniejszeniu godzin pracy kas biletowych na stacji obsługującej jej okręg wyborczy w Berwick-upon-Tweed.

Powiedziała wyborcom, że napisała do LNER, państwowego przewoźnika kolejowego, i powiedziała: „Mam nadzieję, że wysłuchają obaw, jakie pasażerowie z nimi zgłosili, i zastanowią się, w jaki sposób możemy zapewnić tym, którzy chcą kupić bilet od kogoś na stacji są w stanie to zrobić”.