Na końcu każdej piosenki jesteś oceniany na podstawie dokładności i mnożników punktów z kombinacji. Dostałam też nagrodę Toots za zakup TromErekcja Karty ze słynnymi puzonami, pawianami i wątpliwymi faktami (według jednego wpisu trąbka to „tchórzliwy puzon”). Ostrzeżenie: jeśli to nie jest Twoje poczucie humoru, może to nie być gra dla Ciebie.
Cóż, pawiany – jest ich dużo w „Trombone Champ”, prawdopodobnie więcej niż można by się spodziewać. I sporo sekretów.
Twórca gry, Dan Vequeto, powiedział, że chociaż ma nadzieję, że gra będzie dobrze działać, nigdy nie przypuszczał, że ta absurdalna gra o puzonie będzie miała tak dużą publiczność.
„To po prostu eksplodowało ponad nasze oczekiwania” – powiedział w wywiadzie wideo dla The Washington Post.
Fichetto, który pracuje na pełny etat w projektowaniu stron internetowych, od ponad dekady tworzy gry w wolnym czasie ze swoją żoną Jackie, która zajmuje się tą samą dziedziną. Pod nazwą Holy Wow Studios uruchomili serię Icarus Proudbottom – gry na maszynie w tej samej pseudoedukacyjnej ścieżce co „Frog Fractions” – za darmo online. Puzon Champ to ich pierwszy na sprzedaż.
Jego rozprzestrzenianie się wiąże się z pewnymi bólami głowy.
To ekscytujące, ale jest też jak: „Człowieku, to dużo pracy” – powiedział Vequito. Naiwnie wierzył, że po wydaniu gry będzie mniej pracy do wykonania: „Teraz, gdy jest wydana, mam tysiące graczy, którzy chcą aktualizacji. Więc jest to o wiele bardziej stresujące”.
Już planował dodanie nowych piosenek i dostęp do „Trombone Champ” po jego wydaniu, ale teraz, gdy stał się wirusowy, postawił swoje cele wyżej. Planuje wcielić treść fabuły gry, myśli o wielu nowych funkcjach, takich jak edytor poziomów. Był już port na Maca, ale teraz zastanawia się również, czego potrzeba, aby przenieść grę na Nintendo Switch. Niektórzy fani spekulowali, jak by to było grać w tę grę w wirtualnej rzeczywistości, o której powiedział, że nie było nawet na jego radarze.
Oczywiście, ponieważ jest to w dużej mierze indywidualny proces, wszelkie przyszłe aktualizacje mogą zająć trochę czasu.
Trombone Champ początkowo był inspirowany arkadowymi szafkami. Vecchitto zbudował jeden z żoną do dwuosobowej gry na maszynie „Icarus Proudbottom’s Typing Party” na niezależną konferencję w 2016 roku.
„To było naprawdę zabawne”, powiedział, „i byłem trochę w arkadowym sposobie myślenia”. „Miałem właśnie wyobrażenie sobie w jednym punkcie arkadowej szafy z jak gigantyczny gumowy terminal puzonu”.
Dwa lata później przypomniał sobie ten pomysł i wykonał prototyp zbudowany za pomocą myszy, aby symulować chip puzonu. Zaczął się ich pozbywać, czego kulminacją było podjęcie decyzji, aby uczynić ją pierwszą grą w Holy Wow Studio sprzedawaną na Steamie.
W ciągu czteroletniego cyklu rozwojowego, Trombone Champ rozwinął coś, co Vecchitto opisuje jako „małą, ale bardzo lojalną i szaloną bazę fanów”, z których wielu znał w prawdziwym życiu. Podczas sierpniowego testu gry otwartego dla publiczności za pośrednictwem Steam, niektórzy gracze transmitowali grę na żywo na platformach takich jak Twitch i YouTube, co przykuło ich uwagę. Spodziewał się, że gra będzie działać dobrze i być może wygeneruje wiadomość pantoflową, gdy gracze będą udostępniać swoje głupie klipy online.
Potem nadszedł moment, w którym zdałem sobie sprawę ze skali gry: noc po tym, jak serwis informacyjny PC Gamer opublikował recenzję, „Trombone Champ” na krótko wyprzedził „God of War” na liście najlepiej sprzedających się gier na platformie Steam.
Dlaczego puzon? „To z natury zabawny instrument muzyczny” – powiedział Vecchito. „Nie jestem pewien dlaczego. … Może to mieć związek z głośnością w połączeniu z niedokładnością. To idzie na wyższy poziom z całkowitą pewnością, ale nie masz pojęcia, co dostaniesz. „
Puzon może również przesuwać się między nutami, w przeciwieństwie do innych instrumentów perkusyjnych, takich jak gitara lub perkusja, pozwalając na zabawne dźwięki i huśtawki, gdy gracz przechodzi od jednej nuty do drugiej. Praktycznie rzecz biorąc, powiedział, puzon w grze działa bardziej jak gwizdek ślizgowy niż puzon. Na początku Vekito (który nie ma doświadczenia w używaniu tego instrumentu) powiedział, że jest zdenerwowany tym, że prawdziwi puzoniści byliby urażeni tym, co było zasadniczo „parodią puzonu”. Ale komentarze, które do tej pory słyszał, były pozytywne i dodał, że gra odniosła zaskakujący sukces w społeczności ska, która już teraz prosi o dodanie kolejnych utworów tego typu. „Trombone Champ” zawiera obecnie 20 utworów, niektóre z domeny publicznej, niektóre Vecchitto i jeden oryginalny utwór: „Long-Tail Limbo” londyńskiego muzyka Maxa Tundry, którego Vecchitto jest fanem od ponad dwóch dekad.
Jeśli chodzi o pawiany, pomysł ten powstał jako jednorazowy żart dotyczący funkcji, do której gra w rzeczywistości nie została wprowadzona. Wyjaśnił, że Ficheto pierwotnie planowano zawierać trzy różne poziomy trudności.
„Naprawdę chciałem nazwać łatwy tryb „dziecko”, a trudny tryb „szalony”, ale trudno mi było myśleć o „dobrym dla standardowego poziomu trudności” – powiedział Vequito. „Z jakiegoś powodu przyszło mi do głowy słowo „pawian”. To nie ma sensu, ale pomyślałem, że to naprawdę zabawne, mieć standardową trudność o nazwie „pawian”.
Od tego momentu zaczął wprowadzać słowo „pawian” na coraz więcej ekranów menu, aby się śmiać. Kiedy rozpoczął burzę mózgów nad narracyjnymi i niegrywalnymi postaciami „Trombone Champ”, z których większość jest ukryta w jego interfejsie użytkownika, wiedział, że musi trzymać się bitów.
„Zdałem sobie sprawę, że one też muszą być pawianami” – powiedział.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów