Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Electric vehicle signage at a Source London EV charging station, London. Picture date: Friday March 5, 2021.

Trzech na czterech właścicieli samochodów elektrycznych jest niezadowolonych z publicznego systemu ładowania w Wielkiej Brytanii | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Nowe badanie wykazało, że prawie trzy czwarte właścicieli samochodów elektrycznych jest niezadowolonych z publicznego systemu ładowania w Wielkiej Brytanii.

Badanie przeprowadzone wśród prawie 1500 kierowców pojazdów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in, przeprowadzone przez Jakie? Wskazuje na trudności wielu kierowców ze znalezieniem działającej ładowarki.

Około 74% respondentów stwierdziło, że są niezadowoleni z infrastruktury ładowania.

Dwóch na pięciu (40%) stwierdziło, że ich ładowarka nie działa, a 61% miało trudności z dokonywaniem płatności.

Badanie wykazało również, że zdecydowana większość właścicieli pojazdów elektrycznych (84%) korzystających z publicznych ładowarek chce możliwości płatności zbliżeniową kartą bankową.

Większość punktów ładowania wymaga od kierowców płacenia za pośrednictwem aplikacji.

Prawie połowa (45%) ankietowanych oceniła, że ​​najbliższy publiczny punkt ładowania na ulicy do ich domu jest oddalony o ponad 20 minut spacerem.

Wezwał rząd, by zrobił więcej

Sue Davies, Head of Consumer Policy at Which?, powiedziała: „Nasze badania pokazują, że publiczna infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych jest niewystarczająca, ponieważ wielu kierowców ma trudności ze znalezieniem niezawodnych i sprawnych punktów ładowania lub musi poruszać się po mylących systemach płatności lub nie jest w stanie polegać na odpowiednich punktach ładowania w pobliżu ich domów lub zmuszać ich do długiej podróży.

„Rząd musi działać szybko, aby wdrożyć swoje plany poprawy doświadczeń konsumentów związanych z korzystaniem z publicznych sieci ładowania poprzez rozszerzenie standardów niezawodności w całej sieci i zapewnienie, że propozycje płatności w roamingu znacznie ułatwią płacenie opłat.

„Ładowanie musi być łatwe, niezawodne i bezproblemowe, aby wspierać osoby przechodzące na pojazd elektryczny”.

Wiele z tych publicznych punktów ładowania jest obsługiwanych przez samorządy lokalne.

David Renard, rzecznik ds. transportu Stowarzyszenia Samorządów Lokalnych, które reprezentuje ponad 350 władz lokalnych w Anglii i Walii, powiedział: „Niezawodność i łatwość korzystania z infrastruktury ładowania będą kluczowe, aby nadal przyciągać więcej osób do przejścia na bardziej ekologiczne sposoby transport.

„Rady potrzebują długoterminowego wsparcia finansowego ze strony rządu, aby mogły pomóc w zapewnieniu silnych i dostępnych lokalnych sieci żeglugowych, aby wspierać nasze społeczności i firmy w przyjmowaniu czystszych podróży i przeciwdziałaniu zmianom klimatu”.

Samochód Peugeota ładowany za pomocą punktu ładowania Source London EV w Londynie.  Data zdjęcia: piątek, 5 marca 2021.

Sprzedaż samochodów elektrycznych powoli

Dzieje się to w momencie, gdy liczby wskazują, że w ostatnich miesiącach gwałtowny wzrost sprzedaży nowych samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym uległ spowolnieniu.

Liczba rejestracji w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wzrosła o 102% w tym samym okresie w 2021 roku.

Na koniec sierpnia wzrost od początku roku zmniejszył się do 49%.

Rzecznik Ministerstwa Transportu powiedział: „Mamy jedną z największych sieci ładowania w Europie i pracujemy nad tym, aby kierowcy mieli dostęp do niezawodnych, spójnych i łatwych w użyciu punktów ładowania w całym kraju.

„Od 2020 roku przeznaczyliśmy 1,6 miliarda funtów na ulepszenie sieci ładowania, a do 2030 roku jesteśmy na dobrej drodze, aby mieć 300 000 publicznych punktów ładowania”.