Nowe badanie wykazało, że prawie trzy czwarte właścicieli samochodów elektrycznych jest niezadowolonych z publicznego systemu ładowania w Wielkiej Brytanii.
Badanie przeprowadzone wśród prawie 1500 kierowców pojazdów elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in, przeprowadzone przez Jakie? Wskazuje na trudności wielu kierowców ze znalezieniem działającej ładowarki.
Około 74% respondentów stwierdziło, że są niezadowoleni z infrastruktury ładowania.
Dwóch na pięciu (40%) stwierdziło, że ich ładowarka nie działa, a 61% miało trudności z dokonywaniem płatności.
Badanie wykazało również, że zdecydowana większość właścicieli pojazdów elektrycznych (84%) korzystających z publicznych ładowarek chce możliwości płatności zbliżeniową kartą bankową.
Większość punktów ładowania wymaga od kierowców płacenia za pośrednictwem aplikacji.
Prawie połowa (45%) ankietowanych oceniła, że najbliższy publiczny punkt ładowania na ulicy do ich domu jest oddalony o ponad 20 minut spacerem.
Wezwał rząd, by zrobił więcej
Sue Davies, Head of Consumer Policy at Which?, powiedziała: „Nasze badania pokazują, że publiczna infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych jest niewystarczająca, ponieważ wielu kierowców ma trudności ze znalezieniem niezawodnych i sprawnych punktów ładowania lub musi poruszać się po mylących systemach płatności lub nie jest w stanie polegać na odpowiednich punktach ładowania w pobliżu ich domów lub zmuszać ich do długiej podróży.
„Rząd musi działać szybko, aby wdrożyć swoje plany poprawy doświadczeń konsumentów związanych z korzystaniem z publicznych sieci ładowania poprzez rozszerzenie standardów niezawodności w całej sieci i zapewnienie, że propozycje płatności w roamingu znacznie ułatwią płacenie opłat.
„Ładowanie musi być łatwe, niezawodne i bezproblemowe, aby wspierać osoby przechodzące na pojazd elektryczny”.
Wiele z tych publicznych punktów ładowania jest obsługiwanych przez samorządy lokalne.
David Renard, rzecznik ds. transportu Stowarzyszenia Samorządów Lokalnych, które reprezentuje ponad 350 władz lokalnych w Anglii i Walii, powiedział: „Niezawodność i łatwość korzystania z infrastruktury ładowania będą kluczowe, aby nadal przyciągać więcej osób do przejścia na bardziej ekologiczne sposoby transport.
„Rady potrzebują długoterminowego wsparcia finansowego ze strony rządu, aby mogły pomóc w zapewnieniu silnych i dostępnych lokalnych sieci żeglugowych, aby wspierać nasze społeczności i firmy w przyjmowaniu czystszych podróży i przeciwdziałaniu zmianom klimatu”.
Sprzedaż samochodów elektrycznych powoli
Dzieje się to w momencie, gdy liczby wskazują, że w ostatnich miesiącach gwałtowny wzrost sprzedaży nowych samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym uległ spowolnieniu.
Liczba rejestracji w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wzrosła o 102% w tym samym okresie w 2021 roku.
Na koniec sierpnia wzrost od początku roku zmniejszył się do 49%.
Rzecznik Ministerstwa Transportu powiedział: „Mamy jedną z największych sieci ładowania w Europie i pracujemy nad tym, aby kierowcy mieli dostęp do niezawodnych, spójnych i łatwych w użyciu punktów ładowania w całym kraju.
„Od 2020 roku przeznaczyliśmy 1,6 miliarda funtów na ulepszenie sieci ładowania, a do 2030 roku jesteśmy na dobrej drodze, aby mieć 300 000 publicznych punktów ładowania”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa