Aplikacje mediów społecznościowych stale dostarczają użytkownikom treści, z których powinni się cieszyć, w oparciu o algorytmy czerpiące inspirację z dawnych nawyków przewijania.
Wiele osób zakłada, że kliknięcie przycisku „lubię” lub „nie lubię” we wpisie wpływa na formułę. Chodzi o to, że pokazywanie preferencji lub nie, zapewnia pewną kontrolę nad tym, co zobaczą w tej usłudze w przyszłości.
Ale Dziś opublikowano nowe badanie Pokazuje, że masz znacznie mniejszą kontrolę, niż można by się spodziewać.
Organizacja non-profit Mozilla wydała coś, co nazwała „największym audytem pilotażowym youtube Niezależni badacze: „Odkrycie, że kontrola treści YouTube jest w dużej mierze nieskuteczna.
Do przeprowadzenia badania Mozilla zrekrutowała prawie 23 000 uczestników i przeanalizowała prawie 568 milionów filmów. Organizacja, która jest właścicielem spółki zależnej, która obsługuje i rozwija przeglądarkę internetową Firefox, również przebadała ponad 2700 osób na temat ich doświadczeń z platformą.
Badanie koncentrowało się na twierdzeniach właściciela YouTube Alfabet Że użytkownicy mogą sprawować pewną kontrolę nad oglądanymi treściami.
Brzmi on: „Istnieje kilka sposobów wpływania na te zalecenia i wyniki badań”. Strona Centrum pomocy YouTube. „Możesz usunąć niektóre filmy z historii oglądania i wyszukiwań z historii wyszukiwania. Możesz także wstrzymać historię oglądania i wyszukiwania lub zacząć od nowa, czyszcząc historię oglądania i wyszukiwania.”
Jednak dzięki swoim badaniom Mozilla odkryła, że te działania nie mają znaczącego wpływu na algorytmy, które ostatecznie prezentują użytkownikom sugerowane treści.
Według badania, kliknięcie „Nie polecaj kanału” było najskuteczniejszym z tych narzędzi, z 43% wskaźnikiem sukcesu. Kliknięcie „niezainteresowanego” filmu było skuteczne tylko w 11%, a nielubienie w 12%. Usunięcie filmu z historii oglądania było skuteczne tylko w 29%.
Alfabet nie odpowiedział szczęścieSkomentuj prośbę.
Mozilla, założona w 2003 roku, reklamuje się jako platforma „poświęcona temu, aby zapewnić Ci kontrolę nad Twoimi doświadczeniami online” i promować Internet jako dobro publiczne.
Naszym głównym zaleceniem jest, aby YouTube umożliwiał ludziom kształtowanie tego, co widzą, napisała organizacja w swoim raporcie. „Ludzie powinni otrzymywać jasne informacje o krokach, które mogą podjąć, aby wpłynąć na ich zalecenia, i powinni mieć możliwość korzystania z tych narzędzi”.
Zapisać się do Funkcje bogactwa Lista e-mailowa, dzięki której nie przegapisz naszych największych funkcji, ekskluzywnych wywiadów i śledztw.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów