Właściciel w Dubaju Zwroty P&O Został oskarżony o zachowywanie się jak „gangsterzy korporacyjni” po tym, jak kilka miesięcy później świętowali bicie rekordów 800 pracowników z Wielkiej Brytanii zostało zwolnionych bez ostrzeżenia.
DP World, ostatecznie należący do Dubai Rodzina królewska powiedziała w marcu, że zwolnienie 786 marynarzy z P&O i zastąpienie ich znacznie tańszymi pracownikami agencyjnymi to jedyny sposób na zapewnienie „przyszłej rentowności” historycznego biznesu promowego.
Jednak w czwartek Sultan Ahmed bin Sulayem, prezes i dyrektor generalny DP World, ogłosił, że firma zwiększyła swoje przychody w pierwszym półroczu o 60% do 7,9 miliarda dolarów (6,6 miliarda funtów), a zyski również wzrosły o ponad 50 %, aby osiągnąć rekordowe 721 USD. M.
„Z przyjemnością ogłaszamy rekordowy zestaw wyników za pierwsze półrocze z…przypisywalnymi zarobkami [profits] Wzrasta o 51,8%” Powiedział w czwartek w zestawieniu zysków firmy. „Ogólnie rzecz biorąc, dobre wyniki w pierwszej połowie stawiają nas w dobrej pozycji, aby zapewnić lepsze wyniki za cały rok”.
DP World nie podało w swoich wynikach oddzielnych szczegółów dotyczących wyników działalności promowej, ale większość przychodów i zysków pochodzi z innych dywizji. Obsługuje porty w 78 krajach na sześciu kontynentach, w tym London Gateway i Southampton, a także kupił P&O W 2006 za 3,3 miliarda funtów.
DP World powiedział: Dochodzenie parlamentarne, że P&O „nie ma przyszłości” Chyba że zwolnisz pracowników. Podczas marcowego przesłuchania w Izbie Gmin Peter Hepplethwaite, szef P&O, powiedział, że firma zdecydowała się złamać prawo i zwolnić 800 pracowników bez uprzedzenia lub konsultacji, ponieważ „żaden związek nie może zaakceptować naszych propozycji”.
Personelowi powiedziano w rozmowach wideo na statkach, że jest to ich „ostatni dzień pracy” i nakazano zejście z promów.
Zeznania Hepplethwaite’a skłoniły prawodawców do zakwestionowania, czy był „bezwstydnym przestępcą”, ale nalegał, by „ponownie podjął tę decyzję”.
Jednak Hepplethwaite powiedział na konferencji branżowej w maju: „Nie zachowywaliśmy się tego dnia ani od tego czasu, w sposób, który zasugerowano mi i nam”.
Frances O’Grady, sekretarz generalna Kongresu Związków Zawodowych (TUC), w czwartek oskarżyła DP World o „ogromne zyski… z powstania P&O poprzez zwolnienie setek nielegalnie oddanych pracowników”.
„DP World uszło na sucho, zachowując się jak korporacyjni gangsterzy” – powiedziała. „To obraza moralności publicznej.
„Ministrowie musieli pozbawić DP World wszystkich lukratywnych zamówień publicznych i zerwać wszelkie powiązania handlowe z firmą”.
TUC napisał do Izby Upadłościowej, która prowadzi postępowania karne i cywilne w spółce, twierdząc, że jej zleceniodawcy powinien być wykluczony.
Rząd ściśle monitoruje śledztwo służby upadłościowej, która stwierdziła, że nie była w stanie podjąć bezpośrednich działań przeciwko menedżerom P&O Ferries pomimo przyznania się firmy do złamania prawa.
Boris Johnson początkowo obiecał to wziąć Działania prawne w sądach przeciwko firmieTydzień później okazało się jednak, że tak nie jest i rząd zamiast tego będzie się opierał na śledztwie okręgowym.
Proponowane przepisy, o których powiedział rząd, zapewnią, że P&O i inni operatorzy promów będą płacić marynarzom płacę minimalną ustaloną podczas przemówienia królowej na początku maja. Jednak zarówno operatorzy portów, jak i TUC zakwestionowali Czy proponowane przepisy mają jakikolwiek skutek? Robi ćwiczenia.
Kiedy P&O ogłosiło zwolnienia, poinformowało, że „poniosło 100 mln funtów strat rok do roku”, które „pokryła spółka matka DP World”.
„To nie jest zrównoważone” – powiedziała firma. „Nasze przetrwanie zależy od dokonywania szybkich i znaczących zmian teraz. Bez tych zmian nie będzie przyszłości dla P&O Ferries.”
Firma zwróciła się do rządu o ratowanie 150 milionów funtów po tym, jak handel załamał się podczas pandemii. Jednak rząd odrzucił prośbę o pomoc po tym, jak poinformowano, że wypłacił inwestorom 270 mln funtów dywidend.
W tym czasie rzecznik DP World powiedział: 270 mln GBP zysku związanego z odpisemktóre zostały ogłoszone przed Covid-19 i do których zapłaty DP World jest prawnie zobowiązany.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa