Opublikowany:
17:08 14 sierpnia 2022
Dla większości ludzi czekanie na letnie wakacje jest najbardziej ekscytującą rzeczą – a pobyt na lotnisku powinien być ich początkiem.
Ale dla wielu mieszkańców miasta w ten weekend ciągły chaos TUI sprowadzany z lotniska, dla niektórych oznaczało to, że przegapili cały dzień wakacji.
W szczególności jedna rodzina uznała to za bardzo stresujące, ponieważ podróżują w dużej grupie.
50-letnia Jackie Hever Cook z Norwich jechała 12 sierpnia do Dalaman w Turcji.
Było to znaczące, ponieważ były to 70. urodziny jej teściowej, co oznaczało, że w grupie było 21 osób, w tym dwoje dzieci i małe dziecko.
Jackie powiedział: „Pomyśleliśmy, że to dobry pomysł, abym leciał z Norwich, to mój pierwszy lot stamtąd.
„Dotarliśmy na lotnisko trzy godziny temu, wiedzieliśmy, że istnieje potencjalny problem, ale i tak weszliśmy do samolotu”.
Gdy tylko weszli na pokład, rodzina zaczęła się ekscytować – niektóre z maluchów nigdy wcześniej nie były na zewnątrz.
„Po około półtorej godzinie powiedzieli nam, że samolot nie jest bezpieczny do lotu i wszyscy musimy wysiąść ponownie i tam naprawdę zaczął się chaos”.
Po trzygodzinnym oczekiwaniu pasażerom powiedziano, że lot się nie odbędzie i zostali odesłani do domu.
Na szczęście dla Jackie i jej rodziny – jej teściowa mieszkała bardzo blisko.
Jackie nie otrzymała żadnej dalszej korespondencji od TUI aż do następnego ranka, kiedy otrzymała wiadomość e-mail z informacją, że mają być na lotnisku Norwich o godzinie 13:00, gdzie będzie autokar, który zabierze ich do Gatwick na lot o 20.45.
Powiedziała: „Byliśmy bardzo podekscytowani, kiedy myśleliśmy, że w końcu jesteśmy w drodze, dotarliśmy na lotnisko o 13:00, ale okazało się, że żaden autokar nie został zarezerwowany”.
Jackie powiedział, że personel nie wiedział, co się dzieje, a napięcie było po prostu zbyt wysokie.
Powiedziała: „Zaczęliśmy nawet szukać alternatywnych lotów z innego miejsca, ale godzinę po naszym przybyciu zaczęli kierować nas do taksówek – powiedziano nam, że teraz jedziemy do East Midlands”.
Po południu i wieczorem pasażerowie zaczęli przybywać do East Midlands – chociaż Jackie powiedział, że nie było żadnej korespondencji z TUI, odkąd powiedziano im, że jadą do Gatwick.
Ale to nie koniec zamieszania – kiedy przybyli do East Midlands, na ekranie pojawił się ostatni sygnał ich lotu.
Tak więc 180 pasażerów przybyło do bramki tylko po to, aby stwierdzić, że ani jednego pracownika nie było w zasięgu wzroku.
„Namierzyłem ochroniarza i ostatecznie załoga lotnicza zabrała nas do samolotu” – powiedział Jackie.
Jackie i jej rodzina są teraz w hotelu i rozpoczęli wakacje – ale skończyło się z 29-godzinnym i 49-minutowym opóźnieniem, którzy powiedzieli, że nic nie słyszeli o TUI.
Jackie powiedział: „To tylko połączenie, po prostu czuliśmy, że nie obchodzi nas to i pomyślałem, że powinniśmy być na bieżąco.
„TUI również nie wspomniało nic o odszkodowaniu – po prostu zaoferowali nam kupon o wartości 200 funtów na następne wakacje w TUI, którego nikt nie chce”.
Rzecznik TUI powiedział: „W pełni rozumiemy frustrację klientów związaną z podróżą lotem TOM712 z Norwich do Dalaman 12 sierpnia.
„Przed startem zidentyfikowano problem techniczny z samolotem, który nie mógł zostać rozwiązany na czas, zanim załoga znalazła się poza maksymalnymi godzinami pracy. Niestety musieliśmy opóźnić lot na noc.
„Jedyny dostępny wówczas samolot zastępczy był zbyt duży, aby wylądować w Norwich, więc zamiast tego polecieliśmy klientom do East Midlands, skąd odlecieli następnego wieczoru.
„Przez cały czas byliśmy w kontakcie z klientami i otrzymaliśmy jedzenie, napoje, luksusowe kupony, zwroty pieniędzy w stosownych przypadkach oraz gest dobrej woli.
„Klienci bezpiecznie dotarli do Dalaman”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji