Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Korzystanie z urządzeń elektronicznych związanych z bezsennością u młodzieży

Ponieważ korzystanie z urządzeń elektronicznych stale rośnie, nowe badania pokazują związek między ilością czasu spędzanego na tych urządzeniach, stresem psychicznym i Bezsenność.

Zespół kierowany przez Maysoon Otoum, Department of Community and Mental Health Nursing, College of Nursing, The Hashemite University, zbadał związek między używaniem urządzeń elektronicznych a skutkami bezsenności i niepokoju psychicznego z bezsennością i psychiatrią jako mediator.

Rosnące obawy związane z użytkowaniem urządzenia

Chociaż komputery, smartfony i tablety stały się koniecznością w życiu, zwłaszcza dla młodszych pokoleń, związki między korzystaniem z urządzeń elektronicznych, bezsennością i dystresem psychicznym są trudne do zdefiniowania.

„Biorąc pod uwagę ryzyko nadmiernego korzystania z urządzeń elektronicznych, eksperci zasugerowali kontrolowanie młodzieńczych urządzeń elektronicznych przez dwie godziny dziennie” – napisali autorzy. „Nawet wytyczne Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej zalecają ograniczenie korzystania z elektronicznych instrumentów pochodnych do nie więcej niż jednej godziny dziennie lub krócej”.

Podczas gdy urządzenia elektroniczne są niezbędne dla funkcjonowania szkoły i funkcji społecznych, jakość i czas trwania snu są również ważne dla nastolatków ze względu na zdolność uczenia się, procesy pamięciowe, regulację emocji i powiązane zachowania.

badania

W badaniu asocjacyjnym naukowcy przeanalizowali dane przekrojowe dotyczące godzin korzystania z urządzeń elektronicznych, bezsenności i cierpienia psychicznego dla 485 losowo wybranych nastolatków w Jordanii przy użyciu wielostopniowej randomizowanej techniki próbkowania grupowego.

Wiek uczestników ukierunkowanego badania wahał się od 15 do 17 lat w dwóch szkołach średnich w Jordanii.

Ogółem do próby włączono 235 studentów i 250 studentek.

Śledczy zebrali dane od uczestników w roku akademickim 2018-2019.

Miary związane ze snem obejmowały średnią liczbę godzin snu w ciągu dnia, w tym drzemki, postrzeganie adekwatności snu i bezsenność.

Połączenie

Ogólnie rzecz biorąc, zespół odkrył, że godziny korzystania z urządzeń elektronicznych były czynnikiem predykcyjnym dla stresu psychicznego, a analiza mediacji wykazała, że ​​związek między tymi godzinami a bezsennością był mediowany przez wyniki stresu (wielkość efektu pośredniego = 0,0462; 95% CI, 0,0095 .-0837).

READ  Rzadkie uszkodzenie podjęzykowe u dzieci rozpoznawane na podstawie śródoperacyjnego materiału histopatologicznego: opis przypadku

Badanie wykazało również, że nadmierne korzystanie z urządzeń elektronicznych może wywołać negatywne problemy psychologiczne, podobne do tego, co stwierdzono w poprzednich badaniach. Na przykład nastolatki, które częściej używają urządzeń elektronicznych do modulacji nastroju, ponieważ mózgowy system nagrody uwalnia endorfiny i dopaminę, które mogą przyczyniać się do uzależnienia i objawów zaburzeń psychicznych oraz powodować impulsywność.

Z drugiej strony, związek między godzinami korzystania z urządzeń elektronicznych a stresem psychicznym nie był związany z bezsennością (wielkość efektu pośredniego = 0,0247; 95% CI, -0,063 do 0,0569).

„Godziny korzystania z urządzeń elektronicznych mogą mieć wpływ na bezsenność poprzez stres psychiczny, który może prowadzić do bezsenności” – napisali autorzy. „Dane te nie potwierdzają hipotezy, że bezsenność może pośredniczyć w związku między używaniem urządzeń elektronicznych a stresem psychicznym”.

Badacze stwierdzili, że potrzebne są dalsze badania i należy zaangażować innych interesariuszy.

„Badanie wspiera decydentów i współpracujący zespół rodziców, nauczycieli i pracowników służby zdrowia w zapobieganiu szkodliwym skutkom nadmiernej ilości urządzeń elektronicznych” – napisali autorzy.

badania, „Stres psychiczny pośredniczy w związku między używaniem urządzeń elektronicznych a bezsennością u nastolatków„W Internecie pod adresem Elektroniczny Dziennik Medycyny Ogólnej.