Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jemeński dramat aborcyjny i odpowiedź Polski na „Zadzwoń do mnie po imieniu” wśród realizowanych projektów w Karlowych Warach

Jemeński dramat aborcyjny i odpowiedź Polski na „Zadzwoń do mnie po imieniu” wśród realizowanych projektów w Karlowych Warach

Festiwal Filmowy w Karlowych WarachDział Przemysłu Wschodnie Obietnice zawarte we wtorek, gdzie jemeński dramat aborcyjny „Brzemiona” zdobył I nagrodę w dziale Prace w toku. Nastąpiło to po prezentacji projektu w poniedziałek, gdzie pokazano zróżnicowany skład.

Dziesięć projektów, znajdujących się na późnej fazie produkcji lub postprodukcji, rywalizowało o pakiet postprodukcyjny i dwie nagrody pieniężne w wysokości 5 000 EUR, wręczone przez jurorów Dennisa Roh, dyrektora Europejskiego Rynku Filmowego, Cosima Finkbeiner Beta Cinemas, Esra TRT Cinema Demirkiran oraz projektantka dźwięku Michaela Patríková i Ewa Puszczyńska, jedna z producentów nagrodzonego Oscarem filmu Ida, a także autorka tytułu „Fools” festiwalu w Karlowych Warach.

Więcej od Variety

„Chcę was wszystkich powitać po dwóch latach rozmów online. To było dla nas zabawne, ale nie jestem pewien, jak bardzo było to dla was zabawne” – powiedział szef branży Hugo Russac, który rozpoczął prezentacje, które obejmowały m.in. jak „Słoń” „polski, o chłopcu ze wsi, który zakochuje się w innym mężczyźnie. Film, który został już sprzedany do USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Szwajcarii i Austrii, będzie miał swoją premierę na Festiwalu Filmowym Nowe Horyzonty jeszcze w tym miesiącu.

Amr Gamal

Amr Gamal „The Burdens” – źródło: dzięki uprzejmości KVIFF

Dzięki uprzejmości KVIFF

Lubimy myśleć o „Słoniu” jako „Zadzwoń do mnie po imieniu”, co dzieje się w małej polskiej wsi, ze wszystkimi tego konsekwencjami. [that come with it]powiedział Jacob Moroz, współzałożyciel i dyrektor generalny Tongariro Releasing, firmy dystrybucyjnej skupiającej się na filmach LGBTQ+. Film jest jego pierwszym krokiem do produkcji.

„Odkąd zdecydowałem się zostać reżyserem, wiedziałem, że mój pierwszy film będzie dziwną historią. Przede wszystkim dlatego, że jestem taki jak ja, więc te tematy są dla mnie ważne, ale także dlatego, że widziałem tak wielką pustkę w Polska kinematografia – dodał reżyser Kamel Krawicki.

READ  W Polsce z Abrahamem Storerem

„Kiedy byłem młodszy, potrzebowałem tego rodzaju filmu i nigdy wcześniej go nie widziałem. Teraz wiemy, że aktorstwo jest ważne. Cieszę się, że możemy być tak małą częścią tej zmiany”.

Po raz kolejny mieszając filmy fabularne i dokumentalne, w tegorocznej selekcji programów pojawiło się wiele bardzo osobistych projektów, w tym The Burden Amra Gamala (Jemen, Sudan), oparty na prawdziwej historii i skupiający się na walczącej rodzinie próbującej dokonać aborcji. Pomimo swojej konserwatywnej pozycji w społeczeństwie.

„Widzieliśmy już ten dylemat”, powiedział producent Mohsen Al-Khelaifi, mówiąc o trudnościach filmowania w Jemenie.

To kraj, w którym nie ma przemysłu filmowego, nikt nie wierzy w kino, a zasoby są ograniczone. Ale jest wiele historii do opowiedzenia światu. To długa i trudna podróż, ale mamy nadzieję, że usłyszymy nasze głosy”.

Na froncie dokumentalnym „część społeczeństwa” Gruzji zastanowi się także nad stanem społeczności LGBTQ+ – tym razem na Kaukazie. Po krótkometrażowym filmie „Więzień społeczeństwa”, nominowanym do Europejskiej Nagrody Filmowej w 2018 roku, Rati Tsitiladze powraca do wstrząsającej historii transseksualnej Adeliny, która przez 11 lat była więziona przez rodziców.

„Odwiedzający” Weroniki Łyszkowej

„Kiedy Adelina podzieliła się ze mną swoją historią, bardzo mnie to poruszyło. Poruszyła mnie jej zgniła szczerość” – wskazywał hełm. Film, którego współautorem i producentem jest Olga Salsareva z ArtWay Film, ukaże się we wrześniu 2023 roku.

„Wiedziałem, że musimy zrobić ten film, bez względu na konsekwencje. Bycie innym oznacza, że ​​masz wybór: być niewidzialnym dla dobra społeczeństwa lub walczyć o swoją tożsamość, nawet jeśli będzie to kosztować życie”.

„Windless”, koprodukcja bułgarsko-włoska, będzie również badać nieco złożoną relację z przeszłością. Veselka Kiryakova produkuje dla Red Carpet wraz z Alessandro Amato i Luigim Chimienti.

READ  Mecz: Holandia dąży do zwycięstwa nad Irlandią, a walcząca Polska gra z Albanią Krajowy

„Opowiada o chłopcu, który wraca do miejsca, w którym spędził dzieciństwo, ale nienawidzi swojego dzieciństwa. Wraca do miejsca, w którym żył jego ojciec, ale nienawidzi swojego ojca. Wraca do swoich korzeni, ale nienawidzi swoich korzeni, ” powiedział reżyser Pavel G. Veznakov, odnosząc się również do strony „filozoficzne” cięcie filmu ma się odbyć pod koniec lipca.

Sonia Benslama przyjrzy się bliżej tradycyjnym muzykom weselnym w swoim dokumencie „Mashtat” (Liban, Tunezja, Francja, Katar), w którym mimo osobistych zmagań nadal występują trzy kobiety. Nie była to jedyna historia skoncentrowana na kobietach, ponieważ Anna Dziapszeba powraca do swojej złożonej historii rodzinnej w innym dokumencie z Gruzji, Autoportrecie wzdłuż granicy. Dziabszeba wyreżyseruje, nakręci i wyprodukuje swój pierwszy film fabularny w Sakdoc Film.

Veronica Lychkova, dyrektor Visitor, wyrusza w podróż, decydując się podążać za swoją dawną koleżanką z klasy – i koleżanką antropolożką – do najbardziej wysuniętego na północ miasta Longyearbyen.

„Kiedy zobaczyłem pierwsze zdjęcia z tego miejsca, pomyślałem: „Patrzę na kolonię księżyca. Opisywana jako intymne świadectwo poczucia przynależności, Leshkova powiedziała o koprodukcji czesko-norwesko-słowackiej. Kristýna Michálek Květová produkuje dla Cinémotif Films, do którego dołączyli Tysiąc Obrazów i Peter Kerekes Film. Film wkrótce będzie świętował swoją światową premierę podczas Tygodnia Krytyków w Locarno.

W innym filmie dokumentalnym „Lód, który wciąż nas wspiera” Arko Okk nawiązuje do starożytnej estońskiej tradycji: otwieranie oblodzonych dróg zimą.

„Lodowa droga to droga duchów – nikt nie wie, kiedy i gdzie się pojawi. Zaciera granice między ludźmi, a producentka Sandra Hedoff dodaje: „Zaburza codzienną równowagę i tworzy napięcia” – powiedział. Ciekawie jest zobaczyć, jak zamarznięta woda topi coś w umysłach ludzi”.

Filmowcy wspomnieli również o swoim wymarzonym partnerze, który mamy nadzieję wniesie narrację: australijskim aktorze Geoffreyu Rushu, który na ceremonii zamknięcia odbierze Kryształowy Glob od KVIFF.

READ  Otwarcie Kolekcji Odręcznych Korony Krakowskiej w Polsce

„Syndrom nieskończonego lata” – źródło: dzięki uprzejmości KVIFF

Dzięki uprzejmości KVIFF

„Musimy poprosić festiwal o pomoc, czy mogą umówić się na spotkanie?

Jednak atmosfera znów się poprawiła dzięki „szerokim upałom” i „syndromowi niekończącego się lata”. W najnowszym filmie, wyprodukowanym przez Gem Deger, Evę Larvoire i Cédrica Larvoire’a oraz pierwszego reżysera Kaveha Daneshmanda, życie jednej rodziny zostaje przerwane po głęboko niepokojącym odkryciu.

„Brutal Heat” – film drogi wyprodukowany przez czeskie nutprodukce i słowacką firmę Punkchart Films – zobaczy chłopca znudzonego i samotnego, znudzonego upałami i przestraszonego katastrofą, która może wydarzyć się w najbliższej przyszłości.

Kiedy w końcu dotarł do celu, zdał sobie sprawę, że już tam nie pasuje.Opisując film, w którym pojawia się jego brat, był gotowy na to, co będzie dalej, powiedział reżyser Albert Hospodsky.

„Bawimy się pomysłem, aby w przyszłym roku ten film pokazać wyłącznie w otwartych letnich kinach” – dodał producent Lukáš Kokeš.

„Aby publiczność mogła naprawdę poczuć ciepło”.

Najlepszy asortyment

zapisać się na Różne Biuletyn. Aby otrzymywać najnowsze wiadomości, śledź nas na FacebookA ŚwiergotA Instagram.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.