Tesco Stoi w obliczu niedoborów fasolki po bretońsku Heinz, keczupu i kremu do sałatek po tym, jak pokłóciła się z amerykańską marką w związku z podwyżkami cen.
Heinz tymczasowo wstrzymał dostawy kilku kluczowych produktów z rzędu, co spowodowało już puste półki w niektórych sklepach i pozycje niedostępne na stronie internetowej Tesco.
Rzecznik Tesco powiedział: „Wraz z rosnącą presją na budżety rodzinne, teraz bardziej niż kiedykolwiek jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie klientom najlepszej możliwej wartości i nie będziemy przerzucać na naszych klientów nieuzasadnionych podwyżek cen.
„Przykro nam, że oznacza to, że niektóre produkty nie są w tej chwili dostępne, ale mamy wiele alternatyw do wyboru i mamy nadzieję, że ten problem zostanie wkrótce rozwiązany”.
Supermarket dodał, że „koncentruje się na kontrolowaniu tygodniowych kosztów sklepu”. Wysoka inflacja cen żywności Oprócz kosztów życia kryzys.
„Współpracujemy ściśle z Tesco, aby jak najszybciej rozwiązać tę sytuację”, powiedział Haynes.„W dzisiejszym wymagającym środowisku gospodarczym – przy rosnących kosztach towarów i produkcji – wielu konsumentów ma ograniczone budżety.
„Zawsze patrzymy na to, jak zapewnić wartość poprzez cenę, rozmiar i opakowanie, aby konsumenci mogli cieszyć się produktami, które kochają i którym ufają, w przystępnej cenie w ramach swoich budżetów, bez kompromisów w zakresie jakości. Jesteśmy pewni, że mamy pozytywne rozwiązanie z Tesco. ”
Firma Heinz została założona w Pittsburghu w Pensylwanii w 1869 roku, ale od początku XX wieku produkuje swoje produkty na rynek brytyjski w Wielkiej Brytanii.
Nowe badanie dla The Grocer Trade Journal wykorzystujące dane z Assosia ujawnia, że ceny produktów Heinza wzrosły w ostatnich tygodniach w innych sieciach supermarketów.
Na przykład cena opakowania 4x400g kremu z zupy pomidorowej Heinz wzrosła o 40% z 2,50 GBP do 3,50 GBP w Sainsbury, podczas gdy opakowanie Snap Pots 4x200g wzrosło o 20% z 2,50 GBP do 2,99 GBP w Morrisons.
Puszka fasoli Asda o wadze 415 g wzrosła z 90 pensów do 1,20 funta – cena, jaką obecnie pobierają wszystkie główne sieci, z wyjątkiem Tesco, która pobiera 1 funt, i Morrisons, która pobiera 1,19 funta, według porównywarki cen Trolley. co.uk.
Podobnie Tesco pobiera 3,15 GBP za butelkę 910 g ketchupu Heinz Tomato Ketchup, w porównaniu do 3,50 GBP u wszystkich głównych konkurentów z wyjątkiem Morrisons, który pobiera 3,49 GBP.
Jed Vetter z firmy konsultingowej The Retail Mind, która doradza wielu dostawcom supermarketów, powiedział, że podwyżka cen w Heinz nie była zaskakująca, biorąc pod uwagę, że koszty wzrosły o 20% do 40% w wielu kategoriach.
Powiedział, że firmy, z którymi współpracował, podniosły ceny średnio o 25% w ciągu ostatniego roku, ponieważ ceny energii, paliw do samochodów dostawczych, składników takich jak pomidory i olej spożywczy oraz materiałów opakowaniowych, takich jak karton i puszki, wzrosły. w zasadzie.
Tesco powiedziało, że będzie „najniższa i ostatnia” w miarę wzrostu cen, a dostawcy muszą zdecydować, czy udzielić Tesco lepszej oferty, czy też [all their clients] Dostają taką samą ofertę, a jeśli Tesco jej się nie spodoba, nie dostarczą” – powiedział Futter.
Najnowsza oferta Tesco z głównym dostawcą pojawia się sześć lat po znanych markach, takich jak Marmite i Ben & Jerry’s wyciągnięty z półek Kolejno z Unilever.
Porozumienie osiągnięte W ciągu 24 godzin od sporu został wystawiony do publicznej subskrypcji po tym, jak cena akcji obu spółek gwałtownie spadła.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji