Dla wielu osób w Wielkiej Brytanii wiosenna lub letnia przerwa stała się raczej czymś „crossover”, niż pewnym.
Jak każdy, kto ma rezerwację lotu w nadchodzących tygodniach, zawsze istnieje obawa przed odwołaniem w ostatniej chwili.
Wiele linii lotniczych dokonało codziennych cięć w swoich rozkładach lotów, gdy wkraczamy w lato 2022 r. – niektóre odrzucając dziesiątki odlotów z tygodniowym wyprzedzeniem, inne odrzucając je na kilka godzin przed lub nawet po wejściu pasażerów na pokład.
Nie jest tak duża, jak mogłoby się wydawać nieparzyste – jeśli czasy finansowe Niedawno poinformowałem, że od 2 do 4 procent lotów do Wielkiej Brytanii zostało odwołanych w pierwszym tygodniu maja.
Ale kiedy odwołania trwały w czerwcu, sekretarz ds. transportu Grant Shapps oskarżył linie lotnicze i organizatorów wycieczek o „poważność”. [overselling] lotów i wakacji” wykraczających poza możliwości, jakie mogą obsłużyć.
Dlaczego więc tak się dzieje i co dyrektorzy linii lotniczych planują z tym zrobić?
Oto wszystko, co musisz wiedzieć.
Jakie linie lotnicze odwołały loty?
Jeśli chodzi o regularne i codzienne odwołania, głównymi winowajcami są easyJet i British Airways – ale Wizz Air, Tui i KLM również anulowały wiele wylotów.
EasyJet odwoływał około 30-60 lotów dziennie, niektóre odwoływały z wyprzedzeniem, ale inni odcinali je tylko kilka godzin przed planowanym lotem. wiele nie zależy od Czytelnicy zgłaszali, że otrzymali nocne e-maile z porannego lub wczesnego popołudniowego lotu, który mieli odbyć w następnych godzinach.
British Airways zmniejszały znacznie więcej – na przykład 120-150 dziennie – ale w większości przypadków odbywało się to z tygodniowym wyprzedzeniem, a klienci byli informowani z wyprzedzeniem.
Tymczasem Wizz Air rozpoczął wiosnę bardziej agresywnie, ale niedawno ogłosił odwołanie „znacznej liczby lotów” z lotniska Doncaster Sheffield od 10 czerwca, a także dokonał kilku doraźnych odwołań w ostatniej chwili z lotnisk w Wielkiej Brytanii w ciągu miesiąca czerwca .
Pod koniec maja Tui dokonał znacznych cięć w rozkładzie lotów z lotniska w Manchesterze, odwołując 186 lotów od 31 maja do 30 czerwca.
Jakie są powody podane przez linie lotnicze do odwołania?
Szefowie linii lotniczych podali wiele powodów odwołań i cięć w rozkładach lotów, ale największym powodem jest brak personelu.
Łącznie brytyjskie linie lotnicze zlikwidowały około 30 000 miejsc pracy podczas pandemii Covid-19, kiedy zamknięcie podróży i surowe ograniczenia dotyczące podróży w Wielkiej Brytanii uniemożliwiły obsługę większości lotów.
Teraz próbują „ulepszyć” zatrudnienie nowych pracowników, ale dla wielu nie nastąpiło to wystarczająco szybko.
„Kiedy spojrzysz na to, kto osiąga najgorsze wyniki, koreluje to z firmami, które dokonały najwięcej zwolnień”, mówi Oliver Richardson z Unite.
Ryanair nie zgodził się na żadne zwolnienia i zajął inne stanowisko w British Airways, które straciło 10 000 pracowników w wyniku zwolnień. Pozbyli się wielu ludzi”.
Ryanair w dużej mierze zrealizował swój planowany rozkład na wiosnę i lato.
Kilku szefów linii lotniczych zasugerowało, że opóźnienia w uzyskaniu zgody na nowych pracowników oznaczają, że nie ma wystarczającej liczby personelu, aby zrealizować wszystkie zaplanowane harmonogramy.
Wczoraj Posiedzenie Komitetu Selekcyjnego ds. Biznesu, Energii i Przemysłu na ten tematDyrektor handlowy EasyJet, Sophie Decker, obwiniła kombinację czynników za odwołanie linii lotniczej, mówiąc, że opóźnienia w zorganizowaniu dowodów osobistych dla nowych członków załogi były częścią problemu.
„Odzyskanie identyfikatorów załogi zajmuje teraz około 14 tygodni” – powiedziała pani Dickers. To było około 10 tygodni przed pandemią. Przetwarzanie tożsamości nas zaskoczyło”.
Odwołania przypisywała również ogólny niedobór personelu, problemy z technologią oraz – w niewielkim stopniu – problemy z kontrolą ruchu lotniczego na lotniskach easyJet.
Podając przykład w poniedziałek, 13 czerwca, powiedziała: „Wczoraj wykonaliśmy 1678 lotów. Dziesięć z nich zostało odwołanych tego dnia. Dwa z nich były z powodu załogi. Dwa z powodu kontroli ruchu lotniczego, a sześć z powodu technologii”.
British Airways, które również dokonały znacznych cięć w swoim rozkładzie lotów, przypisały odwołania wyłącznie „nieobecności personelu i chorobie”, przy czym niektóre z tych powodów są rozumiane jako wynik pozytywnych testów załogi na obecność Covid-19.
„Wiemy, że mamy dużo pracy do wykonania”, powiedziała Lisa Trimble, dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju linii lotniczych, podczas sesji BEIS.
„Wiele napisano o pożarze i ponownym zatrudnieniu. Absolutnie chcemy, aby nasi pracownicy czuli się częścią budowy tej linii lotniczej” – powiedziała Trimble.
„W pełni akceptujemy fakt, że to, co wydarzyło się w ciągu ostatnich dwóch lat, postawiło nas w sytuacji, w której musimy budować relacje oparte na zaufaniu z naszymi związkami i naszymi ludźmi.
„W tym roku zaoferowaliśmy naszym pracownikom płatną premię w wysokości 10 proc.
„Kiedy przechodzisz przez bardzo traumatyczny okres, tak jak my, odbudowanie zaufania i tych relacji wymaga czasu. Na to jesteśmy zdeterminowani, ale zajmie to trochę czasu. „
Każdy rekrut pracujący po „stronie powietrznej” brytyjskich linii lotniczych musi zostać skierowany i zatwierdzony zarówno przez władze lotnictwa cywilnego, jak i rząd, co zdaniem niektórych szefów linii lotniczych potrwa dłużej w 2022 roku niż w poprzednich latach.
Kilka źródeł linii lotniczych twierdzi, że proces trwa do 14 tygodni.
Wizz kazał latać niezależny: „Wśród innych problemów powodujących niestabilność operacyjną w branży turystycznej, istnieje powszechny niedobór personelu, w szczególności w kontroli ruchu lotniczego, operacjach naziemnych, obsłudze bagażu, bezpieczeństwie i na lotniskach”.
Linie lotnicze poinformowały, że zdecydowana większość jej lotów odbywa się zgodnie z planem i poprawiła komunikację z pasażerami, a także stara się jak najszybciej dokonać niezbędnych odwołań.
Tymczasem związki powiedziały, że wielu potencjalnych rekrutów zostało zniechęconych złymi warunkami pracy w branży turystycznej – sekretarz generalna Unite, Sharon Graham, powiedziała: „Sektor cierpi na chroniczną niezdolność do przyciągnięcia nowych pracowników, ponieważ pracownicy nie są przyciągani do branży, w której jest Płace są kiepskie, a warunki są kiepskie”.
Inni pracownicy linii lotniczych powoływali się na problemy operacyjne na lotniskach w Wielkiej Brytanii w przypadku niektórych odwołań, szczególnie tych pod koniec dnia.
Jaką rolę w odwołaniu odgrywają lotniska?
Tej wiosny na brytyjskich lotniskach brakowało personelu, podobnie jak w prywatnych firmach, które prowadzą na nich operacje, takie jak obsługa bagażu.
Niedobór personelu naziemnego i, według niektórych źródeł, wpłynął na kontrolę ruchu lotniczego.
Gatwick odnotował niektóre z najczęstszych odwołań tej wiosny – oprócz tego, że jest bazą EasyJet, źródła branżowe wskazują, że Gatwick zmaga się z własnymi problemami operacyjnymi.
Wcześniej w tym tygodniu, starsze źródło z branży lotniczej powiedział czasy Lotnisko West Sussex – drugie najbardziej ruchliwe w Wielkiej Brytanii – nie ma zasobów kadrowych do obsługi obecnego rozkładu lotów.
„Od początku lata widzieliśmy powracające problemy z ograniczeniami kontroli ruchu lotniczego w Gatwick” – powiedział źródło.
„Lotnisko nakłada ograniczenia ruchu na godzinę, poniżej określonej przepustowości, ze względu na brak funkcji kontroli zbliżania się kontrolerów ruchu lotniczego”.
Powiedzieli dalej, że podczas gdy Gatwick zazwyczaj obsługuje około 52 „przemieszczeń” w ciągu godziny, w tym odlotów i przylotów. Twierdzili, że czasami liczba ta spadała w zeszłym tygodniu do 22 godzin.
Lotnisko Luton również odnotowało wiele codziennych odwołań, jak to miało miejsce w Bristolu (z mniejszą liczbą z Glasgow i Edynburga). Tymczasem większość wcześniejszych odwołań BA to loty krajowe i loty krótkodystansowe z Heathrow.
Wcześniejsze cięcia Wizz Air w harmonogramie zostały przypisane sporowi operacyjnemu z Doncaster Sheffield, a szefowie powiedzieli, że „w wyniku lotniska Doncaster Sheffield nie jest w stanie zapewnić warunków umowy handlowej z Wizz Air”.
Setki lotów TUI w Manchesterze obwiniono za „ciągłe zakłócenia” na lotnisku w Manchesterze.
Inne źródła lotnicze podały problemy z kontrolą ruchu lotniczego w innych częściach Europy jako przyczynę opóźnień i późniejszych odwołań lotów – Francja napotkała problemy po zainstalowaniu nowego systemu ATC w swoim centrum kontroli w Reims w kwietniu, co oznaczało spadek ruchu lotniczego w kraju.
Co więcej, niektóre loty, które normalnie tranzytują przez Francję nad Niemcami, zostały zmienione, powodując zatory w ich sieci ATC.
Opóźnienia spowodowane przez kontrolę ruchu lotniczego i niedobory personelu mogą prowadzić do ewentualnych odwołań: na przykład niektóre loty są zawieszane na kilka godzin przed startem z powodu powyższych czynników, co oznacza, że wylądują na europejskim lotnisku zbyt późno, ponieważ lotnisko nie jest w stanie otrzymać je po określonej godzinie policyjnej. Istnieje pewien wpływ pośredni.
Co robią linie lotnicze i ministrowie, aby to naprawić?
W ostatnich tygodniach linie lotnicze obwiniały rząd, podczas gdy rząd obwiniał linie lotnicze i inne firmy turystyczne.
Branża lotnicza twierdzi, że nagłe zniesienie przez rząd Wielkiej Brytanii wszystkich ograniczeń dotyczących podróży w lutym – po latach złożonych ograniczeń dotyczących podróży i wielu zmianach w miejscach, w których podróżowanie jest dozwolone – nie dało im wystarczająco dużo czasu na zaplanowanie i odpowiednie zwiększenie skali na lato.
Z kolei ministrowie twierdzą, że branża lotnicza otrzymała wiele uwag i powinna była być lepiej przygotowana na napływ wczasowiczów – lub po prostu nie sprzedawać wielu lotów, jeśli nie są w stanie dostarczyć.
W tym tygodniu Departament Transportu i Urząd Lotnictwa Cywilnego napisały list otwarty do szefów lotnictwa, w którym przedstawił pięć „konkretnych oczekiwań” dla sektora.
Dotyczyło to linii lotniczych, które uważnie przyglądały się proponowanym letnim rozkładom lotów i upewniały się, że mogą je w pełni zrealizować; Jeśli to konieczne, dokonaj cięć w tych harmonogramach, ale z tygodniowym wyprzedzeniem, a nie w ostatniej chwili; oraz zapewnienie „całkowicie obsadzonych call center i łatwych w użyciu kanałów cyfrowych” w przypadku odwołania.
Odwołania EasyJet na pewno będą kontynuowane: wczoraj przewoźnik odwołał wszystkie loty z Wielkiej Brytanii do Hurghady do końca lipca, mówiąc: „Informujemy klientów z wyprzedzeniem, aby zminimalizować wpływ na ich plany”.
Zapowiedział również odwołanie 40 lotów dziennie od teraz do końca czerwca.
„Dokonywanie tych odwołań nie jest czymś, co traktujemy lekko, ale gorszym jest anulowanie planów naszych klientów w dniu, w którym są gotowi do podróży” – powiedział dyrektor operacyjny Peter Bellow.
Odnosząc się do powolnego odniesienia do załogi, minister lotnictwa Robert Curtis powiedział w kwietniu, że „poszukujemy sposobów, aby pomóc branży przyspieszyć sprawdzanie referencji zawodowych” poprzez „korzystanie z naszych swobód po Brexicie”.
Czy Wielka Brytania jest winna opuszczenia Unii Europejskiej?
Niektórzy szefowie linii lotniczych, tacy jak Michael O’Leary z Ryanair i David Burling z Tui, wskazali na Brexit, mówiąc, że brytyjskie linie lotnicze straciły europejski personel po okresie przejściowym i nie są teraz w stanie rekrutować w UE.
Może również wystąpić część zbędnych pracowników linii lotniczych, którzy przejdą do innych ról związanych z obsługą i obsługą hotelarską i nie powrócą do latania w tym roku.
niezależnyreporter z podróży Simon Calder mówi: „[Prior to Brexit] W hotelarstwie pracuje tu znacznie więcej Europejczyków niż w lotnictwie. Duża część z nich opuściła również Wielką Brytanię. Stworzy to szeroką gamę wakatów.
„Wielu znakomitych brytyjskich specjalistów od lotnictwa przebywa na urlopie od kilku miesięcy [in the pandemic] Niepewni, czy ich praca kiedykolwiek wrócą, „oddali” te role. Jest mało prawdopodobne, że zostaną zwabieni z powrotem w bardzo stresującą rolę w antyspołecznych godzinach”.
Na wczorajszej sesji Business Select Committee minister lotnictwa Robert Curtis powiedział, że „mało prawdopodobne”, aby Brexit był częściowo odpowiedzialny za niedobory siły roboczej, które doprowadziły do zakłóceń.
„Na podstawie posiadanych przez nas dowodów wydaje się, że Brexit nie był znaczącym czynnikiem. Nie sądzę, aby ta pula talentów istniała” – powiedział.
Inne kraje europejskie również doświadczyły zakłóceń w ostatnich miesiącach – holenderskie lotnisko Schiphol i flagowa linia lotnicza KLM były jednymi z najbardziej dotkniętych, wraz z lotniskiem w Dublinie.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa