Firma turystyczna Tui napisała do klientów, obiecując, że dowiedziała się o opóźnieniach i odwołaniach podróży, które zepsuły wielu podróżnym majowe wakacje, starając się zbudować zaufanie przed głównym letnim okresem rezerwacji.
Firma ponownie przeprosiła za zakłócenie planów, ponieważ przygotowywała się do przesłuchania wraz z innymi przedstawicielami branży we wtorek przez posłów z Komisji ds. Wyboru Biznesu Izby Gmin zajmujących się odwołaniem lotów i odszkodowaniami.
Rzecznik Tui powiedział, że klienci, których dotyczyły odwołania, zmienili rezerwację i chociaż żaden z klientów nie anulował wakacji, nowe rezerwacje były łagodniejsze w całej branży.
„Podróże to gra zaufania; obserwujemy duży powrót do podróży” – powiedziała, zauważając, że oczekuje się, że rezerwacje ponownie wzrosną, gdy pasażerowie poczują się pewni, że ich plany podróży na lato są bezpieczne.
Dyrektor zarządzający Tui UK, Andrew Flintham, napisał do klientów, aby wyjaśnić, że firma polega na złożonym ekosystemie usług, w tym na pilotach i personelu pokładowym, a także na partnerach operacyjnych, którzy obejmują podróże, bagaż, catering i procedury lotnicze. Kontrola ruchu i ochrona lotniska.
„W pierwszy weekend maja, w ekosystemie wystąpiły problemy z pojemnością, które dotknęły niektórych naszych klientów” — napisał Flintham. „W niektórych przypadkach klienci byli narażeni na opóźnienia i – w rzadkich przypadkach – odwołania. Doświadczenia tych klientów były słabe – więc przepraszam za obawy spowodowane odwołaniem.”
„Chciałbym zapewnić, że wyciągnęliśmy wnioski z tego, co się stało i ściśle współpracujemy z naszymi partnerami, aby rozwiązać problemy, które spowodowały opóźnienia i odwołania”. W tym tygodniu powiedział, że zdecydowana większość lotów TUI odbywała się normalnie, wysyłając ponad 200 000 podróżnych na wakacje.
Linie lotnicze odwołały setki lotów podczas półokresowej przerwy, która zbiegła się z czterodniowym weekendem w Jubilee Bank, ponieważ walczyły z rosnącym popytem. Linie lotnicze i lotniska zwolniły podczas pandemii dziesiątki tysięcy ludzi i powoli zatrudniały więcej pracowników, niektórzy przeszli do innych branż, a inni stracili z powodu Brexitu.
Zespoły firmowe pomagają klientom znaleźć alternatywne wakacje i przetwarzają zwroty. „I mogę cię zapewnić, że Toei nigdy nie zostawi cię za granicą” – napisał Flintham.
Rzecznik TUI powiedział, że problemy dotknęły głównie Wielką Brytanię, ale nie Niemcy ani resztę Europy Zachodniej.
Wiadomość e-mail, wysłana późno w poniedziałek, pojawiła się przed przesłuchaniem Komisji ds. Strategii Biznesowych, Energetycznych i Przemysłowych w sprawie chaosu, z jakim borykają się pasażerowie w połowie kadencji, w którym członkowie kierownictwa Tui, British Airways i easyJet będą przesłuchiwani Parlamentu. Sesja zaczyna się później we wtorek rano. EasyJet, największa brytyjska linia lotnicza, odwołała większość lotów.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa