Marks & Spencer planuje zamknąć dodatkowe 32 sklepy w miarę oddalania się od centrów miast, twierdząc, że wiele z nich „straciło impet” w wyniku niepowodzeń władz lokalnych lub polityki rządu.
Starszy lider powiedział, że w przyszłym roku zarobki pozostaną bez zmian z powodu „rosnącej presji kosztowej i niepewności konsumentów”.
Pełna decyzja o wyjściu RosjaPo tymczasowym wstrzymaniu dostaw w związku z wojną na Ukrainie kosztowałoby to 31 mln funtów, podczas gdy nowe cła i koszty granic UE związane z Brexitem kosztowały 29,6 mln funtów zysku i 15 mln funtów utraconego handlu.
Detalista zapowiedział, że przeniesie się z wielopiętrowych budynków do bardziej nowoczesnych lokalizacji w miastach, takich jak dawny Debenhams, z lepszym dostępem i parkingiem, z planami na 15 nowych sklepów stacjonarnych i 40 punktów gastronomicznych w ciągu najbliższych trzech lat.
Dla porównania, w ciągu ostatniego roku otwarto 10 nowych sklepów. Stwierdzono, że zmniejszy to jeszcze bardziej przestrzeń na odzież i artykuły gospodarstwa domowego, ponieważ sprzedaż spadła o około jedną czwartą w porównaniu z czterema laty temu, podczas gdy powierzchnia zmniejszyła się tylko o 10%.
Zbierze 200 mln funtów, sprzedając stare sklepy, aby pomóc sfinansować ekspansję, ponieważ sprzedaż w centrach miast spadła o 14%, a na głównych ulicach o 8% w porównaniu z poziomem sprzed pandemii, podczas gdy sprzedaż w parkach handlowych wzrosła o 22%. Sklepy w centrach podróży, w tym na dworcach i lotniskach, spadły o 39%, głównie z powodu ograniczeń pandemicznych i przejścia na pracę z domu.
„Zdajemy sobie sprawę, że w wielokanałowym świecie łatwość zakupów i szybki dostęp mają kluczowe znaczenie dla konkurencyjności i w wielu przypadkach uważamy, że lokalizacje w centrach miast straciły impet w wyniku niepowodzenia władz lokalnych lub polityki rządu. , wysoki odsetek, ale nie wszystkie nasze operacje przesiedleń na obrzeżach miasta” – powiedział M&S w oświadczeniu.
Firma M&S wykazała powrót do całorocznej rentowności w ciągu 12 miesięcy do 2 kwietnia, odnotowując 391,7 miliona funtów przed opodatkowaniem w porównaniu ze stratą w wysokości 209 milionów funtów rok wcześniej, ponieważ sprzedaż wzrosła o 18,6% do 10,9 miliarda funtów. Sprzedaż żywności wzrosła o 10%, podczas gdy sprzedaż odzieży i domów wzrosła o 3,8%, napędzana wzrostem sprzedaży online. Sprzedaż w spółce joint venture Ocado spadła o 4%, ponieważ klienci wracali, by kupować artykuły spożywcze w sklepach.
Liczby, Steve Rowe, ustępujący dyrektor generalny M&S, powiedział: „Pokazują one, że firma Marks & Spencer zasadniczo się zmieniła. Chociaż jest wiele do zrobienia, firma wyszła poza udowodnienie swojego znaczenia i ma szansę na znaczny wzrost w przyszłości. „
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa