Podczas debaty, która odbędzie się dzisiaj (23 maja), rząd Wielkiej Brytanii rozważy obniżenie dopłat paliwowych i podatku od wartości dodanej o 40% przez dwa lata.
Petycja wzywająca do redukcji została zamknięta 18 kwietnia z 102 133 podpisami. Gdy petycja otrzyma 100 000 podpisów, zostanie omówiona przez posłów w Izbie Gmin.
W petycji stwierdzono, że dzięki wprowadzeniu tej zmiany rząd mógłby „skutecznie zrekompensować wzrost cen paliw od 2020 roku”.
W ubiegły czwartek (19 maja) RAC ogłosił, że średnia cena benzyny i oleju napędowego w Wielkiej Brytanii ustanowiła nowe rekordy na poziomie odpowiednio 168,24 pensów i 181 pensów za litr. Do tej pory cena benzyny wzrosła o 25 pensów, a oleju napędowego o 32 pensy.
Rzecznik RAC, Simon Williams, powiedział Autocar: „Jest po prostu jasne, jak bardzo wielu kierowców myśli o obecnych maksymalnych cenach, z jakimi borykają się za każdym razem, gdy się zapełniają, co niewątpliwie jest powodem rosnącej presji na rząd, aby posunął się naprzód w pomaganiu im w zarządzaniu ich rosnącymi kosztami ”.
„Prostym faktem jest to, że historyczna obniżka dopłat paliwowych nie ochroniła kierowców tak bardzo, jak się spodziewali przed podwyżkami cen standardowych pomp. Po ogłoszeniu obniżki hurtowe ceny paliw nadal rosły, w dużej mierze je eliminując, a niektórzy detaliści nawet zaczynają brać większy margines niż wcześniej.
„Tymczasowa obniżka VAT byłaby bardziej sensowna i nadal uważamy, że taki ruch powinien być poważnie rozważony przez rząd. Ważne jest również, aby pamiętać, że Skarb Państwa już teraz korzysta z wyższych cen do tego stopnia, że przynosi więcej podatku VAT, co wydaje się błędem, biorąc pod uwagę obecny kryzys kosztów utrzymania”.
Debatę otworzy posłanka Partii Pracy z ramienia Gowera Tonya Antoniazzi, a sekretarz skarbu Helen Whately odpowie rządowi.
Rząd powiedział w listopadzie ubiegłego roku, że „podejmuje ukierunkowane działania, aby pomóc rodzinom w całej Wielkiej Brytanii w pokryciu kosztów utrzymania, co obejmuje zamrożenie dopłat paliwowych w latach 2022-23, 12. rok z rzędu”.
W ankiecie przeprowadzonej wśród składających petycje przed poniedziałkową debatą wielu respondentów stwierdziło, że muszą jeździć samochodem, aby dostać się do pracy lub uzyskać dostęp do podstawowych usług, około 62% stwierdziło, że rosnące koszty paliwa mają „znaczący wpływ” na ich życie społeczne, a 38% stwierdziło, że ich zdolność Wielu z nich zostało dotkniętych i twierdzą, że dokonują „trudnych poświęceń”, aby to zrekompensować.
W ostatnich dniach rząd wyraził również zaniepokojenie, że detaliści benzyny nie przekazują konsumentom ostatniej obniżki dopłat paliwowych.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa