Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„To śmieszne”: szok, ponieważ ceny niektórych artykułów spożywczych w Wielkiej Brytanii wzrosły o ponad 20% | inflacja ekonomiczna

W Sainsbury’s w Whitechapel we wschodnim Londynie rosnące koszty żywności zmusiły Petrę Emanuel do zmiany nawyków zakupowych.

„Połącz to z rachunkiem za media, to śmieszne” – powiedział 51-letni nauczyciel. „Chociaż nie kupuję markowych produktów spożywczych, wydaje się, że najprostsze produkty poszły w górę.

„Musiałem również ograniczyć spożycie mięsa i ryb ze względu na koszty. Są teraz jak luksusy, które kupuję tylko raz lub dwa razy w tygodniu w porównaniu do pięciu razy w tygodniu, które robiłem wcześniej.”

Jej doświadczenia są dzielone przez kupujących w całej Wielkiej Brytanii, którzy doświadczają „szoku na półce” przy prawie wszystkich rodzajach artykułów spożywczych. Wyszukiwać według dowolnego? Okazało się, że ceny niektórych towarów wzrosły o ponad 20%, podczas gdy oficjalne dane z tego tygodnia pokazały, że wiele towarów odnotowało dwucyfrowe wzrosty.

Który? Przeanalizowali ceny ponad 21 000 artykułów spożywczych, używając średnich cen w ośmiu głównych supermarketach, i porównali koszty od grudnia ubiegłego roku do końca lutego tego roku z tym samym okresem dwa lata temu.

Analiza wykazała, że ​​ceny 265 linii wzrosły o ponad jedną piątą.

Który? Powiedział, że produkty, które odnotowały największy wzrost cen, obejmują 500-gramową puszkę kukurydzy Kellogg’s Crunchy Nut, która w Tesco wzrosła o 21,4%, grzyby Asda Closed Cup (250 gramów), które są droższe o ten sam procent, oraz dojrzałe grzyby z Cathedral City. cheddar (wzrost o ten sam procent), powiedział, 350 g), który w Okadu wzrósł o 21,1%.

Grupa konsumentów stwierdziła, że ​​ma przykłady kurczenie się – Produkty były mniejsze, ale sprzedawane w tej samej cenie – Od grudnia 2021 do lutego br. dostępność niektórych przedziałów wartości była bardziej ograniczona niż poprzednio.

Wstęgi te odnotowały najniższą ogólną inflację, z cenami tylko o 0,2%, podczas gdy standardowe wzrosły o 2,8%, a ich składki o 3,2%.

Napoje bezalkoholowe w sklepie
Kategoria napojów bezalkoholowych odnotowała najwyższe średnie wzrosty cen, która? znaleziona analiza. Zdjęcia: René van den Berg/Almy

W 20 kategoriach artykułów spożywczych? Jeśli chodzi o napoje bezalkoholowe, największy wzrost odnotowano w średnich cenach o 5,9%, a następnie masło i pasty do smarowania o 4,9%.

W środę Krajowy Urząd Statystyczny poinformował, że ceny żywności i napojów wzrosły średnio o 6% rok do roku, ale niektóre produkty codziennego użytku, w tym mleko i makarony, wzrosły o ponad 10%. Jego liczby, obejmujące cały rok do kwietnia, sugerują kilka elementów, które? Recenzja będzie teraz droższa.

Pozwać Davisa, kto? Szef ds. polityki żywnościowej i praw konsumentów powiedział, że „zadziwiające” podwyżki cen są potęgowane przez inne czynniki, które wywierają presję na budżety zakupów domowych.

„Podczas nieustannego kryzysu związanego z kosztami utrzymania konsumenci powinni móc z łatwością wybrać dla siebie produkt o najlepszej wartości, nie martwiąc się o kurczenie się lub o to, czy budżet zapasów ich lokalnego sklepu jest zróżnicowany”.

W styczniu skupiono się na zakresach wartości supermarketów, kiedy to było Aktywista żywnościowy Jack Monroe Niektórzy kupujący twierdzili, że doświadczają ogromnej inflacji cen, ponieważ nie mieli dostępu do najtańszych produktów w swoich lokalnych sklepach.

Od tego czasu popełnił lwa Udostępnić swoje najtańsze kolekcje we wszystkich 581 sklepach spożywczych oraz w Internecie.

Sprzedawcy powiedzieli, że są zobowiązani do udostępnienia przedziałów budżetowych i obniżenia kosztów zakupów.

Fasolka po bretońsku Tesco
Tesco powiedziało, że pasuje do około 650 baz z cenami Aldi. Zdjęcie: Sarah Lee/The Guardian

Rzecznik Tesco powiedział: „Zobowiązujemy się dostarczać naszym klientom doskonałą wartość, niezależnie od tego, czy obiecujemy codzienne niskie ceny na 1600 lotów bazowych, dopasowując około 650 bazowych stawek Aldi, czy też oferując ekskluzywne oferty i nagrody w ramach tysięcy stawek Clubcard”.

W tym tygodniu rząd ogłosił, że Opóźnienie zakazu ofert typu „kup jednego, jednego gratis” w fast foodach W odpowiedzi na kryzys związany z kosztami życia niektóre firmy Tesco i Sainsbury’s zapowiedziały, że anulują te promocje.

„Mam tendencję do szukania okazji”

The Guardian rozmawiał z kilkoma kupującymi w Sainsbury’s w Whitechapel o tym, jak wpływają na nich rosnące ceny żywności.

Sharon Adams, 37-latka, która pracuje w handlu, mówi, że podwyżka cen żywności naprawdę ją zszokowała.

„Prawie dostałem ataku serca, kiedy w ostatnią niedzielę udało mi się wydać 20 funtów na mój sklep spożywczy, mimo że nie kupowałem żadnych świeżych owoców, warzyw, mięsa ani chleba” – powiedział Adams. „W zeszłym roku o tej porze nie sprawdziłbym ani nie zauważyłbym kosztów jedzenia. Ale teraz jest o wiele bardziej świadomy.”

W wyniku rosnących kosztów swojego sklepu spożywczego Adams zmieniła sposób robienia zakupów spożywczych i planowania posiłków, na przykład korzystania z aplikacji do usuwania odpadów spożywczych, takich jak Too Good to Go, aby obniżyć rachunki za żywność.

„Rzadko już nawet próbuję robić zakupy w supermarkecie, więc staram się znaleźć alternatywy” – powiedział Adams. „Korzystam teraz z aplikacji Too Good to Go. Zmusiło mnie to do zmiany sposobu gotowania, teraz będę gotować wszystko, co mogę usunąć z aplikacji, i to wykorzystać. Potem będę korzystać z supermarketów do pack essentials Naprawdę potrzebuję, że nie przeglądam aplikacji”.

Kristina Davis, asystentka nauczycielki, zauważyła, że ​​jej sklep spożywczy znacznie się rozrósł. „Mam tendencję do szukania okazji, jeśli chodzi o drogie produkty, takie jak chleb i mięso” – powiedziała.

Davis był szczególnie zszokowany rosnącymi cenami kawy, mięsa, a zwłaszcza oleju. „Nie sądzę, że rząd robi wiele, aby pomóc zwykłym ludziom” – powiedziała. „Włożyli wszystko, gaz, elektryczność, a teraz jedzenie”.