Nowe Delhi: W ramach nowych starań, aby edukować użytkowników na temat prywatności ich danych i kontroli ich danych osobowych i finansowych, Apple rozpoczął globalną kampanię, która będzie prowadzona w mediach społecznościowych i telewizyjnych w 24 krajach, w tym w Indiach.
90-sekundowa kampania wideo podkreśla mnóstwo funkcji opracowanych przez Apple w celu ochrony danych użytkowników, takich jak Ochrona prywatności poczty i Przejrzystość śledzenia aplikacji (ATT), które pomagają użytkownikom wymagać, aby aplikacje innych firm nie śledziły ich aktywności online.
Producent iPhone’a ma na celu pokazanie, w jaki sposób użytkownicy iOS mogą odzyskać kontrolę nad swoimi danymi osobowymi.
„W ciągu ostatniej dekady duża i nieprzejrzysta branża gromadziła coraz większe ilości danych osobowych. Złożony ekosystem stron internetowych, aplikacji, firm zajmujących się mediami społecznościowymi, brokerów danych i firm zajmujących się technologiami reklamowymi śledzi użytkowników online i offline oraz gromadzi ich dane osobowe, ” powiedział Apple.
Dane te są gromadzone, udostępniane, agregowane i wykorzystywane w aukcjach w czasie rzeczywistym, napędzając branżę o wartości 227 miliardów dolarów rocznie.
„Dzieje się tak każdego dnia, gdy ludzie zajmują się codziennym życiem, często bez ich wiedzy lub pozwolenia” – powiedział gigant technologiczny.
W systemach iOS 15.2 i iPadOS 15.2 możesz uruchomić Raport prywatności aplikacji, aby zobaczyć szczegółowe informacje o tym, jak często aplikacje uzyskują dostęp do Twoich danych, takich jak lokalizacja, kamera, mikrofon i inne.
„Możesz również wyświetlić informacje o aktywności sieciowej każdej aplikacji i aktywności sieciowej w witrynach internetowych, a także domenach internetowych, z którymi wszystkie aplikacje łączą się najczęściej. Razem z etykietami prywatności i kanałami, Raport o prywatności aplikacji zapewnia pełniejszy obraz tego, w jaki sposób aplikacje, z których korzystasz ze swoimi danymi” – podała firma.
Apple twierdzi, że nie przechowuje ani nie uzyskuje dostępu do oryginalnych numerów kart kredytowych, debetowych ani przedpłaconych, których używasz z Apple Pay.
„Gdy korzystasz z Apple Pay za pomocą kart kredytowych, debetowych lub przedpłaconych, Apple nie zachowuje żadnych informacji o transakcjach, które mogą być z Tobą powiązane — Twoje transakcje pozostają między Tobą a sprzedawcą lub deweloperem oraz bankiem lub wydawcą karty” – firma Potwierdzony.
Przejrzystość śledzenia aplikacji pozwala wybrać, czy aplikacja może śledzić Twoją aktywność w aplikacjach i witrynach innych firm w celach reklamowych lub udostępniać je brokerom danych.
„W systemie iOS 14.5, iPadOS 14.5 i tvOS 14.5 aplikacje muszą prosić o pozwolenie przed śledzeniem Twojej aktywności w aplikacjach i witrynach innych firm” — powiedział Apple.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów