Menedżerowie firm się boją kryzys kosztów życia Spadek zaufania konsumentów spowoduje więcej szkód niż wcześniej oczekiwano, zwiększając ryzyko pogorszenia koniunktury gospodarczej w tym roku, jak wynika z nowego, ważnego badania.
ten Instytut Dyrektorów (IoD) W ankiecie z zeszłego miesiąca powiedział, że brak wiary w perspektywy gospodarcze jest „problemem numer jeden”, z jakim borykają się brytyjskie firmy, ponieważ presja inflacyjna w połączeniu z niepewnością spowodowaną inwazją Rosji na Ukrainę zwiększyły ryzyko recesji.
Miarą optymizmu liderów biznesu w gospodarce jest wskaźnik zaufania ekonomicznego menedżerów do -36 w kwietniu z -4 w lutym.
Analitycy ekonomiczni i eksperci miasta są coraz bardziej zaniepokojeni tym, że ożywienie po pandemii w Wielkiej Brytanii szybko się wyczerpuje po gwałtownych wzrostach cen gazu, energii elektrycznej, benzyny i żywności.
Niedobory kadrowe w branżach, takich jak informatyka, produkcja, budownictwo i hotelarstwo, zmuszają pracodawców do płacenia wpisowego, premii i wyższych wynagrodzeń, aby zapewnić pracownikom niezbędne umiejętności.
ten Bank Anglii Oczekuje się, że stopy procentowe wzrosną w tym tygodniu w odpowiedzi na wzrost inflacji do 7% w marcu, zwiększając presję na zadłużone firmy i Rodziny zależne od kredytu na pokrycie ich wydatków.
Przedstawiciele banku centralnego opublikują swoją najnowszą prognozę dla gospodarki, która prawdopodobnie pokaże, że skurczyła się w drugim kwartale w odpowiedzi na Spadek siły nabywczej rodzin.
Oddzielne badanie przeprowadzone przez konsultantów EY-Parthenon ujawniło, że liczba ostrzeżeń o zyskach wydawanych przez brytyjskie spółki giełdowe wzrosła o 44% rok do roku w pierwszym kwartale 2022 r., przy czym rekordowa liczba firm wskazała wyższe koszty za słabsze wyniki.
Raport wykazał, że firmy notowane na giełdzie w Wielkiej Brytanii wydały 72 ostrzeżenia w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 r. – najwyższy kwartalny wynik od początku pandemii. 43% standardowych ostrzeżeń można przypisać wyższym kosztom, w porównaniu z 27% w czwartym kwartale 2021 r. i znacznie powyżej średniej z lat 2011-21 wynoszącej 10%.
Alan Hudson, partner w firmie, powiedział: „Presja inflacyjna, która narastała przez cały 2021 r., już wywiera presję na marże firmy i realne dochody konsumentów.
„Wojna w Ukraina Przyczynić się do zwiększonej presji podażowej i rodzić pytania o zaufanie i popyt w 2022 roku. Obecnie patrzymy na rok, w którym trwają niepokoje związane z Covid-19 w połączeniu z rosnącą inflacją, zwiększoną niepewnością i szybszym zacieśnianiem polityki pieniężnej niż oczekiwaliśmy jeszcze kilka miesięcy temu. „
Kitty Usher, główna ekonomistka IoD, powiedziała, że inwazja na Ukrainę „wywołała falę wstrząsów wokół brytyjskich sal konferencyjnych”.
Powiedziała, że niektóre firmy zaczęły planować i rozważać nowe inwestycje, ale „optymizm w samej brytyjskiej gospodarce pozostaje bardzo niski i jest teraz pierwszym problemem postrzeganym jako mający negatywny wpływ na biznes, nawet ponad inne realne naciski wynikające z rosnących kosztów energii i trudności w Rynek pracy a problemy międzynarodowych łańcuchów dostaw”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa