Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Kupujący w Wielkiej Brytanii zaopatrują się w olej do gotowania i inne niezbędne produkty, gdy ceny rosną | supermarket

Kupujący w Wielkiej Brytanii zaczęli zaopatrywać się w niezbędne produkty, takie jak olej spożywczy, ponieważ w kwietniu inflacja cen artykułów spożywczych osiągnęła najwyższy poziom od ponad dekady.

Kupujący w supermarketach szykowali się na ograniczoną dostępność niektórych towarów wraz z podwyżkami cen, ponieważ wojna na Ukrainie podniosła świadomość społeczną na temat presji podażowej i podwyżek cen, według najnowszego badania przeprowadzonego przez analityka rynku Kantara.

W kwietniu 2021 r. sprzedaż oleju spożywczego wzrosła o 17%, oleju słonecznikowego – najpopularniejszej opcji smażenia w Wielkiej Brytanii – o 27%, a oleju roślinnego o 40%.

Ceny artykułów spożywczych wzrosły o 5,9% w ciągu trzech miesięcy do 17 kwietnia w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, najwyższy poziom od grudnia 2011 r. i ostatnie oznaki, że budżety gospodarstw domowych są pod coraz większą presją kryzysu kosztów utrzymania.

Fraser McKevitt, szef działu detalicznego i konsumentów w Kantar, powiedział, że przeciętne gospodarstwo domowe stoi w obliczu potencjalnego wzrostu cen artykułów spożywczych o łącznej wartości 271 funtów rocznie. „Wiele z tego odbywa się na nieuznaniowe codzienne potrzeby, które będą trudne do ograniczenia, gdy budżety się kurczą. Widzimy wyraźną podróż wartości, gdy kupujący wypatrują swoich groszy” – powiedział McKevitt.

„W zeszły weekend wiele supermarketów nałożyło ograniczenia na zakup oleju kuchennego, gdy zaniepokojeni konsumenci zapełniali swoje szafki”.

Detaliści zaczynają odpowiadać na popyt dzięki Tesco wprowadź limit trzech butelek oleju od klienta w zeszłym tygodniu po tym, jak Morrison i Waitrose ograniczyli zakup dwóch osób.

Ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż artykułów, które powinny być spożywane w domu, spadła wraz z ponownym otwarciem miejsc pracy, kawiarni i restauracji.

Tylko ALDI I Lidl Zwiększona sprzedaż – podnosząc ich łączny udział w rynku do 15,4% z 5,5% dziesięć lat temu – ponieważ ponad milion innych kupujących szukało sposobu na zrekompensowanie wzrostu cen, odwiedzając centrum dyskontowe. Sprzedaż Aldi wzrosła o ponad 4%, aby pomóc jej osiągnąć rekordowo wysoki udział w rynku wynoszący 8,8%, ponieważ niemiecki biznes nadal zdobywa pozycję w czwartej co do wielkości sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii, Morrisons. Lidl potwierdził swoją pozycję szóstej co do wielkości sieci z 6,6% rynku przed Co-op.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Tesco Był jedynym innym detalistą, który zdobył udział w rynku w tym okresie, zwiększając się o 0,3 punktu procentowego i zajmując 27,3% całkowitej sprzedaży artykułów spożywczych, mimo że sprzedaż spadła o prawie 5%.

Sprzedaż artykułów spożywczych online spadła o około 15% w porównaniu z 2021 r., ponieważ powróciło zaufanie i mniej osób pracuje w domu, dzięki czemu jest w stanie z łatwością przyjmować dostawy.

W swojej najnowszej ofercie ekspansji Lidl oferuje opłaty za wyszukiwarkę członkom społeczeństwa, którzy pomyślnie zidentyfikują odpowiednie nowe witryny. Firma, która twierdzi, że poszukuje lokalizacji w 13 brytyjskich miastach, w tym w Bristolu, Derby, Liverpoolu, Manchesterze i Londynie, oferuje 1,5% całkowitej ceny zakupu własności lub 10% czynszu za pierwszy rok w przypadku umów dzierżawy. w wysokości 22 500 funtów. Zakup całej witryny o wartości 1,5 miliona funtów.