Gospodarstwa domowe, które automatycznie przechodzą z upadłych dostawców energii na nowych, są narażone na podwyżki poleceń zapłaty o prawie 300 procent.
z Pułap cen energii Po wzroście zaledwie o 54 procent w kwietniu, rodziny czują, że są „okradzione” przez szefów energetyki, którzy chcą gromadzić gotówkę.
Niedzielne śledztwo przeprowadzone przez firmę A Sun wykazało, że firmy pobierają ogromne sumy z kont bankowych klientów, aby zapewnić sobie rezerwę na wypadek paliwa. Ceny znowu idą w górę?.
Regulator rynku energii Ofgem bada teraz „niepokojące znaki”.
Wczoraj wieczorem sekretarz ds. biznesu Greg Hands powiedział w niedzielę gazecie The Sun: „Rozprawiamy się z wszelkimi niedopuszczalnymi zachowaniami. Dostawcy energii są niniejszym powiadamiani, jeśli mają nieuczciwe i nieuzasadnione wzrosty w zakresie poleceń zapłaty.
„Przegląd Ofgem zapewni, że będą trzymane zgodnie z wysokimi standardami, których oczekuje brytyjska opinia publiczna”.
Zadziwiająca wysokość rachunki za utrzymanie domu Następuje to po podniesieniu maksymalnej ceny energii – maksymalnej kwoty, jaką firmy mogą pobierać za jednostkę gazu i energii elektrycznej – do 1971 funtów rocznie dla przeciętnej rodziny.
Kiedy Upadłość dostawcy energiiFirma regulacyjna Ofgem automatycznie wyznacza nowego dostawcę – ale niczego niepodejrzewający konsumenci zauważyli, że ich rachunki wzrosły po tym, jak ich pierwotni dostawcy spadli i przenieśli się.
Zadłużenie bezpośrednie opiera się na prognozowanym zużyciu energii w ciągu roku, a następnie jest dzielone na równe płatności miesięczne.
Klient Zazwyczaj płacą latem więcej, niż potrzebują, więc mają wystarczająco dużo kredytu, aby pokryć mroźne zimowe miesiące.
Firmy powinny jednak podjąć rozsądne kroki w celu zapewnienia, że polecenia zapłaty są uczciwe i oparte na najlepszych posiadanych informacjach o ilości paliwa zużywanego przez klienta.
Obciążenia są weryfikowane co najmniej raz w roku – mogą wzrosnąć lub zmniejszyć w zależności od Ile energii zużyto.
Wśród poszkodowanych jest 33-letnia Maxine Cassidy, która latem płaciła 60 funtów miesięcznie, a zimą 90 funtów za gaz i elektryczność w Pure Planet.
Ale po tym, jak firma upadła podczas Covid, została przeniesiona do Shell Energy, która teraz chce pobierać za nią 344 GBP miesięcznie – wzrost o prawie 300 procent.
Konsultant ds. zatrudnienia Maxine, który mieszka z 41-letnim partnerem Joe Smallem, konsultantem ds. kredytów hipotecznych, w trzyrodzinnej posiadłości w Harborough w Manchesterze, powiedział w niedzielę The Sun: „Gdy tylko dostałem list, wyłączyłem ogrzewanie.
„Nie mam zamiaru włączać go z powrotem aż do zimy.
„Myślę, że firmy energetyczne przejmują Mickeya, próbując jak najlepiej wykorzystać sytuację i gromadząc jak najwięcej pieniędzy”.
Maxine rzuca wyzwanie nowej stawce.
Shell Energy poinformował, że wzrost zadłużenia bezpośredniego obejmuje wcześniejsze zadłużenie.
Nauczycielka Carly Hayward odnotowała 222% wzrost swojego polecenia zapłaty i czuje się zirytowana i „bezradna”.
34-latek został później automatycznie przeniesiony do British Gas PFP .energia Upadłość podczas zamykania.
Była zszokowana, gdy powiedziała, że jej nowa zmienna stawka wynosi 145 funtów miesięcznie – więcej niż w przypadku polecenia zapłaty o 45 funtów.
„Musieliśmy wyłączyć nasze ogrzewanie’
Nie ma mowy, żebyśmy z niego skorzystali – zawsze byliśmy niesamowicie oszczędni w kwestii gazu i elektryczności” – powiedziała Carly, która mieszka ze swoim partnerem Tomem, pracownikiem NHS, i ich dziewięcioletnią córką na dwu- osiedle łóżkowe w Littleport, Cambs.
„Podwyżka jest absolutnie bez znaczenia, więc czuję się okradziony, ponieważ jestem pewien, że te pieniądze powinny znajdować się na moim koncie bankowym, a nie być przechowywane przez mojego dostawcę usług.
„To oburzające. Czuję się bezradny. Teraz trudno jest znaleźć pieniądze na zakup żywności i artykułów pierwszej potrzeby bez dodatkowej presji.”
Brytyjski gaz Carly powiedziała, że nie jest zawyżona i zaciąga dług, który był zawarty w jej nowym planie.
„Ich ponowne obliczenie polecenia zapłaty uwzględnia również fakt, że wyeliminuje stare taryfy zryczałtowane i przejdzie do stawki limitu” – dodał rzecznik.
35-letnia Lee Davey odmawia zapłaty nowej taryfy po tym, jak dostawca energii podniósł rachunek o ponad 300 procent.
Matka dwójki dzieci, która prowadzi firmę świadczącą usługi opieki domowej, płaciła Pure Planet 64 funty miesięcznie za gaz i elektryczność.
Ale kiedy zbankrutowali, została zabrana do Shell Energy i powiedziała, że jej nowy rachunek wyniesie 265 funtów miesięcznie.
Lee mieszka w domu z trzema sypialniami w Watford z dwiema córkami i 37-letnim partnerem Billym, który jest producentem filmowym.
Powiedziała: Nie zgadzamy się i odmawiamy płacenia nowej taryfy. Myślę, że myślenie, że jej klienci będą mogli sobie na to pozwolić, jest niesprawiedliwe i nierealistyczne.
„Powiedzieli mi, że jeśli nie zapiszę się na taryfę, zadłużę się za zużycie energii, ale nie ma mowy, abyśmy co miesiąc zużywali tyle gazu i elektryczności.
„To bardzo trudne. Mamy siedmiomiesięczne dziecko. Mamy szczęście, że jest lato, ponieważ musieliśmy teraz wyłączyć ogrzewanie.”
Sprawdź rachunki
Jeśli uważasz, że Twoje polecenie zapłaty wzrosło zbyt wysoko, możesz je zakwestionować.
Słyszałem od klientów, którzy widzieli, jak opłaty wzrosły o 100 procent, podczas gdy ich wykorzystanie pozostało na stałym poziomie.
Spójrz na swój rachunek i zobacz, ile zużył energii.
Jeśli Twoje polecenie zapłaty wzrośnie o więcej niż 54 procent, możesz poprosić o zmniejszenie płatności.
Skontaktuj się z firmą energetyczną, aby to omówić.
Ale uważaj – nie chcesz później popaść w długi.
Shell Energy powiedział, że nowa kwota zaproponowana przez Lee ma zapobiec popadaniu w długi.
Rzecznik dodał: „Zdajemy sobie sprawę, że zwiększone rachunki za energię stanowią problem dla wielu klientów”.
Fabryka Jadeitu, NHS Zdrowie psychiczne Practitioner, płacąc 246 funtów miesięcznie na rzecz Octopus Energy po tym, jak wcześniej zapłacił Avro Energy 74,50 funtów.
„Kiedy otrzymaliśmy nasz wyższy rachunek, zadzwoniliśmy do Octopusa, aby go zakwestionować” – powiedział 30-latek, który mieszka w trzyosobowym domu w Wolverhampton z 36-letnim mężem Spencerem, stolarzem, i ich rocznym dzieckiem. synu To jedna z najtańszych taryf.
„Ciężko pracujemy na wszystko, co mamy, ale teraz wydaje się, że jesteśmy karani za ciężką pracę tylko po to, by żyć”.
Rzecznik Octopus Energy powiedział, że były dostawca Jade, Avro, pozwolił jej zapłacić sztucznie zaniżoną cenę za zużytą energię i popadł w znaczne zadłużenie, jeśli pozostał przy tym niskim planie płatności.
Rzecznik dodał: „To nie jest przykład zdzierstwa cenowego. Avro zachęcał klientów stawkami tak niskimi, że nie pokryli nawet kosztów.
„Kolejnym powodem, dla którego DDC Jade jest tak wysoki, jest to, że są tak energooszczędne, że zużywają prawie dwa razy więcej gazu niż przeciętny dom tej wielkości”.
Liczba telefonów do porad obywatelskich od zdesperowanych rodzin, które walczą o spłatę rachunków, niemal podwoiła się w ciągu ostatniego miesiąca.
w zeszłym roku, a Oswich Badanie wykazało, że dostawcy mają salda kredytowe o wartości 1,8 miliarda funtów, ponieważ bezpośrednie zadłużenie było prawdopodobnie zbyt wysokie, a firmy nie próbowały go skorygować.
Dostawcy muszą automatycznie zwracać kredyty klientów do 0 GBP każdego roku w rocznicę rozpoczęcia płatności.
Ale ankieta Uswitch wykazała, że wielu nie.
niektóre są małe firmy energetyczne Upadłość w ostatnich latach jest winna klientom miliony funtów, a rodziny czekają miesiącami, a nawet latami na spłatę od nowych dostawców.
„Dostawcy mają obowiązek upewnić się, że płatności klientów dokładnie odzwierciedlają ich zużycie energii” – powiedziała w niedzielę The Sun szefowa polityki Uswitch, Justina Meltinite.
„Klienci muszą być również informowani z wyprzedzeniem, że ich płatności rosną i jakie są tego przyczyny”.
Ostatnia noc, Porady dla obywateli Powiedzieli nam, że zauważyli 42-procentowy wzrost liczby osób kontaktujących się z nimi w sprawie problemów z rozliczeniami w marcu w porównaniu z poziomem otrzymanym w lutym.
Odnosząc się do firm pobierających zawyżone ceny, szefowa polityki energetycznej organizacji, Gillian Cooper, powiedziała: „Niektórzy dostawcy zastosowali tę oszukańczą taktykę, aby wzmocnić swoje finanse. Jest to całkowicie nie do przyjęcia.
„Biorąc pod uwagę presję, z jaką borykają się rodziny, Ofgem musi ograniczyć złe praktyki, aby zapewnić, że dostawcy zwiększą płatności tylko z dobrych powodów”.
że Ofgem „Wiemy, że klienci są zaniepokojeni wzrostem poleceń zapłaty i rozpoczniemy przegląd, aby upewnić się, że dostawcy ustalają dokładne polecenia zapłaty i nie wykorzystują pieniędzy klientów jako kapitału obrotowego” – powiedział rzecznik.
grzywny groźby
Sekretarz ds. Biznesu Kwasi Kwarting napisał do organu regulacyjnego Ofgem, aby upewnić się, że dostawcy spełniają warunki licencyjne.
Wymagało to ściślejszego nadzoru nad sposobem obsługi długów klientów bezpośrednich i sald wierzycieli.
„Rozprawiamy się z wszelkimi niedopuszczalnymi zachowaniami” – powiedział w niedzielę The Sun sekretarz ds. biznesu Greg Hands.
Ofgem mówił o „ściślejszym nadzorze” firm.
Organ nadzoru energetycznego wyraził obawy, że dostawcy mogli przepłacać „za dużo”.
Rzecznik powiedział, że „znaczne grzywny” zostaną nałożone na firmy, które nie zastosują się do przepisów.
Sprawdź to
SUN w niedzielę Eksperci zespołu Squeeze poparli wezwania do dalszych działań w tej sprawie.
„Fakt, że niektóre firmy wydają się gromadzić gotówkę, jest po prostu nie do przyjęcia” – powiedział Martin James, lider ds. konsumentów w firmie Resolver.
Ekspert finansowy i mieszkaniowy Jonathan Rowland z Krajowego Stowarzyszenia Nabywców Nieruchomości dodał: „Jesteśmy naprawdę zaniepokojeni, że potencjalnie wrażliwi klienci ucierpią z powodu rozdętego zadłużenia bezpośredniego w czasie, gdy budżety gospodarstw domowych są poważnie obciążone.
„Przy kosztach paliwa rosnących o około 50 procent w większości gospodarstw domowych nie ma powodu, aby dalej zwiększać zadłużenie bezpośrednie”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa