Pasażerowie rozpoczynający loty wielkanocne napotkali w poniedziałek chaos, ponieważ więcej lotów zostało odwołanych przez borykające się z problemami linie lotnicze, a usługi kolejowe między kanałami zostały dotknięte poważnymi opóźnieniami.
Linie lotnicze doświadczają niedoborów personelu z powodu choroby koronawirusowej, co doprowadziło do uziemienia lotów.
Eurotunnel ostrzegł, że usługi kolejowe Le Shuttle przewożące jego pojazdy z Folkestone w hrabstwie Kent do Calais we Francji będą opóźnione o trzy godziny z powodu „pociągu zatrzymanego w tunelu”.
Zakłócenia w podróży dotykają wiele rodzin wyjeżdżających za granicę na wielkanocne wakacje szkolne, po raz pierwszy od czasu zniesienia ograniczeń związanych z koronawirusem dla międzynarodowych podróżnych.
easyJet odwołał 62 loty zaplanowane na poniedziałek, po odwołaniu co najmniej 222 lotów w sobotę i niedzielę.
„W wyniku obecnych wysokich wskaźników infekcji COVID-19 w całej Europie, podobnie jak we wszystkich firmach, easyJet doświadcza wyższego niż zwykle poziomu zachorowań wśród pracowników” – powiedział rzecznik linii lotniczej.
Rzecznik dodał, że liczba odwołań „stanowi niewielki procent” z 1645 planowanych na poniedziałek.
British Airways anulowały w poniedziałek co najmniej 115 lotów do iz Heathrow, chociaż tylko kilka lotów zostało odwołanych w ostatniej chwili z powodu niedoborów personelu związanych z koronawirusem.
Suma obejmuje kilka odwołanych lotów z powodu niedawnej decyzji linii lotniczej o skróceniu rozkładu lotów do końca maja z powodu gwałtownego wzrostu liczby przypadków koronawirusa. Doświadczył również chaosu 30 marca, gdy loty zostały odwołane z powodu awarii IT.
Pasażerowie na lotniskach Heathrow, Manchester i Birmingham zgłaszali w ostatnich dniach długie kolejki, a wielu z nich korzysta z mediów społecznościowych, aby ostrzec innych podróżnych.
Jedna klientka z North Warwickshire opóźniła swój lot z Birmingham o ponad 12 godzin.
32-letnia Rebecca Young powiedziała: „To nie był dobry dzień, byłam taka zdenerwowana. Musiałam czekać do 21.50. Dotarłam na lotnisko o 6.30 rano, dwie i pół godziny przed odlotem… Ciągle pytałam członek personelu, jeśli miałem odbyć podróż, po prostu to zignorowali.
Pojawia się po tym, jak pasażerowie utknęli w długich kolejkach na lotnisku Heathrow w niedzielny poranek, gdy rozpoczęły się święta wielkanocne.
Lotnisko przypisało zatłoczenie kontrolom Covid wymaganym przez kraje docelowe i „wysokiej liczbie pasażerów”.
Ale pojawiły się również doniesienia o niedoborach personelu i problemach w punktach kontroli paszportów elektronicznych, a podróżni zgłaszali się do mediów społecznościowych, aby wyrazić swoją frustrację, a niektórzy mówili, że czekali godzinami na start.
Inni podróżni stwierdzili, że wiele zautomatyzowanych elektronicznych bramek obsługiwanych przez Border Force i używanych do obsługi pasażerów nie działa prawidłowo.
Skontaktowano się z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych w celu uzyskania komentarza.
Rzecznik Heathrow powiedział: „Ze względu na dużą liczbę pasażerów i kontrole dokumentów Covid nadal wymagane przez wiele ostatecznych miejsc docelowych, loty odlatujące z Terminalu 2 miały dziś pewne zatłoczenie.
„Nasze zespoły wspierają naszych partnerów lotniczych w jak najszybszym wycofaniu pasażerów z lotów i przepraszamy za wszelkie związane z tym niedogodności”.
Lotnisko w Manchesterze borykało się z podobnymi problemami w ostatnich tygodniach, ponieważ miało problemy z uporaniem się z opóźnieniami spowodowanymi wzrostem liczby pasażerów w związku z brakiem personelu.
Niektórzy pasażerowie przybywający na lotnisko również skarżyli się na długi czas oczekiwania w halach odbioru bagażu.
Rzecznik lotniska w Manchesterze powiedział, że pasażerom powiedziano, że „kolejki bezpieczeństwa mogą być dłuższe niż zwykle” i wezwał ich do wcześniejszego przybycia na lot.
Powiedzieli: „Przepraszamy pasażerów, których doświadczenie na lotnisku w Manchesterze nie spełniło oczekiwań.
„Kiedy dochodzimy do siebie po pandemii koronawirusa, cała nasza branża boryka się z niedoborami i wyzwaniami kadrowymi.
W związku z tym doradzamy klientom, że kolejki bezpieczeństwa mogą być dłuższe niż zwykle i zachęcamy ich do przybycia w najwcześniejszym zalecanym czasie przez ich linię lotniczą.
„Ze względu na kontrole bezpieczeństwa i szkolenia związane z tymi rolami, rozpoczęcie pracy nad naszymi operacjami zajmuje ludziom czas.
„Dlatego badamy szereg środków krótkoterminowych, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę, takich jak wykorzystanie personelu agencji i różne sposoby, w jakie obecni koledzy mogą wspierać nasze operacje.
„Zdajemy sobie sprawę z podobnych wyzwań stojących przed liniami lotniczymi i stronami trzecimi, takimi jak bagażowi, którzy działają w naszej witrynie.
„Razem ciężko pracujemy, aby zapewnić najlepszą możliwą obsługę w tych okolicznościach i jak najszybciej rozwiązać te problemy”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji