Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

America’s Cup: Team NZ wypuścił rewolucyjną łódź pościgową

America’s Cup: Team NZ wypuścił rewolucyjną łódź pościgową

Polowanie na drużynę Nowej Zelandii zostało rozpoczęte w celu przeprowadzenia prób morskich.

Duncan Johnston/Personel

Polowanie na drużynę Nowej Zelandii zostało rozpoczęte w celu przeprowadzenia prób morskich.

po dniu Ogłaszając miejsce zbliżającego się Pucharu Ameryki, Team New Zealand osiągnął kolejne osiągnięcie, wodując rewolucyjną łódź pościgową.

Obrońcy sprawili, że łodzie pościgowe napędzane wodorem były obowiązkowe dla drużyn startujących w kolejnym Pucharze Barcelony 2024 i wyszli na prowadzenie, a kultowy Chase Zero po raz pierwszy wszedł do wody w czwartek w bazie drużyny w Auckland.

Zdolny do pływania z prędkością około 35 węzłów i osiągania maksymalnej prędkości 50 węzłów, projekt Radical zostanie ostatecznie oddany do użytku z myślą o zamontowaniu go na chipach w przyszłym tygodniu.

Zespół Emirates w Nowej Zelandii

Zespół nowozelandzki zbliża się do łodzi pościgowej napędzanej wodorem, aby przetestować wody.

Zespół projektowo-budowlany dotrzymał terminu pomimo zamieszania z Covid i opinii niektórych sceptyków.

Czytaj więcej:
* Powrót Chat: Dan Bernasconi i powolna strona faceta, który sprawia, że ​​Team NZ idzie szybko
* Nowa zielona maszyna Team NZ zrewolucjonizuje Puchar Ameryki
* America’s Cup: Innowacje będą świętować wielki rok dla Nowej Zelandii

Kiedy szef Nowej Zelandii Grant Dalton po raz pierwszy wspomniał o tej możliwości ze swoim zespołem projektowym po zwycięstwie w Pucharze 2021, niektóre międzynarodowe rozmowy sugerowały, że „marzyli”, a eksperci wierzyli, że osiągnięcie celu zajmie cztery lata. Został ukończony w niecały rok.

Projekt 10-metrowej łodzi zawiera ręcznie wykonane jednostki wodorowych ogniw paliwowych Toyoty, a długoletni sponsorzy zespołu z Nowej Zelandii są chętni do udziału.

„Mam nadzieję, że możemy spojrzeć na ten dzień jako na początek rewolucji łodzi wodorowych” – powiedział ambasador ds. zrównoważonego rozwoju zespołu Nowej Zelandii, Sir Stephen Tindall, zanim łódź została po raz pierwszy wrzucona do wody.

Pościgowa łódź napędzana wodorem będzie miała prędkość około 50 węzłów.

Duncan Johnston/Personel

Pościgowa łódź napędzana wodorem będzie miała prędkość około 50 węzłów.

Przypomniał sobie, jak Team New Zealand zmienił wygląd żeglarstwa, kiedy udało im się udaremnić swoją gigantyczną, 72-metrową tratwę w porcie Waitemata w przeddzień Pucharu Ameryki 2013 w San Francisco.

„Teraz widzimy łodzie i statki morskie wszelkich kształtów i rozmiarów zatopionych wszędzie. Uważamy, że możemy zrobić to samo dla parowców. Mamy nadzieję, że za 10 lat statki parowe przestaną wszędzie wykorzystywać energię wodorową.”

Flagowa łódź pościgowa zespołu Nowej Zelandii używana w ostatnim Pucharze Ameryki potrzebowała czterech silników zaburtowych o mocy 450 KM, aby nadążyć za prędkościami generowanymi przez zwycięski jacht Te Rehutai.

Zaangażowanie zespołu Nowej Zelandii w ten projekt i jego rosnąca reputacja w dziedzinie technologii były kluczowym czynnikiem w Barcelonie, mieście z ogromnymi planami zrównoważonego rozwoju, do współgospodarowania.

„To dumny dzień”, powiedział Michael Rasmussen, jeden z głównych projektantów projektu, po raz pierwszy przyglądając się łodzi, która może pomieścić sześć osób na wodzie.

„Był czerwiec lub lipiec, zanim zaczęliśmy projektować, a budowa rozpoczęła się sześć miesięcy temu, więc była to szybka zmiana.

„Wciąż jest wiele do udowodnienia, ale pierwszym krokiem jest ustawienie łodzi przed nami”.

Dan Bernasconi, szef zespołu projektowego Nowej Zelandii, lubi to, co widzi, ale zgadza się z Rasmussenem.

„Jesteśmy zadowoleni z tego, do czego doszliśmy, ale dowody wskazują na to, co wydarzy się w ciągu najbliższych kilku dni i tygodni” – powiedział.

„Naprawdę uczymy się w miarę postępów… Nie ma zbyt wielu łodzi napędzanych wodorem, z których można się uczyć, a na pewno nie łodzi, które można pokrzyżować. Więc uczymy się na każdym kroku i na pewno być pewne problemy z ząbkowaniem”.

Ale jesteśmy przekonani, że to zadziała. To bardzo fajna łódź i z dumą prezentujemy to, co naszym zdaniem jest ważną częścią transportu morskiego”.

Zespół Nowej Zelandii ma nadzieję, że pojawi się rynek, który zapewni ten prototyp innym zespołom, szczególnie w miarę upływu czasu w Pucharze Barcelony.

„Sam jest bardzo dużo do zrobienia. Było to zdecydowanie trudniejsze niż się spodziewaliśmy. Możliwe, że niektóre zespoły przyjadą do nas i chętnie skorzystają z naszych prac badawczo-rozwojowych i projektowych.

„Z drugiej strony, niektóre inne zespoły będą miały własne wymagania i będą chciały wprowadzić własne rozwiązania, więc spodziewam się po trochu obu”.

Zespół Emirates w Nowej Zelandii

Tętniące życiem hiszpańskie miasto oferuje idealną infrastrukturę i warunki do żeglowania.