Wszyscy ostatnio dużo słyszeliśmy o ŚOI. Cóż, przyzwyczaj się do słuchania tego dużo, ponieważ Premium Platform Electric (tak, inne środki ochrony osobistej) ma obsługiwać cały stos samochodów elektrycznych Audi, od B- do D- i CUV do kombi, począwszy od przyszłego roku. Jest rozwijany we współpracy z Porsche (patrz Taycan i e-tron GT zobaczyć, jak udana była wcześniej ta współpraca) i została zaprojektowana jako „platforma technologiczna premium”, na której może „pomieścić bezprecedensową gamę pojazdów o dużych rozmiarach”.
Elektryczne Audi A6 Avant jest jednym z samochodów zbudowanych na tej nowej modułowej architekturze i będzie wyglądać jak koncept e-tron. Co, choć nigdy nie powinno być uważane za wielkich arbitrów motoryzacyjnego stylu, wydaje się być naprawdę, naprawdę dobrą rzeczą – bo wygląda fajnie. Ponieważ tradycyjne kombi zostały niedawno porzucone w miejsce modnych SUV-ów, dobrze jest zobaczyć, jak ten trend słabnie. Audi ma bogate dziedzictwo, które można wymienić na deskę Avant – po raz pierwszy zastosowano ją w 1977 – i wielu fanów wozów na całym świecie, więc warto wykorzystać tę dobrą wolę, która przenosi się w erę elektryki.
Wysoki, szeroki i niski, z dużymi, szerokimi łukami w stylu Quattro, ten e-tron ma elegancką sztuczkę wyglądania znajomo i futurystycznie. Wiadomo, że jest sześciodrzwiowy (i mniej więcej tego samego rozmiaru, 4960 mm długości, co obecny A6 Avant), aczkolwiek z elementami i szczegółami, które sprawiają, że wygląda bardziej nowocześnie niż jakikolwiek inny – Porsche Taycan Sport Turismo Można powiedzieć, że wliczony w cenę. Co więcej, chociaż wyraźnie widać tu kilka unikalnych cech tego samochodu koncepcyjnego, Audi chętnie wskazuje elementy znane z innych e-tronów – zobacz pasek tylnych świateł, czarną kreskę między kołami, w której znajdują się akumulatory, i dołączoną osłonę chłodnicy. Aby wskazać na jego zdolność do produkcji.
Innymi słowy, to nie jest tylko koncepcja ciasta na niebie. Prawdziwy A6 Avant e-tron prawdopodobnie nie miałby 22-calowych kół i tak dużego dyfuzora powietrza, ale nie zdziw się, jeśli dużo się poruszy, aż do wydajności trakcji 0,22. Może nawet ta powłoka Neptune Valley i konfigurowalny pasek podświetlenia złożony z diod OLED. Twierdzenie Audi o „proporcjach wyraźnie przypominających samochód sportowy” mogło nieco je popchnąć, ale to świetnie wyglądający kombi.
Od dołu też można zachęcić do czegoś więcej. Architektura ŚOI, która zadebiutowała w zeszłym roku w koncepcji limuzyny A6 e-tron limuzyna, jest mocna, jeśli chodzi o pojemność i ładowanie. Istnieje technologia ładowania 800V, taka jak e-tron GT, co oznacza, że akumulator o mocy 100 kWh można naładować do 270 kW. I chociaż przyzwyczajenie się do tego może trochę potrwać dla tych z nas, którzy dzielą litry, które ustaliliśmy na 4.54609 dla prawdziwych mil na galon, w prawdziwym świecie powinno to oznaczać mniej czasu ładowania i więcej czasu na jazdę. Chociaż w najlepszym przypadku ceny są podobne do tych ze starych wskaźników zużycia paliwa NEDC dla dokładności, istnieje potencjał, mówi Audi, aby naładować 186 mil w 10 minut. Od pięciu procent do 80 może to zająć 25 minut. Co wystarczyłoby na relaksujący wypad i Big Mac na rodzinne wakacje.
Taki też jest zamiar Audi, nawet jeśli nie obejmuje to konkretnie hamburgerów, ponieważ maksymalny zasięg e-tron wynosi 435 mil. Z, powiedzmy, lektury, to powinno wystarczyć Edynburgowi czy Amsterdamowi, a nawet Le Mans na jednym ładowaniu. Chociaż nauka jest nieprecyzyjna (zwłaszcza, że samochody elektryczne nienawidzą zjeżdżania z autostrady), pokazuje, jak daleko powinien być w stanie zajść e-tron. A 300 mil między ładowaniami wydaje się wykonalne dla osób z pęcherzami wytrzymałościowymi.
Byłoby to prawdopodobnie z jednego silnika, samochodu z napędem na tylne koła; To A6 Avant e-tron to dwusilnikowy samochód o mocy 469 KM i 590 Nm, z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym i elektrycznym napędem quattro zapewniającym „napęd na wszystkie koła na żądanie i idealną równowagę między dynamiką jazdy a efektywnością energetyczną”. Powinien rozpędzić się do 62 mil na godzinę w mniej niż cztery sekundy, a nawet ten jednosilnikowy wojownik ochrony środowiska, gdy wejdzie, powinien sprintować w mniej niż siedem sekund. Ta koncepcja obejmuje również pięciowahaczową oś przednią zaprojektowaną specjalnie dla pojazdów elektrycznych i wielowahaczową oś tylną.
Podczas gdy Audi jest bardziej eleganckie niż przeciętne wyposażenie, Audi obiecuje „przestronny” tył – nie mówiąc już o szczegółach lub obnosieniu wnętrza. Obietnica elektrycznego Audi Avant, które wygląda tak i ma duży wybór, jest teraz prawdopodobnie wystarczającą ekscytacją. Audi obiecuje przynajmniej więcej przestrzeni pasażerskiej niż porównywalny silnik spalinowy A6.
Wreszcie, gdy jesteśmy trochę daleko od wersji produkcyjnej, nadchodzi coś w rodzaju A6 Avant e-tron. Biorąc pod uwagę, jak ostatnio wyglądały koncepcje Audi e-tron, spodziewaj się, że z czasem będzie to bardziej przypominać rzeczywistość niż „oficjalne spojrzenie na przyszły model produkcyjny”. W rzeczywistości może to nastąpić już pod koniec 2023 roku. Dla tych z nas, którzy są zakochani w koncepcji szybkiego kombi i w starym, wspaniałym Audi Avant, brzmi to jak bardzo, bardzo dobra wiadomość.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji