Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ceny benzyny w Wielkiej Brytanii mogą osiągnąć 2,50 funta za litr, a oleju napędowego 3 funty, eksperci mówią posłom | Ceny benzyny

Benzyna może wzrosnąć do 2,50 funta za litr, podczas gdy olej napędowy może wynosić nawet 3 funty i może być racjonowany, eksperci powiedzieli w poniedziałek posłom, ostrzegając, że rosyjska inwazja Ukraina nasila ból konsumentów.

W zeznaniach przed komisją ds. skarbu wybitni analitycy ekonomii i energii wezwali również kanclerza Rishi Sunaka do wspierania rodzin o niskich dochodach w celu radzenia sobie z rosnącymi rachunkami za energię dla gospodarstw domowych. Szerszy koszt życia w kryzysie.

Ceny wzrosły w ostatnich tygodniach na pompie, osiągając Sukcesja nowych szczytów W środku kryzysu na Ukrainie. Najnowsze dane z brytyjskiego sądu pierwszej instancji firmy Experian Catalist po raz kolejny pobiły rekordy: średni litr benzyny w niedzielę kosztował 163,5 pensa, a olej napędowy 173,4 pensa.

Jednak Komitet Skarbu został poinformowany, że ceny mogą wzrosnąć znacznie bardziej, jeśli napięcia geopolityczne podniosą ceny ropy, przy czym cena oleju napędowego w Wielkiej Brytanii, z którego otrzymuje 18%. Rosja – Prawdopodobnie podwoi się.

„Konsumenci muszą przygotować się na ciągłe podwyżki cen paliw” – powiedział Nathan Piper, szef badań ropy i gazu w Investec Bank.

Zapytany, jak wysoki może wzrosnąć koszt paliwa, odpowiedział: „Nie martw się, po prostu wybierz liczbę”.

Amrita Sen, współzałożycielka i główny analityk ds. ropy w firmie konsultingowej Energy Aspects, powiedziała, że ​​grupa pracuje przy założeniu, że ropa może „łatwo” wzrosnąć o 50%.

Powiedziała: „Jeśli zrobisz to na bazie ropy naftowej, mówimy, że może łatwo wzrosnąć o 50%. Zakładając, że rząd nie wprowadzi żadnych zmian podatkowych, [petrol] Może wynieść 2,40 funta za litr”.

Powiedziała, że ​​ze względu na rolę oleju napędowego w branży „może to być nawet 2,50 funta, a nawet bliżej 3 funtów. To z pewnością jest w sferze możliwości”.

Sen dodał, że olej napędowy prawdopodobnie zostanie racjonowany w Niemczech przed końcem marca i że to samo może zdarzyć się w Wielkiej Brytanii.

READ  „Chcemy pozytywnej akcji przeciwko eksploatacji konstrukcji w Unii Europejskiej” - EURACTIV.com

Podczas gdy Wielka Brytania otrzymuje stosunkowo mało ropy i gazu z Rosji, około 18% importu oleju napędowego pochodziło z Rosji w 2020 roku.

Piper powiedział, że branża prawdopodobnie poniosłaby ciężar jakiejkolwiek legalizacji, ale podkreśliła, że ​​wpływ będzie odczuwalny szerzej. „Diesel rządzi światem” – powiedział. „Diesel obsługuje pasy towarowe, pociągi, samochody, wszystko”.

Cena ropy Brent zbliżyła się do rekordowych poziomów w czasie kryzysu na Ukrainie, a cena gazu daleko Przekroczenie rekordowego poziomu Pojawił się dopiero w zeszłym roku w Europie i Wielkiej Brytanii.

Sen powiedział, że dodatkowe koszty dla gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii mogą osiągnąć 60 miliardów funtów rocznie, jeśli ceny gazu utrzymają się na szczytowym poziomie.

Według profesora Jajita Chaddy, dyrektora Narodowego Instytutu Badań Ekonomicznych i Społecznych, kanclerz może to złagodzić, oferując dotację w wysokości do 500 funtów rodzinom o niskich dochodach w oświadczeniu tej wiosny.

Sean, Pepper i Tony Dunker, dyrektor generalny grupy lobbystów komercyjnych CBI, powiedzieli, że Wielka Brytania będzie musiała przyjąć większe inwestycje w ropę i gaz z Morza Północnego jako rozwiązanie tymczasowe, obok znacznych inwestycji w energię odnawialną.

praca ma Wezwał do nałożenia nieoczekiwanego podatku na firmy naftowe i gazowe na Morzu Północnym Aby zapłacić 200 funtów obniżki rachunków za energię elektryczną w domu.

Subskrybuj codzienną pocztę Business Today lub śledź Guardian Business na Twitterze w BusinessDesk

Jednak Piper powiedział, że zebrana kwota będzie „minimalna”, ponieważ największe i najbardziej dochodowe firmy naftowe i gazowe, takie jak BP i Shell, produkują stosunkowo niewiele z Morza Północnego. Powiedział, że największe firmy działające na Morzu Północnym często ponoszą duże straty podatkowe, ponieważ ich inwestycje nie wyszły.

Piper sprzeciwia się sugestiom, że ponowne przemyślenie zakazu szczelinowania może pomóc Wielkiej Brytanii osiągnąć bezpieczeństwo energetyczne i obniżyć ceny gazu, nazywając to „czerwonym śledziem”.

Francis Egan, dyrektor generalny brytyjskiej firmy zajmującej się szczelinowaniem Quadrilla, skrytykował rząd za zmienną politykę wobec kontrowersyjnej technologii.

Zjednoczone Królestwo Zakaz szczelinowania hydraulicznego w 2019 rokunatomiast Cuadrilla została zamówiona przez Urząd ds. Nafty i Gazu (OGA) Tama dwa odwierty gazu łupkowego w Lancashire na początku tego roku. Sekretarz ds. Biznesu Kwasi Kwarting wydawał się odrzucać szczelinowanie aż do zeszłego tygodnia, kiedy powiedział, że Boris Johnson tak myślał. „Nie ma sensu”, aby to wykluczyć.

Egan, pisząc na stronie Quadrilla, powiedział, że rząd i OGA „powinny formalnie wycofać swoje instrukcje dotyczące zatkania studni”.

Dodał: „Powinni również wprowadzić rozsądne zabezpieczenia, aby firmy takie jak Quadrilla i inne nie były zmuszane do podejmowania ryzyka i kosztów finansowych działania w sytuacji, gdy rząd może nadal zmieniać zdanie i żądać wzmocnienia, podczas gdy jest to niezwykle korzystne.”