Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Szczepionka COVID-19: ponad 1500 osób dotkniętych niewłaściwym przechowywaniem

Szczepionka COVID-19: ponad 1500 osób dotkniętych niewłaściwym przechowywaniem

Ponad 1500 osób, które otrzymały szczepionkę Pfizer Covid-19 w Lakes Queenstown i Central Otago, może nie być w pełni chronionych po przechowywaniu dawek w niewłaściwej temperaturze.

(obraz pliku)
Zdjęcie: Sojusz Getty Picture

W oświadczeniu Zarząd Zdrowia Okręgu Południowego (SDHB) poinformował, że szczepionki zostały wprowadzone w różnych miejscach w Queenstown Lakes i Central Otago od 1 grudnia 2021 r. do 28 stycznia 2022 r.

Problem dotyczył głównie zastrzyków przypominających, ale niektóre pochodziły z pierwszej i drugiej dawki szczepionki. *

Susan Jack, pracownik medyczny SDHB, powiedziała: „Nie ma ryzyka zranienia osób, które otrzymały szczepionkę, która była przechowywana w niewłaściwej temperaturze. Jednak w tych okolicznościach szczepionka nie jest uważana za skuteczną i nie daje wiarygodnej poziom odporności.”

„SDHB zdaje sobie sprawę z niedogodności i niepokoju, jakie może on powodować u osób dotkniętych tym incydentem. Serdecznie przepraszamy osoby dotknięte tym incydentem, a także Luhanau” – powiedział Chris Fleming, dyrektor generalny SDHB.

DHB powiedział, że komunikuje się z zarażonymi osobami i zachęca się je do podania kolejnej dawki, aby upewnić się, że mają wysoki poziom ochrony przed wirusem.

Firma zajmująca się zdrowiem i szczepieniami z siedzibą w Queenstown przeprosiła za spowodowane przez nią niedogodności.

Debbie Swain-Rewi, dyrektor ds. bezpieczeństwa i badań klinicznych w Engage, potwierdziła, że ​​problem został zidentyfikowany podczas audytu DHB Southern w zeszłym tygodniu.

„Każdy problem z przechowywaniem szczepionki w łańcuchu chłodniczym będzie oznaczał, że odporność osób zakażonych przeciwko Covid-19 może nie być tak wysoka, jak to możliwe i mam nadzieję, że każda zarażona osoba może upewnić się, że otrzyma inną szczepionkę dla najlepszej możliwej ochrony”. powiedziała.

„Chcę wyrazić, jak głęboko żałuję niedogodności i niedogodności spowodowanych tym wszystkim osobom, których to dotyczy”.

Od ponad dziesięciu lat zapewnia szczepienia i ma długą historię zdrowia w regionie Queenstown Lakes.

READ  „Praca podobna do pracownika” – mieszane reakcje na COP26 w Nowej Zelandii

„Ten problem nigdy wcześniej nie miał miejsca i w pełni popieram śledztwo SDHB w tej sprawie. W tym czasie nie stosujemy szczepień”.

SDHB powiedział, że problemy związane z przechowywaniem szczepionek związane z temperaturą, określane jako awarie łańcucha chłodniczego, mogą wystąpić w dowolnym momencie procesu, ale istnieją silne wymagania, aby zapewnić prawidłowe przechowywanie, a problemy zostały szybko zidentyfikowane, a każdy wpływ został zminimalizowany.

Burmistrz Queenstown Jim Bolt

Burmistrz Queenstown Lex Jim Bolt.
Zdjęcie: RNZ / Belinda McCammon

W oświadczeniu burmistrz Queenstown Lex Jim Bolt powiedział, że „niezwykle rozczarowujące było usłyszeć, że wiele osób, które próbowały postępować właściwie i zaszczepić lub wzmocnić, popełniło błąd z powodu odosobnionej awarii systemu chłodni”.

„Dla osób dotkniętych chorobą, które otrzymały pierwszą, drugą lub przypominającą dawkę szczepionki, które uważają, że zyskują istotną ochronę przed Omicronem, będzie to niewątpliwie stresujące i głęboko niepokojące”.

Ale Bolt powiedział, że uspokajające jest to, że SDHB wykryło błąd i że skontaktujemy się z osobami dotkniętymi tym problemem.

„Chciałbym podziękować SDHB za doradzanie opinii publicznej w tym odosobnionym incydencie, gdy tylko dojdą do wiadomości i podejmą szybkie kroki w celu naprawienia sytuacji.

„To nie powinno pukać [people’s] Zaufanie do procesu. Jest to ograniczone do jednego dostawcy. DHB jest bardzo proaktywna… w kontaktowaniu się ze wszystkimi.

„Rozumiem, że konkretny usługodawca, o którym mowa, złoży oświadczenie, które ułatwi społeczności, gdy dowie się, że jest to konkretna organizacja”.

Wezwał osoby dotknięte chorobą, aby jak najszybciej otrzymały dawkę zastępczą dla dobra społeczności.

„Widzimy już wpływ Omicron na lokalne firmy i organizacje, a zarząd musiał skrócić godziny pracy w niektórych swoich obiektach z powodu choroby personelu lub wymogów izolacji. Jestem pewien, że nadejdzie gorzej, więc wszystko, co możemy zrobić aby zredukować ten wpływ, On szczerze nie myśli”.

READ  Książka Vintage Aviators przywraca samoloty z czasów wojny w przestworza

Osoby, które mają obawy lub potrzebują więcej porady na temat alternatywnej szczepionki, mogą uzyskać w pełni finansowaną konsultację od lekarza rodzinnego, mogą porozmawiać z pracownikiem służby zdrowia, takim jak farmaceuta, lub zadzwonić pod numer 0800 28 29 26 (7 dni w tygodniu, 8 rano) do 20:00).

Osoby poszkodowane w wypadku, które chcą zarezerwować szczepionkę zastępczą, mogą zadzwonić pod numer 0800 28 29 26 (siedem dni w tygodniu, w godzinach od 8:00 do 20:00), aby uzyskać więcej informacji.

Niektóre z odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące alternatywnych szczepionek mogą być: znalezione tutaj.

*Ten artykuł został zaktualizowany 7 marca 2022 r., aby naprawić problem z przechowywaniem, który dotyczył niektórych pierwszych i drugich dawek szczepionki Covid-19, a nie tylko dawek przypominających.