British Airways doznały poważnych zakłóceń w świadczeniu usług, w wyniku czego kilka lotów zostało odwołanych, a pasażerowie utknęli w samolotach po wylądowaniu na lotnisku Heathrow.
Witryna i aplikacja linii lotniczej nie działały przez wiele godzin w piątek wieczorem, przez co klienci nie mogli odprawić się online ani zarezerwować lotów.
Linia lotnicza potwierdziła, że awaria nie była spowodowana cyberatakiem, a pasażerom, których loty zostały odwołane, zaoferowano opcje zwrotu pieniędzy lub zmiany rezerwacji.
„Kawaler pracuje na papierze”
54-letni Ed Hall, dyrektor telewizyjny z Woodstock w hrabstwie Oxfordshire, utknął w samolocie przez ponad godzinę po wylądowaniu na lotnisku Heathrow Terminal 5, ponieważ załoga nie miała dostępu do żadnych systemów informatycznych platformy, z której pasażerowie mogli wysiąść.
Powiedział, że były problemy jeszcze zanim jego BA 399 wystartował z Brukseli.
Hall powiedział Press Association: „Nie byliśmy w stanie wystartować, ponieważ system pilota, który oblicza wagę, ładunki i dystrybucję, przestał działać i musieliśmy wrócić do bramki z pasa startowego po (ręczną) kopię wysłaną z Londynu.
Biblioteka Aleksandryjska pracuje dziś wieczorem na papierze.
Mamy plany awaryjne.
Brytyjskie linie lotnicze Powiedział w oświadczeniu: „Dziś wieczorem mamy do czynienia z poważnymi problemami technicznymi, które wpływają na prowadzenie naszych operacji i niestety doprowadziły do odwołania wielu lotów.
„Pracujemy tak szybko, jak to możliwe, aby rozwiązać problemy i mamy plany awaryjne, aby podróżujący klienci mogli odprawić się dziś wieczorem na lotnisku.
„Przepraszamy, że może to być wolniejsze niż zwykle, ale robimy wszystko, co w naszej mocy, aby uzyskać jak najwięcej naszych lotów zgodnie z planem”.
Pasażerowie zaniepokojeni swoimi lotami w sobotę zostaną powiadomieni o wszelkich zmianach przez firmę, która zapowiedziała, że jak najszybciej „podejmie decyzje” o swojej pracy w weekend.
Druga przerwa za 10 dni
Czytaj więcej: Brytyjskie loty zakazane z Rosji w odpowiedzi na brytyjskie sankcje na Aeroflot
British Airways przeprasza pasażerów, którzy po Storm Eunice musieli godzinami czekać na bagaż
Awaria jest druga w ciągu 10 dni w BA.
Z drugiej strony lotnisko Heathrow poinformowało, że jego systemy i kontrola ruchu lotniczego działają normalnie.
„Zdajemy sobie sprawę z problemu technicznego, nad którym British_Airways bada i będziemy z nimi współpracować, aby zapewnić pasażerom aktualizacje, gdy tylko będą one dostępne”.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa