Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Transmisja SARS-CoV-2 w parach zarażonych dzieci w wieku szkolnym podczas pandemii COVID-19 w Holandii

Transmisja SARS-CoV-2 w parach zarażonych dzieci w wieku szkolnym podczas pandemii COVID-19 w Holandii

W niedawnym badaniu opublikowanym w medRxiv* Serwer Preprint, naukowcy ocenili, czy transmisja SARS-CoV-2 (SARS-CoV-2) wśród dzieci w wieku szkolnym w Holandii odbywa się w sieci dwurodzinnej.

Stado: Eksperymentalne dowody transmisji SARS-CoV-2 za pośrednictwem domowej sieci szkolnej; Badanie par transmisji kastowych w szkołach podstawowych i średnich. Źródło: Oksana Kuzmina / Shutterstock


Dzieci odgrywają ważną rolę w przenoszeniu wielu chorób zakaźnych i są biorcami większości szczepień. Dogłębna wiedza na temat interakcji między dziećmi na podstawie płci, wieku, grupy społecznej, stanu szczepień i lokalizacji oraz identyfikacja transmisji związanych z tymi interakcjami jest niezbędna w opracowywaniu i wdrażaniu interwencji mających na celu ograniczenie transmisji lub zidentyfikowanie ryzyka wybuchu epidemii, gdy wskaźniki szczepień spadają. To zrozumienie musi być dostępne na poziomie lokalnym, ponieważ realizacja interwencji lub programów inicjowania szczepień jest na ogół regulowana przez władze lokalne.

Co więcej, badania dotyczące komunikacji wykazały, że najbardziej bliskie spotkania społeczne dzieci mają miejsce w domu lub szkole. Podsumowując, podczas pandemii nowego koronawirusa 2019 (COVID-19), przy spadających wskaźnikach szczepień dzieci, niezwykle ważne jest określenie wzorca przenoszenia SARS-CoV-2 między dziećmi w domu i w szkole.

o nauce

W tym badaniu naukowcy przeanalizowali pary transmisji COVID-19 u uczniów w wieku od 4 do 17 lat w podziale na klasy szkolne oraz szkoły podstawowe i średnie, aby stworzyć transmisję SARS-CoV-2 za pośrednictwem domowej sieci szkolnej. W badaniu uwzględniono przypadki COVID-19 z objawami od 1 marca do 4 kwietnia 2021 r., zidentyfikowane poprzez kontakt i śledzenie źródła w Holandii.

W okresie objętym badaniem szkoły podstawowe były otwarte w pełnym wymiarze godzin i odbywały się w klasach, podczas gdy uczniowie szkół średnich uczyli się w klasie przynajmniej raz w tygodniu w Holandii. W obrębie par transmisyjnych SARS-CoV-2 odległość przestrzenna między kodami ZIP została oszacowana jako odległość euklidesowa.

Wyniki

Wyniki pokazują, że spośród 4059 par dzieci w wieku szkolnym z zakażeniem COVID-19, 51,9%, 19,6% i 28,5% zidentyfikowano odpowiednio wśród uczniów szkół podstawowych, średnich i średnich.

Początek objawów był znany odpowiednio u 84,7% i 67% pacjentów zakażonych i współzakażonych. Pełny sześciocyfrowy kod pocztowy był dostępny dla 99,7% małżonków dzieci w wieku szkolnym z zakażeniem SARS-CoV-2, a 99,5% zarażonych zgłosiło możliwe miejsce zakażenia.

Ponad 68% transmisji SARS-CoV-2 wśród dzieci w tym samym roku szkolnym miało miejsce w szkole, a większość miała miejsce u starszych dzieci w szkołach podstawowych i średnich. Z kolei 81,7% i 64,3% transmisji wystąpiło odpowiednio między uczniami szkół podstawowych i średnich oraz dziećmi z różnych lat szkolnych w domu.

Uczniowie z klas wyższych w szkołach podstawowych i gimnazjach byli bardziej zarażeni niż uczniowie z klas niższych. Co więcej, starsze dzieci w szkole podstawowej częściej były nosicielami uczniów szkół średnich niż na odwrót.

Średnia odległość przestrzenna między infekcjami SARS-CoV-2 wśród dzieci korzystających z tego samego kodu pocztowego wyniosła 1,2 km dla uczniów szkół podstawowych, 1,6 km dla uczniów szkół podstawowych i średnich oraz 4,1 km dla par szkół średnich. Średnia odległość przypadków SARS-CoV-2 wśród dzieci z różnymi kodami pocztowymi wyniosła odpowiednio 1,9 km i 6,1 km dla par szkół podstawowych i średnich.

Około 0,3% łańcuchów transmisji SARS-CoV-2 zidentyfikowanych u trojga dzieci wykazywało transmisję wśród dzieci w wieku szkoły podstawowej i średniej. Dzieci częściej zarażają się SARS-CoV-2 w szkole, a następnie SARS-CoV-2 w domu niż na odwrót. Większość łańcuchów przenoszenia SARS-CoV-2 była związana z dziećmi ze szkół podstawowych w porównaniu z dziećmi ze szkół średnich w okresie badania.

Wnioski

Wyniki badań pokazują, że transmisja SARS-CoV-2 wśród dzieci w wieku szkolnym podstawowym i średnim w Holandii odbywa się w dwukierunkowej sieci między szkołami i rodzinami podczas pandemii COVID-19.

W badaniu zauważono, że chociaż szkoły odgrywają ważną rolę w przenoszeniu SARS-CoV-2 między dziećmi w tych samych latach szkolnych, rodziny odgrywają ważną rolę w przenoszeniu SARS-CoV-2 u dzieci między rokiem szkolnym a podstawowym i Szkoła średnia. Mała odległość przestrzenna pomiędzy zakażeniami w parach transmisyjnych ze szkół podstawowych do obszaru puli mniejszych szkół na tym samym terenie. Większość wzorców zaobserwowanych w bieżącym badaniu można uogólnić na okres bez epidemii i na inne patogeny układu oddechowego, takie jak grypa.

Ogólnie rzecz biorąc, badanie dostarcza dowodów na przenoszenie COVID-19 w sieci binarnej między szkołą a rodziną. Ponadto podkreśla znaczenie szczepienia dzieci w celu ograniczenia trwającej pandemii SARS-CoV-2 i zrozumienia interwencji wdrażanych przez szkoły podstawowe i średnie w celu złagodzenia COVID-19, infekcji specyficznej dla wieku i podatności na SARS-CoV-2.

*Ważna uwaga

medRxiv publikuje wstępne raporty naukowe, które nie były recenzowane i dlatego nie powinny być uznawane za rozstrzygające, ukierunkowywać praktykę kliniczną/zachowania związane ze zdrowiem lub być traktowane jako ustalone informacje.

READ  Wpływ wcześniejszej infekcji SARS-CoV-2 i szczepienia na infekcję Omicron