Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

15 lat na Wii |  nowa uczelnia

15 lat na Wii | nowa uczelnia

Nintendo wypuściło Wii, konsolę do gier skoncentrowaną na kontroli ruchu, 15 listopada 2006 roku. Po porażce GameCube, który nie przewyższał konkurentów, takich jak PlayStation 2 i Xbox, firma odniosła sukces na Wii. Sprzedając ponad 101 milionów sztuk, Wii jest powszechnie uważana za najpopularniejszą konsolę swojej generacji. Nie tylko to, ale jest również wspierane od prawie 15 lat, dzięki najnowszej grze „Shakedown: Hawaii” wydanej w 2020 roku. Przez całe życie Wii Nintendo porównywało motywy innowacji i tradycji – zarówno w projektowaniu systemów, jak i w jego gry.

Aby sprzedać konsolę, Nintendo wprowadziło szereg innowacji, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Jego kontroler, Wiimote, ma konstrukcję przypominającą pilota do telewizora, dzięki czemu może przyjmować różne pozycje – od miecza po miotacz golfa, a nawet pędzel. W rzeczywistości Nintendo wykorzystało pomysłowość Wii, dołączając tytuł pakietu „Wii Sports”, w którym Wiimote był używany do motywowania różnych sportów, w tym baseballu i tenisa. Nie zabrakło również tradycyjnych aspektów, takich jak projektowanie gier, które kładły nacisk na przyjazną rodzinom naturę i sposób myślenia typu pick-up-and-play, przypominający oryginalny Nintendo Entertainment System (NES). Dodatkowo w Wiimote można grać na boku, aby przypominać starą konsolę NES, co pozwala na granie w niektóre gry, głównie 2D, w poziomie; Chociaż nie zostało to wyjaśnione w „Wii Sports”. Sterowanie ruchem jest teraz powszechne, a Joy-cony Kinect, PlayStation Move i Nintendo Switch czerpią inspirację z tego projektu.

Kolejną innowacją na Wii było zapewnienie kilku tytułów przyjaznych rodzinie. Nintendo wydało całą serię gier skupionych wokół konsoli, które wykonują podstawowe czynności, znaną jako seria „Wii”. Marka ta ostatecznie rozrosła się o tytuły takie jak „Wii Party”, „Wii Music” i „Wii Play”. Chociaż każda gra obejmowała inną aktywność, mają one dwa wspólne aspekty: skupienie się na zapewnieniu zabawy i przyjaznej rodzinie wrażenia zarówno w trybie dla wielu graczy, jak i dla jednego gracza, oraz wykorzystanie postaci gracza przypominających awatary, znanych jako Miis. Miis przypomina tradycyjną japońską lalkę znaną jako kokeshi, a pomysł na system tworzenia postaci był eksperymentowany od czasów NES. Sukces tych gier sprawił, że wielu innych wydawców stworzyło przyjazne dla rodziny tytuły, takie jak seria „Just Dance” firmy Ubisoft i „MySims” firmy EA.

READ  ABS w rowerach elektrycznych? Badanie wykazało, że właśnie tego chcą potencjalni konsumenci

Podczas gdy większość głównych graczy wyszydzała te tytuły jako zbyt nieformalne, większość konsol Nintendo ma gry przyjazne rodzinie z trybami dla wielu graczy i dla jednego gracza od czasów Super Nintendo Entertainment System. Należą do nich różne podelementy serii Mario, takie jak „Super Mario Kart” i „Super Smash Bros”.

Mario wydał również kilka gier na Wii. System był pierwszą konsolą domową obsługującą wiele głównych platform Mario od czasu NES 15 lat temu. Każdemu z nich udało się nadać niepowtarzalny charakter tradycyjnej formule Mario. Pierwszą z tych gier wydaną w 2007 roku była Super Mario Galaxy, platformówka 3D, która umieściła słynnego hydraulika w kosmosie, gdy odkrył szereg planet za pośrednictwem stacji kosmicznej. Podobnie jak wiele gier Mario, również trzymał się tradycji, a gra nadal wymaga od graczy uratowania księżniczki Peach ze szponów złego Bowsera. Nowa rozgrywka, z poziomami składającymi się z serii planet połączonych teleporterami znanymi jako „Gwiazdy startowe”, oferowała bardziej liniową rozgrywkę w porównaniu do poprzednich wypraw Mario, które miały bardziej otwarty świat.

Nintendo podążyło za tym projektem „New Super Mario Bros. Wii”, kontynuacją gry DS z 2006 roku „New Super Mario Bros.”. Ta gra powraca do starej rozgrywki 2D z klasycznych gier Mario, takich jak „Super Mario World”. Dodano kilka nowych innowacji, w szczególności tryb kooperacji dla czterech graczy. „Super Mario Galaxy 2”, kontynuacja gry z 2007 roku, dodał towarzysza dinozaura Mario Yoshi; Zwiększony poziom trudności. Dało graczom dłuższą misję, dodając zielone gwiazdki, które są nowymi przedmiotami kolekcjonerskimi, które pojawiają się na poziomach po pokonaniu gry. Następnie Nintendo kontynuowało tworzenie gier 3D Mario, które były bardziej liniowe, takie jak „Super Mario 3D World”. Jednak sprzeciw wobec tego stylu spowodował, że powrócili do starej formuły otwartego świata z „Super Mario Odyssey”.

READ  Spotify testuje nową funkcję wideo w pionie w stylu TikTok

Wii łączy również tradycję i innowacyjność, oferując gry do pobrania za pośrednictwem swojego kanału Wii Shop. Gry zostały podzielone na dwie kategorie: Konsola wirtualna i Usługi Wiiware. Podczas gdy konsola wirtualna dawała współczesnym graczom dostęp do starszych gier, takich jak „Sonic the Hedgehog” i większości starszych tytułów „Final Fantasy”, Wiiware dało niezależnym wydawcom możliwość wypuszczania swoich gier. Niektóre z tytułów wydanych za pośrednictwem tego systemu obejmowały „BIT. TRIP”, wymagającą serię gier rytmicznych, oraz „Cave Story”, nieliniową grę platformową o chłopcu o imieniu Quote, który musi powstrzymać złego naukowca przed przejęciem władzy nad światem . Gry te, mimo że są prezentowane w nowej formie, nadal oddają hołd dziedzictwu starych gier wideo. Na przykład „BIT. Grafika serii TRIP była często porównywana do starej gry Atari”, podczas gdy „Cave Story” zawiera elementy ze starych gier NES jako gra side-scrollowa z naciskiem na eksplorację.

Wii Elements zmieniło obecny krajobraz gier. Te pomysły są również wdrażane w obecnej konsoli Nintendo, Switch, gdzie sprzedali system zwykłym i podstawowym graczom; Wiele z jego bestsellerowych tytułów to przeróbki starych gier.

Dzięki systemowi Nintendo było w stanie zmienić miliony ludzi w graczy, z których większość jest poza swoją zwykłą grupą demograficzną. Od przedszkolaków po dziadków, prawie każdy mógł docenić prostą rozgrywkę w gry takie jak „Wii Sports”. To utorowało drogę do gier mobilnych na smartfony, które są skierowane do podobnych odbiorców. Wraz z ponownym wydaniem na konsolę wirtualną i nowymi grami w istniejących seriach, Nintendo było w stanie wprowadzić wiele osób do swoich popularnych franczyz i wejść na żądny nostalgii rynek gier z minionych epok.

Billy Kanthanatham jest pisarzem zajmującym się rozrywką. Można się z nim skontaktować pod adresem [email protected].