Zarząd Morskiego Portu Gdynia, terminale i Gdynia badają wykorzystanie wodoru i stworzenie hubu wodorowego.
W polskim porcie odbyła się konferencja poświęcona konwersji paliw i energii. Wśród uczestników byli przedstawiciele terminali działających w porcie oraz Urzędu Miasta Gdyni. W jej skład weszli również dostawcy paliw nisko- i bezemisyjnych, dostawcy technologii produkcji paliw alternatywnych itp.
Zarząd Portu Gdynia poinformował, że zintensyfikował prace nad rozwojem technologii wodorowych. Ponadto zacząłem tworzyć hub H2. W szczególności jej celem jest zgodność z celami klimatycznymi Unii Europejskiej, a tym samym działanie na rzecz transformacji energetycznej Polski.
Według jego szefa Jacek SadajZarząd Portu chce realizować ideę „zielonego portu”. Zastępca burmistrza stwierdził, że miasto planuje również wprowadzenie w mieście systemu transportu z wykorzystaniem wodoru i pociągu wodnego Katarzyna Groszica-Spica.
Jan GarmakowskiSzef Hutchison Port Gdynia (GCT) poinformował, że zakład planuje wymianę lub modernizację dźwigów z napędem spalinowym.
Od 2024 roku port nie będzie już realizował zamówień na urządzenia terminalowe wykorzystujące paliwa kopalne. Plan zakłada włączenie projektu zielonego paliwa do przyszłego cyklu inwestycyjnego.
Ponadto HES Gdynia poinformował, że Grupa HES przyjęła strategię redukcji emisji dwutlenku węgla o 25 proc. Jedną z inicjatyw wspierających tę strategię jest kwestia wodoru.
Urząd Morski w Gdyni kontroluje wdrażanie wszystkich niezbędnych ustaw i rozporządzeń, które wspierają rozwój zielonej gospodarki.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa