Istnieje wiele różnych sposobów na stworzenie poczucia zanurzenia w konfiguracji gry wideo. Wybór kształtu i rozmiaru ekranu może sprawić, że wirtualne światy będą wyglądać bardziej realistycznie, a reagujące urządzenia peryferyjne, które eliminują opóźnienia, sprawią, że Twoje ruchy będą bardziej płynne. Ogromny wpływ ma również dźwięk. Producent sprzętu do gier Razer twierdzi, że podnosi stawkę, stosując dotykowe sprzężenie zwrotne do zestawów słuchawkowych do gier, tak jak można znaleźć na konsoli. Ale czy wibracje na twojej głowie sprawiają, że twoje doświadczenie jest przyjemniejsze?
Razer ogłosił dziś trzy nowe słuchawki: Razer Kraken V3.0, Ten Razer Kraken V3 Hypersensei bezprzewodowy Razer Kraken V3 Pro. Jak można sobie wyobrazić po oznaczeniu „V3”, są to aktualizacje linii Razer Kraken, która obecnie obejmuje również funkcję wolną od wibracji. Razer Kraken V3 X, między innymi.
Kraken V3 HyperSense i Kraken V3 Pro wykorzystują dotykowe sprzężenie zwrotne. Razer wywołuje tę funkcję HiperzmysłWykorzystuje sterowniki dotykowe na każdej słuchawce. Sterowniki przyjmują „kształt i częstotliwości dźwięku z gry”, jak to ujął Razer, przetwarzają je w mniej niż 5 milisekund i przekształcają w wibracje. Przetwarzanie sygnału cyfrowego obejmuje zakres częstotliwości od 20 do 200 Hz.
Każdy silnik dotykowy jest podłączony do lewego lub prawego kanału audio, w zależności od tego, która słuchawka nazywa się domem. Wibracje mają przesuwać się wraz z dźwiękiem gry od lewej do prawej i na różnych poziomach. Więc jeśli ciężarówka po lewej eksploduje, lewa słuchawka wibruje z siłą 4,3 g. Widzieliśmy już tę technologię w Razer Fire Ultimate Zestaw słuchawkowy, który został wycofany, aby zrobić miejsce dla luksusowych nowych Krakenów.
Martwisz się, że komentarze będą dla Ciebie za dużo? Elementy sterujące nauszne pozwalają ustawić intensywność na wysoką, średnią, niską lub wyłączyć. To miła uwaga, której Nari Ultimate nie oferuje.
A co z rzeczywistą jakością dźwięku?
Nie dowiemy się, jak wygląda gogle, dopóki go nie przetestujemy, ale wiemy, że Razer go używa TriForce Tytan 50mm kierowców w grupie. Technologia dzieli odtwarzacz audio na trzy części: jedną dla niskich częstotliwości, jedną dla wysokich częstotliwości i jedną dla średnich częstotliwości. Przetworniki są również pokryte tytanem, aby zapewnić wysokie częstotliwości bez zniekształceń. Kraken V3 nie wydaje się czerpać korzyści z tego ostatniego. Jego specyfikacja pasma przenoszenia przekracza 20 000 Hz, co jest bardzo typowe dla zestawu słuchawkowego do gier. Możesz także dodać dźwięk przestrzenny do zestawu słuchawkowego za pomocą THX Spatial Audio, zastrzeżonej aplikacji Razer.
Wypróbowałem sterowniki TriForce w Razer Black Shark V2.0. W tym zestawie słuchawkowym dostarczyli warstwowy, szczegółowy dźwięk w grach i muzyce. Ale nowe Krakeny są dostrojone do mniejszego pasma przenoszenia (20-20000 Hz w porównaniu z 12-28000 Hz w BlackShark V2), a słuchawki są wykonane inaczej.
Kraken V3 HyperSense będzie dostępny za 130 USD, a Kraken V3 Pro Wireless będzie dostępny za 200 USD. Jeśli nie interesuje Was pomysł potrząsania czaszką, jest też podobny silnik Kraken V3. Pomija dotykowe sprzężenie zwrotne i kosztuje 100 USD.
Uwaga: Ars Technica może otrzymać rekompensatę za sprzedaż z linków w tym poście poprzez Programy partnerskie.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów