543 konie mechaniczne, 0-60 w 3,2 sekundy, 124 675 dolarów.
Minęło dużo czasu. Ale czekanie wreszcie się skończyło. Nadeszło nowe BMW M4 CS, elegancko rywalizujące między Competition a CSL, aby zapewnić domowi M.
Jeśli znasz M3 CS, nic z tego nie będzie zaskoczeniem. Wersja dwudrzwiowa ma tę samą czterocylindrową jednostkę rzędową z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 543 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 479 Nm i przekazywany jest na ziemię za pośrednictwem napędu na wszystkie koła BMW M xDrive. Jedyną skrzynią biegów jest ośmiobiegowa automatyczna Steptronic, która przy pełnym otwarciu przepustnicy samochód osiąga prędkość 60 mil na godzinę w 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 300 km/h, czyli identycznie jak w M3 CS na wszystkich frontach.
Waga również spadła. BMW twierdzi, że w konkursie M4 udało się schudnąć 45 funtów dzięki dodatkowi plastiku wzmocnionego włóknem węglowym w kilku panelach nadwozia, takich jak maska, przedni splitter, tylny dyfuzor i inne. Sprawa nie ogranicza się tylko do nadwozia, ponieważ konsola środkowa, manetki i różne elementy wykończenia wnętrza zostały wykonane z lekkich materiałów. Standardowe fotele M Carbon są lżejsze, a BMW zmniejszyło zużycie układu wydechowego o osiem funtów.
W połączeniu z dostrojonym podwoziem i zawieszeniem CS, efektem jest szybkie coupe, które również pokonuje zakręty. Nie, na torze Nürburgring nie jest szybciej niż na CSL, ale jest niesamowicie blisko. BMW uzyskało oficjalny czas 7 minut i 21,99 sekundy, czyli około 1,5 sekundy wolniej od potężnego CSL. Aby pomóc kupującym w maksymalnym wykorzystaniu CS na torze wyścigowym, BMW oferuje bezpłatnie opony torowe lub opony „super torowe”. Całość stoi na zestawie aluminiowych felg M, dostępnych w kolorze czarnym lub złotym, o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.
Inne akcenty CS obejmują charakterystyczne czarne wnętrze z czerwonymi wykończeniami i pełne skóry i Alcantary. Kolory nadwozia w chwili premiery ograniczają się do błękitu Riviera lub zieleni Frozen Isle of Man, kontrastującego z odsłoniętym włóknem węglowym i żółtymi akcentami w reflektorach. Logo CS znajdziesz na siedzeniach, konsoli środkowej i progach drzwi, nie wspominając o plakietkach CS na bagażniku i atrapie. Ta duża atrapa chłodnicy – teraz bezramowa, aby zmniejszyć wagę – ma czerwone wykończenia, które wyróżniają ją na tle standardowego M4.
Choć waga spadła, cena z pewnością nie. Po uwzględnieniu opłaty docelowej w wysokości 1175 USD cena M4 CS zaczyna się od 124 675 USD, co stanowi premię o 35 200 USD w porównaniu z M4 Competition xDrive. Produkcja rozpoczyna się w lipcu, a dostawy zaplanowano na koniec tego roku.
Galeria: BMW M4 CS 2025
60 zdjęcia
Czytaj więcej
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Emdoor przygotowuje się do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie nowej technologii sztucznej inteligencji podczas targów Global Sources Mobile Electronics Show 2024.
LinkedIn wykorzystuje Twoje dane do szkolenia Microsoft, OpenAI i jego modeli AI – oto jak to wyłączyć
Zapomnij o Apple Watch Series 10 — Apple Watch Ultra 2 w kolorze Satin Black to smartwatch, który warto mieć