543 konie mechaniczne, 0-60 w 3,2 sekundy, 124 675 dolarów.
Minęło dużo czasu. Ale czekanie wreszcie się skończyło. Nadeszło nowe BMW M4 CS, elegancko rywalizujące między Competition a CSL, aby zapewnić domowi M.
Jeśli znasz M3 CS, nic z tego nie będzie zaskoczeniem. Wersja dwudrzwiowa ma tę samą czterocylindrową jednostkę rzędową z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 543 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 479 Nm i przekazywany jest na ziemię za pośrednictwem napędu na wszystkie koła BMW M xDrive. Jedyną skrzynią biegów jest ośmiobiegowa automatyczna Steptronic, która przy pełnym otwarciu przepustnicy samochód osiąga prędkość 60 mil na godzinę w 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 300 km/h, czyli identycznie jak w M3 CS na wszystkich frontach.
Waga również spadła. BMW twierdzi, że w konkursie M4 udało się schudnąć 45 funtów dzięki dodatkowi plastiku wzmocnionego włóknem węglowym w kilku panelach nadwozia, takich jak maska, przedni splitter, tylny dyfuzor i inne. Sprawa nie ogranicza się tylko do nadwozia, ponieważ konsola środkowa, manetki i różne elementy wykończenia wnętrza zostały wykonane z lekkich materiałów. Standardowe fotele M Carbon są lżejsze, a BMW zmniejszyło zużycie układu wydechowego o osiem funtów.
W połączeniu z dostrojonym podwoziem i zawieszeniem CS, efektem jest szybkie coupe, które również pokonuje zakręty. Nie, na torze Nürburgring nie jest szybciej niż na CSL, ale jest niesamowicie blisko. BMW uzyskało oficjalny czas 7 minut i 21,99 sekundy, czyli około 1,5 sekundy wolniej od potężnego CSL. Aby pomóc kupującym w maksymalnym wykorzystaniu CS na torze wyścigowym, BMW oferuje bezpłatnie opony torowe lub opony „super torowe”. Całość stoi na zestawie aluminiowych felg M, dostępnych w kolorze czarnym lub złotym, o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.
Inne akcenty CS obejmują charakterystyczne czarne wnętrze z czerwonymi wykończeniami i pełne skóry i Alcantary. Kolory nadwozia w chwili premiery ograniczają się do błękitu Riviera lub zieleni Frozen Isle of Man, kontrastującego z odsłoniętym włóknem węglowym i żółtymi akcentami w reflektorach. Logo CS znajdziesz na siedzeniach, konsoli środkowej i progach drzwi, nie wspominając o plakietkach CS na bagażniku i atrapie. Ta duża atrapa chłodnicy – teraz bezramowa, aby zmniejszyć wagę – ma czerwone wykończenia, które wyróżniają ją na tle standardowego M4.
Choć waga spadła, cena z pewnością nie. Po uwzględnieniu opłaty docelowej w wysokości 1175 USD cena M4 CS zaczyna się od 124 675 USD, co stanowi premię o 35 200 USD w porównaniu z M4 Competition xDrive. Produkcja rozpoczyna się w lipcu, a dostawy zaplanowano na koniec tego roku.
Galeria: BMW M4 CS 2025
60 zdjęcia
Czytaj więcej
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów