Wiedzieliśmy, że pojawią się wersje xDrive, odkąd BMW wprowadziło napęd na tylne koła M3 Sedan i M4 Coupe We wrześniu 2020 r. W końcu tu dotarli i jeśli nie masz nic przeciwko zmianie drążka, ponieważ AWD jest zarezerwowane tylko dla automatycznych wersji konkursowych, jest to znacznie szybsze niż jego odpowiedniki w konkurencyjnej specyfikacji. Zanim przejdziemy do wszystkich ekscytujących liczb, pamiętajmy, że są to pierwsze modele M3 i M4, które oferują napęd na wszystkie koła (AWD).
Dostępne wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i przemiennikiem momentu obrotowego opracowane przez ZF, M3 Competition xDrive i M4 Competition xDrive mają sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,0 litra. Modele konkurencji RWD. Moc pozostaje taka sama przy mocy 503 KM i momencie obrotowym 479 lb-ft (650 Nm), ale czas został zmniejszony z 0-60 mph o 0,4 sekundy do zaledwie 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km / h, ale opcjonalny pakiet M Performance obniża ten limit do 290 km / h.
60 Kino
Niektórzy wyrażali obawy, że samochody M przybierają zbyt dużą wagę wraz z nowszą generacją, warto więc zauważyć, że sedan podnosi poprzeczkę o 3990 funtów (1809 kg) dla amerykańskiego modelu specyfikacji. Nie trzeba dodawać, że zamówienia sprzętowe xDrive dodały tłuszczu, ale BMW jest przekonane, że korzyści przewyższają plus rozmiar.
W jaki sposób? Oprócz szybszego przyspieszania, modele M3 i M4 Competition wyposażone w AWD dysponują pełną ilością dostępnego momentu obrotowego „w większym stopniu zarówno podczas przyspieszania, jak i dynamiki jazdy”. Oparty na tylnej osi system xDrive automatycznie kieruje moment obrotowy między dwiema osiami poprzez elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Istnieje również aktywny mechanizm różnicowy z oznaczeniem M, który rozdziela moment obrotowy na tylne koła.
Podczas normalnej jazdy z włączonym domyślnym ustawieniem napędu na wszystkie koła, moment obrotowy jest przenoszony na tylną oś i przenoszony na przednie koła tylko wtedy, gdy wymagana jest dodatkowa przyczepność. Przejście na 4WD Sport spowoduje przeniesienie większego momentu obrotowego na tylną oś, podczas gdy system napędu na dwa koła zapewnia czyste wrażenia z jazdy z napędem na tylne koła, jak starszy brat M 5 Pod warunkiem, że dynamiczna kontrola stabilności jest wyłączona.
Jeśli chodzi o delikatną kwestię cenową, BMW M3 Competition xDrive 2022 zaczyna się od 76 900 USD, co czyni go o 4100 USD droższym niż równoważny model RWD. Idź do M4 Competition xDrive, a cena jest taka sama, co oznacza, że będziesz musiał zapłacić 78 800 USD. Cena nie obejmuje opłaty za miejsce docelowe i opłatę manipulacyjną w wysokości 995 USD.
BMW będzie oferować dynamiczny duet do sprzedaży w USA od sierpnia. Obecna oferta M3 / M4 wzrośnie jeszcze bardziej po dodaniu M4 Convertible i pierwszego w historii M3 Touring, ale niestety ten drugi nie pojawi się w USA. za Najgorętszy M4, Mówi się, że pseudonim „CSL” był ostatnio szpiegowany, więc można śmiało powiedzieć, że czekają Cię ekscytujące czasy, jeśli jesteś fanem tych wydajnych maszyn.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów